Legile Educației au ajuns pe masa senatorilor

Proiectele legilor Educaţiei, al învăţământului preuniversitar şi al învăţământului superior, au ajuns joi dimineaţă la Senat, după ce au fost adoptate cu o zi în urmă în plenul Camerei Deputaţilor.

Biroul permanent al Senatului şi Comitetul liderilor grupurilor parlamentare au stabilit că amendamentele pot fi depuse până pe 14 mai, comisiile avizatoare au termen pentru analiza proiectelor până pe 15 mai, iar comisia sesizată pe fond, cea de învăţământ, va acorda raportul până pe 19 mai.

Cu avizele şi raportul comisiilor, proiectele vor primi votul plenului Senatului.

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a declarat, miercuri, în plenul Camerei Deputaţilor că pachetul de legi reprezintă proiectul ambiţios pe care coaliţia de guvernare şi l-a asumat.

Senatul e for decizional pentru aceste proiecte.

Sorin Cîmpeanu, vicepreşedinte al Senatului, a declarat că votul final pe legile Educaţiei va fi pe 22 mai.

„Am aprobat calendarul finalizării procesului de adoptare a legilor Educaţiei. 22 mai este data la care urmează să avem vot final în Parlament pe legile Educaţiei şi mă refer aici la legea învăţământului superior. Această lege a învăţământului superior prevede multe lucruri bine. Nu este un ideal. Este un mare pas înainte pentru studenţii români. Este un pas înainte pentru universităţi. Este o lege care recunoaşte importanţa învăţământului ingineresc. Este o lege care recunoaşte importanţa legăturii dintre mediul academic şi viaţa reală”, a spus Cîmpeanu.

Potrivit lui Gigel Paraschiv, secretar de stat în Ministerul Educaţiei, noua lege a învăţământului superior aduce multe lucruri noi, care vin atât în sprijinul universităţilor, cât şi al beneficiarilor. Învăţământul dual nu poate fi dezvoltat fără parteneriate „solide” cu agenţii economici, a afirmat el.

„Acestea sunt zonele în care trebuie să ne dezvoltăm – educaţie, cercetare. Noua lege a învăţământului superior aduce multe lucruri noi, care vin atât în sprijinul universităţilor, cât şi în sprijinul beneficiarilor. M-aş referi la învăţământul dual. A apărut, pentru unii poate că este o noutate acest învăţământ dual. (…) Acum am introdus învăţământul dual pentru toate cele trei cicluri. Acest învăţământ dual nu poate fi dezvoltat fără parteneriate solide cu agenţii economici”, a susţinut Paraschiv.

El a spus că microcertificările reprezintă „viitorul”. „Aceste microcertificări nu pot fi realizate de către o universitate decât ţinând cont de nevoile din piaţă”, a arătat Paraschiv.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

5 Comentarii

  1. Nu învățăm nimic din prezentu. În context de război în zonă și de revizionism, neclar dacă e suficientă o oră de istorie la Liceu, fără ca Istoria Patriei să fie obiect de studiu.

  2. Ia uitați ce zice în legile educației al lui Iohannis: la clasa a XI-a, Istoria secolului XX se va focusa pe 2 teme principale: Istoria Holocaustului și Istoria Comunismului; la clasa a XII-a – Istorie legată de specialitatea profilului – ex: Istoria muzicii, Istoria artei, Istoria științei și tehnicii, Istoria sportului, Istoria dansului etc.
    Elevii de azi vor fi adulții de mâine, iar Guvernul României în loc să-i educe le spală creierele și-i transformă în niște idioți fără identitate. Care va fi viitorul României putem să vedem în țările din vest care au aplicat aceeași rețetă de îndobitocire voită a generațiilor tinere.

  3. Daca vorbesc despre universitati, ar trebui sa va concentrati pe ce nu spun despre invatamantul scolar si prescolar… ca acolo e distrugerea societatii care se face in SUA si in „vestul civilizat”, unde indoctrineaza transexuali, schimbari de „gen” si alti devianti sexuali, plus distrug esenta societati, familia, si traditiile.

  4. Pâă acum au pregătit filozofi, prin facultățile astea, de acum vor pregăti balerini cu microcertificat(ce draq o fi aia).Am dat peste un filozof bătrân care băga sârme de 6mmp și o siguranță de 32 de amperi într-un birou cu 3 laptopuri, o cafetieră și o climă adică cam cel puțin de 2,5 ori mai mult decât necesarul la vârf.L-am întrebat dacă montează vreo forjă, ceva.Mi-a răspuns senin că e la „minim”.De automatizări nu mai vorbesc de câte”bibelouri” am văzut.Dintr-o clasă de 30 de studenți, dacă scoți doi peste mediocritate și unul excepțional, odată la 5 ani care o zbughește imediat..La medicină e la fel. Practica este cvasiabsentă din curiculă.Adică e de mântuială.

  5. Cat ii trebuie unuia ca Ciolacu sa citeasca si sa inteleaga, sau unuia ca Ciuca ? Cum sa permiti astora sa se ocupe de educatie ?!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.