Jale în Bucureşti. Germanii s-au implicat, ce a rezultat!

Zona Calea Victoriei/Cercul Militar a înregistrat cele mai mari valori ale nivelului de dioxid de azot (NO2) din Bucureşti, arată rezultatele unei monitorizări a calităţii aerului din Bucureşti, realizată de Asociaţia 2Celsius, în parteneriat cu Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis şi AerLive.ro, cu sprijinul logistic Deutsche Umwelthilfe, o asociaţie neguvernamentală din Germania, transmite Agerpres.

Proiectul de monitorizare a avut loc pe o perioadă de cinci luni (mai – octombrie 2023) în 21 de locaţii din Capitală, cu ajutorul unor analizoare fixe, ale căror indicativi au fost studiaţi în fiecare lună de Passam AG, un laborator din Elveţia.

Conform rezultatelor, şase locaţii au depăşit media anuală legală, de 40 ug/mc, toate acestea fiind situate pe artere importante de circulaţie, în zone pe care oamenii le tranzitează intens zi de zi, respectiv: Colegiul Tehnic Iuliu Maniu, AFI Cotroceni, Calea 13 Septembrie, Grădiniţa 205, Institutul de Pneumologie Marius Nasta şi Universitate.

De asemenea, în 18 puncte s-a trecut de limita care va fi impusă de noua Directivă europeană privind Calitatea Aerului, care intră în vigoare în 2024. Cea mai mare valoare medie înregistrată a fost pe Calea Victoriei/Cercul Militar, de 53,5 micrograme/mc, în timp ce la intersecţia dintre Calea 13 Septembrie şi strada Petre Ispirescu, în sectorul 5, s-a consemnat cea mai mare valoare lunară (62 micrograme/mc).

„Majoritatea depăşirilor concentraţiilor de NO2 au loc pe arterele mari tranzitate intens de maşini, dar şi de pietoni, însă am înregistrat depăşiri şi pe străzile secundare, semn că poluarea cu NO2 este generalizată în oraş. Zonele dintre blocuri, pe străzi lăturalnice înregistrează valori mai mici, dar care tot depăşesc recomandările OMS pentru protejarea sănătăţii umane. E nevoie de intervenţii la nivelul întregului oraş pentru a reduce poluarea provocată de maşini; cea mai bună modalitate este prin instituirea unei zone de emisii reduse la nivelul întregului oraş şi organizarea infrastructurii pentru a o susţine, laolaltă cu creşterea performanţei transportului public, dezvoltarea şi buna coordonare a transportului public cu cel metropolitan, dezvoltarea infrastructurii de transport alternativ şi construirea de facilităţi Park&Ride pentru şoferii care au Bucureştiul ca destinaţie. Aceste acţiuni trebuie completate cu măsuri de stimulare a tranziţiei de la transportul privat la transportul public şi la cel alternativ, dar şi cu măsuri fiscale care să vizeze congestia şi care să descurajeze călătoriile nenecesare cu maşina personală. Banii din taxe vor alimenta măsurile de stimulare. Pe de altă parte, trebuie îmbunătăţită infrastructura de încărcare publică pentru a stimula tranziţia către automobilele electrice”, se arată în concluziile cercetării.

În 2020, Comisia Europeană (CE) a demarat o procedură de infringement împotriva României pentru poluarea aerului, ce vizează nerespectarea valorilor limită pentru dioxidul de azot în Bucureşti, Braşov, Iaşi, Cluj-Napoca şi Timişoara, dar şi neaplicarea de măsuri corespunzătoare pentru a scurta cât mai mult posibil perioadele de depăşire.

Forul european a solicitat clarificări cu privire la monitorizarea corespunzătoare a concentraţiilor de dioxid de azot în Bucureşti şi introducerea unor măsuri concrete de reducere a poluării aerului în Planul Integrat pentru Calitatea Aerului. După ce acesta a fost suspendat în instanţă, nu a fost revizuit până în momentul de faţă.

Proiectul de măsurarea a dioxidului de azot este finanţat de European Climate Foundation şi implementat de asociaţia 2Celsius, în România.

NO2 este un gaz rezultat din traficul rutier, activităţile industriale şi producerea energiei electrice şi, în cantităţi ridicate, afectează sănătatea umană, provocând în special afecţiuni respiratorii.

Potrivit Legii Nr. 104 din 15 iunie 2011, privind calitatea aerului înconjurător, media-limită anuală acceptată pentru protecţia sănătăţii umane este de 40 ug/mc NO2, în timp de Organizaţia Mondială a Sănătăţii (OMS) recomandă o valoare sub 10 ug/mc.

2Celsius, organizaţie neguvernamentală apărută în anul 2010, este membră a organizaţiilor internaţionale European Environmental Bureau, Climate Action Network Europe şi Federaţiei Europene pentru Transport şi Mediu (T&E).

Centrul pentru Politici Durabile Ecopolis este o organizaţie non-guvernamentală înfiinţată în anul 2009 cu scopul de a elabora politici publice pe baza principiilor dezvoltării durabile şi de a găsi soluţii practice, eficiente, la problemele din sfera sustenabilităţii.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

15 Comentarii

  1. Adică ei îți dau jafuri, cocalarul pune botul,și tot ei îți măsoară poluarea!…
    Așa vă trebuie, ați vrut locomotive pe străzi!…toate curvele conduc aceste rable !…

  2. Deutsche Umwelthilfe, NU o asociaţie neguvernamentală din Germania, cum se prezint prin presa, ci e o firma de Lobby.
    Prin 2016 au batut palma cu un al grup lobesit ce reprezinta interesele celor din Industria gazului (nu exclusiv german) si au incasat atunci 2,1 milioande de euro pentru a descuraja masinile pe diesel si a incuraja productia de masini cu compustibil gaz.
    Era inceputul scandalurilor cu masinsi cu motoarel diesel si cu soft manipulat, urmind apoi cu masuratori pe marginea drumurilor, si campanii propagandistice impotriva masinilor cu motoare diesel, apoi extinse la toate motoarele Otto sau Diesel.

    Sint cei ca au inceput cu nenimerate procese impotriva primariilor, si persoanelor private pentru a sabota mersul cu masinile cu motoare pe diesel sau motoare cu ardere in general.

    eutsche Umwelthilfe, NU este o „asociaţie neguvernamentală” cum se prezinta ci eest o asociatie lobist cu interese pecuniare mari.

    De exemplu se poate citi in Focus.de (12.02.2024, 10:31, Umstrittener Verein, „Diesel zurückdrängen“: Die Hintergründe zur Lobby-Kampagne der Umwelthilfe). Cei de la Agerpres ar trebui sa se documenteze mai bine, si nu sa manipuleze mass media romana cu minciuni prin omisiune.

  3. @Csaba: felicitări pentru comentariu! Punw în lumină interesele care stau în spatele unor astfel de „cercetări”.

  4. ba inginerule, azot e peste 78% din aerul pacar al inhali, ba umblator in pantofi si tzoale loate de la biserica.

  5. Ăștia de la Asociația 2Celsius nu sunt credibili !
    Că n-au 2 perfecționări la CEPECAca CA mine, măR🤣g…
    ●{RumburKK- 273K Celsius WOW ! -RumburKK}●

  6. Daca va luați după asa-zisele ONG-uri asa zise ecologiste dun Germania, ingrasate peste mäsură cu bani publici, o sa ajungeți sa mergeti pe jos ca sa se poata plimba mai departe cu SUV-ul. populația superioară germană. Dacă se întâlnește hoțul cu proștii..

  7. NU,GERMANII…
    CORECT,EI AU FOST,SI SANTGOLANII SI NAZISTII DE GOTI,FASCISTI,NAZISTI,3 RAZBOAIE
    MONDIALE 50 MIL DE CADAVRE,10 TARI FURATE,4 LAGARE DE OMORAT OAMENI SI CAINI,PUTUROSII,
    IDIOTII PLANETEI,GAOZARII EUROPEI,SIFILITICII SPITALELOR DE NEBUNI,HOTII DE ROMANIA,
    DE LA 1864-1945,AU FURAT SI OMORAT TOT.ALATURI DE INGLIEJII SIFILOTICI SUNT BLESTAMTI
    DE TOATE POPOARELE FURATE.SA DISPARA.AZMERICA SI NEMTULUIA

  8. Dupa ce au smenuit motoarele diesel lebervusti opariti musulmani ne masoara noxele.
    Marsh la voi in califat jegurilor si masurati nivelul de noxe dupa mancarea de varza.

  9. Sa facem ca cutza in rezervoarele celor care folosesc diesel in oras .
    Mai e specia care isi pulverizeasza placutele de frana cu puternice acceleratii inutile pe distante scurte .

  10. Susțin casarea mașinilor mai vechi de 20 de ani (am scris bine 20)! E plină strada de tigăi din astea, cu un strat de 5 cm de praf pe ele și cauciucurile lăsate. Cât despre deținerea de RCA și ITP la zi, impozit, ce să vorbim?

  11. „OAMENII SUNT PLĂTIȚI PT UN LOBY DE UN CONCERN CARE ARE ÎN STOC PREA MULTE AUTOMOBILE ELECTRICE! CÂȘTIGĂ ȘI EI UN BAN ! DA,DE CE NU PREZINTĂ LISTA CU „AZOTUL” DIN TOATE CAPITALELE EUROPENE !

  12. asa va trebuie daca nu ati inteles ce inseamna motorina artificiala si inventiile lui Hornet (piroliza la temperaturi superioare,care nu degaja co2 prin producere de motorina,gaz,carbune amprenta 0,si alte chestii la care se poate atasa energie solara! suna a reclama dar daca mai stiam si altii care sa faca fara sa produca CO2 ii enumeram!)

  13. Noroc cu oengeurili astea pompoase. Ca daca erea dupe noi, traiam dreaq o suta de ani si habar n-aveam ca bagam in noi d-astea interzise p’in Jarmania. Bah, mai e valabila aia cum ca nemtii sunt bagati la bahau daca baga mai mult de un ou pe an? Creca Bismarc, sau cum i-o zice, da curent pa unde-o fi. De la turatzii in cripta.

  14. Bah, creca n-ati inteles. Muricanii, aia care au mai ramas intregi la neuron, au inceput sa se cam pishe cu bolta pe telefoanele alea cu roti. Asa ca, evropenii tre’sa ingurgiteze stocurili muricane, basca cele chineze. Ca si chinezii dau cu banu pana sare din patura. Hai, alecu salamu la Jarmanea!

  15. Daca masina ta are mai mult de 15 ani si nu are motorul intretinut esti ca mdobi toc …
    Daca are litraj mare sau diesel ejti de 3x .
    Pentru 6x : motociclist galagios .

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.