NATO, urmărită cel mai mult pe Facebook din România, Albania și Turcia

NATO este urmărită cel mai mult pe Facebook din România, Albania și Turcia, scrie joi site-ul britanic prweek.com, într-un articol în care șeful echipei Alianței pentru rețelele sociale, Franky Saegerman, avertizează că organizațiile care ignoră puterea rețelelor sociale riscă să aibă agenda deturnată, transmite Agerpres.

Saegerman, care activează în cadrul NATO de 20 de ani, a vorbit în cadrul unei conferințe desfășurate miercuri despre modul în care organizația apelează la rețelele sociale pentru a controla mesajul reprezentantiv pentru activitățile sale.

„Este foarte important să îți administrezi singur acest mesaj pentru că dacă nu o faci altcineva o va face pentru tine și nu întotdeauna cu cele mai bune intenții. NATO are nevoie de rețelele sociale mai mult decât acestea au nevoie de NATO”, a afirmat el.

Deși organizația recunoaște valoarea rețelelor sociale, aceasta se limitează la patru conturi Twitter și nu permite angajaților să aibă propriile conturi.

„NATO are încredere în stafful său să gestioneze lansatoare de rachete, dar nu prea au încredere în noi când e vorba de Twitter”, a glumit Saegerman.

Alianța are însă un cont separat pe care secretarul general să-și distribuie „un mesaj sau punct de vedere personal” care nu a fost aprobat de cele 28 de state membre.

Contul de Facebook al organizației a fost folosit doar ca o variantă „copy și paste” a site-ului său, dar traficul a crescut spectaculos după ce NATO și-a schimbat strategia în aprilie 2013 pentru a permite postări mai creative.

„Încercăm să ridicăm gradul de conștientizare asupra brandului, să le spunem oamenilor ce înseamnă NATO, să creștem angajamentul online și să ajungem la formatorii de opinii pentru a ne amplifica mesajele și a le transmite unei audiențe mai tinere”, a mai spus Saegerman.

Audiența NATO în rețele sociale vine din cele mai neașteptate locuri, scrie prweek.com. Primele trei națiuni în topul fanilor NATO pe Facebook sunt România, Albania și Turcia.

În același timp, o mare parte a audienței NATO pe YouTube este în Pakistan. După cum explică Saegerman, „nu toată lumea iubește NATO, dar aruncă un ochi la ceea ce spunem sau facem”.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.