Mii de amendamente la Legile Educației

Din acest motiv, ministrul Ligia Deca a convenit cu premierul Nicolae Ciucă un termen de aproximativ două săptămâni pentru finalizarea actelor normative.

De (R.C.)
Mii de amendamente la Legile Educației

Din acest motiv, ministrul Ligia Deca a convenit cu premierul Nicolae Ciucă un termen de aproximativ două săptămâni pentru finalizarea actelor normative.

Peste 9.000 de amendamente au fost depuse la proiectele legilor Educaţiei, a declarat, ministrul Educaţiei, Ligia Deca, care a adăugat că acestea trebuie analizate cu atenţie, iar din acest motiv a convenit cu premierul Nicolae Ciucă un termen de aproximativ două săptămâni pentru finalizarea actelor normative.

„Am discutat astăzi cu domnul prim-ministru al României şi am convenit un termen mai flexibil de încă aproximativ două săptămâni. Este foarte important să trecem cu atenţie prin toate amendamentele venite, nu puţine, sunt peste 9.000 de amendamente, însă, în acelaşi timp, să acordăm atenţia cuvenită şi reprezentanţilor actorilor din educaţie care, în mod evident, după preluarea mandatului, şi-au dorit întâlniri în care să sublinieze care sunt priorităţile acestora în perspectiva viitoarelor legi ale Educaţiei. Am toată încrederea că, împreună cu actorii din Educaţie şi asociaţiile, federaţiile, organizaţiile reprezentative şi alături de experţi în Educaţie şi de echipa de la Ministerul Educaţiei, vom putea formula cele mai bune soluţii. (…) Ne dorim să ne uităm cu atenţie pe observaţii, să dăm atenţie celor care şi-au dorit să rediscute anumite aspecte şi să-şi reitereze priorităţile lucrând, în acelaşi timp, la integrarea acestor aspecte discutate în lege. Probabil că în jur de două săptămâni va mai dura până când vom reuşi să armonizăm o formă a legilor care să înceapă să fie discutate”, a precizat Deca, la finalul şedinţei de Guvern.

Ea a completat că proiectele vor suferi schimbări după ce au fost în dezbatere publică. „Ca urmare a procesului de dezbatere publică au intervenit o serie întreagă de observaţii, comentarii, discuţii. Formele finale vor include aceste observaţii primite”, a explicat ministrul.

Ligia Deca a menţionat că îşi doreşte ca în acest pachet legislativ să rămână propunerile de majorări salariale pentru profesori. „Acesta este angajamentul în textul legislativ, pe care l-am preluat. Sigur că întreg impactul bugetar al proiectelor de lege va fi rediscutat în Guvern şi va fi agreat şi în coaliţia de guvernare. Eu aşa îmi doresc şi aşa cred că trebuie să fie şi Ministerul Educaţiei va face toate eforturile pentru a creşte semnificativ retribuirea dascălilor în societate”, a spus Deca. Ea a adăugat că momentul intrării în vigoare a majorărilor va fi agreat împreună cu Ministerul Finanţelor şi Guvernul.

Potrivit ministrului, este în discuţie o creştere a salariilor profesorilor de la 1 ianuarie 2023, aşa cum a existat în fiecare an, pe nişte tranşe agreate, în funcţie de legile în vigoare şi de anvelopa bugetară disponibilă. Procentul este încă în discuţie, a transmis Ligia Deca.

Ea a susţinut că legile Educaţiei ar trebui să includă filtre de tip CNATDCU în ceea ce priveşte integritatea academică.

„În cadrul legislativ actual, care include decizia CCR din această vară, facem tot ceea ce ţine de noi pentru ca acest cadru normativ care priveşte integritatea academică să răspundă şi solicitărilor legitime ale societăţii pentru a preveni eventuale abuzuri. Consider că unele prevederi ale pachetului legislativ lansat în dezbatere publică sunt în continuare oportune, de exemplu acordarea titlului şi diplomei de doctor la nivelul universităţilor, dar, din discuţiile avute, elemente de tipul existenţei unui filtru de tip CNATDCU ar trebui să rămână. Luăm în considerare serios aceste discuţii avute, inclusiv cu cei din conducerea CNATDCU actual”, a spus ministrul Educaţiei.

Distribuie articolul pe:

16 comentarii

  1. La clasele mici asteptarile parintilor sunt mari si invatatorii depun eforturi sa obtina rezultate cu copiii. La clasele V-XII, eforturile profesorilor depind de materie, sunt, de ex, mai mari la cei care predau matematica sau informatica, si minime la cei care predau istorie, geografie, religie, desen, ed. fizica. De aceasta realitate si de faptul ca absolvirea unei fac. de matematica, fizica sau informatica presupune efort mult mai mare decat absolvirea uneia de istorie, geografie sau teologie, ar trebui sa se tina seama la stabilirea salariilor si pensiilor.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *

Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.