Mișcări pe frontul Autostrăzii Unirii

Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) a scos la licitație completarea studiului de fezabilitate (SF) al Autostrăzii A8 Târgu Mureș-Târgu Neamț, numită și autostrada Unirii. Proiectantul va avea la dispoziție maxim 30 milioane lei și 14 luni pentru actualizarea SF și alte 4 de asistență tehnică oferită CNAIR în pregătirea documentației de lucrări. Valoarea estimată a contractului este de 29.912.230,22 Lei fără TVA.

Contractul presupune prestarea următoarele servicii și elaborarea cel puțin a următoarelor documente: completarea documentației aferente Studiului de Fezabilitate „Autostrada Târgu Mureș – Ditrău” și „Autostrada Ditrău – Târgu Neamț”, în conformitate cu reglementările tehnice și legislația în vigoare, și a cerințelor caietului de sarcini; documentul suport aferent proiectului în vederea susținerii cererii de finanțare; acordarea de asistență pentru Beneficiar, atât pe parcursul procesului de pregătire a cererilor de finanțare, cât și în perioada de evaluare a acestora de către toate instituțiile implicate în acest proces (MT-DGOIT și Comisia Europeană).

”Din păcate nu este o veste bună, prețul estimat fiind mult prea mic, mai ales comparând cu bugetele oferite la revizuirile din anul 2014: 76 milioane lei atunci față de doar 30 milioane acum pentru 210 km. Există riscul major să se facă rabat de la calitate sau, așa cum s-a întâmplat la revizuirea SF pe A1 Sibiu-Pitești, să se livreze doar o parte din servicii și apoi să se rezilieze contractul! Mai mult, viteza de proiectare în zona de munte este 120 km/h, rezultând soluții tehnice extrem de costisitoare. Cerem insistent optimizări de traseu și structuri, cât și implementarea etapizată (semi-profil). Fără aceste măsuri, Autostrada A8 nu va deveni niciodată realitate fiindcă e prea scumpă!” susțin reprezentanții Asociației Pro Infrastructură.

Pentru A8 Târgu Mureș – Ditrău – Târgu Neamț – Iași studiile de fezabilitate au fost realizate între anii 2010-2011. „(…) au fost făcute pe bani foarte, foarte puțini și pe repede-înainte. Rezultatul? Imposibilitatea de a fi folosite pentru licitația de lucrări. CNAIR a hotărât (corect) să le actualizeze, însă din trei licitații pornite în iunie 2014, doar una a fost finalizată: cea aferentă tronsonului Târgu Mureș-Ditrău, contractul fiind semnat cu Search Corporation în mai 2015”, explică API.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4576 Articole
Author

4 Comentarii

  1. iar studii de fezabilitate? băieţii ăştia nu mai au un pic de originalitate, da dacă şefii îi bat pe cap îngăduitori, în timp ce-şi verifică soldurile crescătoare, totul e ok…uite, pe vremea lui Ştefan nu erau autostrăzi, da a făcut de 1000 de ori drumul până la Vrâncioaia şi înapoi, fără probleme…smiorcăiţilor…

  2. comunicatul Pro Infrastructura e mai lung si vorbeste de anularea banditeasca a contractului cu SC SEARCH CORPORARTION SRL, ala semnat in mai 2015….dar cum sa spui adevaruri despre cel mai oligofren guvern din istoria ROMANIEI????? NU SE POMENESTE NIMIC DESPRE TRONSONUL TG. NEAMT – IASI – UNGHENI, lucru trecut sub tacere de cotidienii pesedisti de la acest ziar jalnic! aveti impresia ca psd nu va disparea in neant, daca mintiti cu nerusinare? va inselati oligojurnalistilor!!!!

  3. INALTA TRADARE !,IRESPONSABILITATE I,INCOMPETENTA I,NEBUNIE !,ce reprezinta asa zisa guvernare de 30 de ani ?.
    LICHELELE ,borfasii ,derbedeii ,huliganii ,fufele ,bulevardistii ,circarii hotii ,mafiotii, adunaturi scursurile societatii
    s-au inregistrat ca partide !!!,rezultatul acestor gasti este dezastrul in care se zbate tara , cei 4,5 milioane de pribegi
    prin lume !!! sunt rezultatul asa zisei guvernari .
    Cele 2 razboaie mondiale au adus mai putina jale si prapad Romaniei decat acesti nemernici .

  4. ..air autostrazi domnilor?? am cetit paragraful da introducere ..cel cu studiuuu..studia care v a costa cam tot atat cat o sa coste construirea autostrazii (daca se va termina vreodata) iar la terminarea constructiei când vor incepe ..alunecarile , scufundariel etc sa se constate ca s au facut unele erori la ..studiu..pai cum sa nu se faca ..as zice io acu dupa ce in Romania a operat in medicina un italiano cu scoala da ospatari..iar studiu de fezabilitate a fost facut de castigatoarea contractului o firma italiana ..n asa ..hai sa mai glumim ca stim ce ne asteapta ..

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.