Miting al sindicaliștilor de la Dacia

Câteva mii de sindicalişti de la Automobile Dacia au participat, joi, la un miting de protest în centrul oraşului Mioveni, pentru a atrage atenţia asupra creşterii costului vieţii şi necesităţii majorării veniturilor salariale.

Potrivit unui comunicat al Blocului Naţional Sindical (BNS), mitingul a fost organizat de Sindicatul Autoturisme Dacia (SAD), principalele nemulţumiri fiind legate de „nerespectarea promisiunilor guvernamentale privind modificarea legislaţiei muncii”, dar şi de „lipsa măsurilor de plafonare a facturilor la energie”.

La începutul protestului, liderul SAD, Viorel Ungureanu a acuzat „creşterea generalizată a preţurilor din ultima perioadă”, în special „facturile uriaşe la energie şi gaze”, el solicitând, în context, creşterea salariului minim şi a tuturor salariilor ţinând cont de inflaţie, dar şi plafonarea preţurilor la utilităţi.

„Cerem coaliţiei de guvernare impozitarea profiturilor exagerate ale companiilor din energie”, a spus Viorel Ungureanu. El a menţionat, totodată, necesitatea modificării legislaţiei muncii, pentru a putea fi încheiate contracte colective de muncă la nivel naţional.

Potrivit organizatorilor, la protestul care a fost autorizat pentru intervalul orar 13,00-14,00, pe platoul din faţa Casei de Cultură a Sindicatelor din Mioveni, participau aproximativ 5.000 de oameni.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Author

4 Comentarii

  1. Cred ca sindicatele vor inchiderea uzinei Dacia,care e pe lista!Trebuie sa fi idiot sa nu pricepi asta !Renault fabrica cumva masini electrice aici sau in China ?Liderii sindicali parazitii societatii oricum nu muncesc decat cu gura
    Cnd esti prost,esti prost si gata …

  2. Miting pentru a primi fabrica energie mai ieftina. Si profitul la francezi.
    Nu trebuia vanduta Dacia. Trebuia doar cumparata licenta de la francezi sau germani. Dar pentru um salariu de 2 mii euro directorul roman de atunci a vandut fabrica la francezi. Atunci salariul erea de 50 pana la 75 dolari ca inginer

  3. @Doina Oltului care e problema ta ca niste sclavi isi cer drepturile? Salariatii Renault din Franta cat iau? Ca pretul de vanzare al daciei in euro este acelasi si in Romania si in Franta!! Cand se dadeau bani de la guvern pentru dacia in timp ce acestia faceau stadioane pe la Udine nu te-ai atacat!! Sa avem putina demnitate nu strica, deaia am ajuns un stat esuat!

  4. Interesanta pozitie, liderii sindicali sunt parazitii societatii… de parca liderii astia sindicali ar fi platiti din bani publici, si nu din cotizatiile membrilor. Vrei sa vorbesti de paraziti ai societatii, incepi cu toate ONG-urile rromanesti care au domenii de activitate SF, cam 95% din ele sunt strict pentru spalat bani/influenta

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.