Masă de călcat garantată pe etichetă cu 3 ani, fără garanţie

În România, banii ţi-i recuperezi greu, sau deloc, chiar şi atunci când produsul se strică şi este în garanţie. Or, tocmai siguranţa este principalul motiv pentru care cumpărătorii aleg să meargă la supermarket, şi nu la micii comercianţi.

Mesele de călcat se strică uşor şi costă mult. Când găseşti un astfel de produs, cu o garanţie de trei ani, disponibil într-un hipermarket renumit, nu stai prea mult pe gânduri.

Asta i s-a întâmplat şi unui cititor cotidianul.ro care a cumpărat din Cora Pantelimon o masă de călcat, atras de termenul de garanţie, scris pe etichetă, de trei ani.

Aceeaşi etichetă nu avea însă specificată şi firma producătoare sau distribuitorul la care puteai apela în cazul în care produsul s-ar fi defectat în acest interval, lucru care s-a şi întâmplat în mai puţin de două luni.

Clientul s-a adresat hipermarketului de unde a achiziţionat masa de călcat, dar fără nici un rezultat.

Garanţia magazinului, doar 30 de zile

Şi asta pentru că, după cum explică Andreea Cazan, manager de raion în cadrul Cora Pantelimon, garanţia standard dată de comerciant este de 30 de zile. În plus, pentru a-şi recupera banii sau a beneficia de alt produs, clientul trebuie să returneze produsul însoţit de bonul de casă.

Şi cum produsul nu se mai afla în perioada de 30 de zile, de la data cumpărării lui, iar bonul de casă fusese pierdut chiar după ce clientul a ieşit din magazin, păgubitului nu i-a mai rămas decât să caute sprijin la Protecţia Consumatorilor. Şi cei de aici i-au cerut însă bonul de casă.

În cazul în care păgubitul ar mai fi avut acel bon şi ar fi depus reclamaţie, hipermarketul s-ar fi ales cu amenzi usturătoare. Şi asta pentru că o simplă masă de călcat s-a dovedit a fi plină de neregului: publicitate înşelătoare, eticheta lipsită de toate informaţiile referitoare la producător şi distribuitor sau lipsa instrucţiunilor de folosinţă sunt câteva dintre lucrurile pentru care comerciantul ar fi fost amendat.

Astfel, reprezentanţii Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilori (ANPC) au declarat pentru cotidianul.ro că legea prevede că “informarea consumatorilor despre produsele şi serviciile oferite se realizează, în mod obligatoriu, prin elemente de identificare şi caracterizare ale acestora, care se înscriu în mod vizibil, lizibil, uşor de înţeles, într-o formă care să nu permită ştergerea şi să nu fie inscripţionate în locuri obscure, să nu fie întrerupte prin desen sau imagini, după caz, pe produs, etichetă, ambalaj de vânzare sau în cartea tehnică, contract, instrucţiuni de folosire ori altele asemenea, ce însoţesc produsul sau serviciul, în funcţie de natura acestuia”.

Amenzi peste amenzi, la nereguli peste nereguli

În caz contrar, comerciantul va plăti o amendă contravenţională de la 1.000 la 10.000 de lei.

Pe de altă parte, reprezentanţii ANPC mai spun că atât timp cât comercializează un produs, îşi asumă şi promisiunile făcute de furnizor.

“Dacă vânzătorul şi-a însuşit sintagma de pe etichetă «3 ani garanţie», el este obligat să o respecte şi, în baza bonului fiscal eliberat consumatorului, să asigure o garanţie comercială de 3 ani.”

Potrivit ANPC, la o eventual reclamaţie, consumatorul trebuie să prezinte bonul respectiv şi eticheta pe care este înscrisă respectiva sintagmă.

Comercianul se va alege, din nou, cu alte amenzi, de la 5.000 la 25.000 de lei.

Cei de la Protecţia Consumatorilor spun că dacă sintagma "3 ani garanţie" nu este reală, hipermarketul va fi sancţionat pentru practici comerciale incorecte, cu o amendă contravenţională de la 3.000 la 30.000 lei.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.