O idee și un semnal de alarmă pentru bucureșteni de la… Moscova

După ani buni de anarhie rutieră totală, în 2013 in Moscova au început să se introducă parcarea cu plata. Inițial politica se limita la centrul metropolei, însă începând din august acel an s-a extins și spre periferie.

Deși prețul unei ore de parcare este redus raportat la standardele occidentale, având în vedere și venitul mediu ridicat din Moscova, respectiv 81 de cenți la periferie și de două ori mai mult în centru, acesta a fost momentul din care a început adevăratul asalt al șoferilor. Orice zonă dintre blocuri a început să fie ocupată de șoferii neriverani care doreau să scape de plata parcării.

Imediat a apărut și reacția locatarilor – barierele. Numărul acestora a crecut în cele mai multe zone ale orașului de mai bine de patru ori în doar un an. Este o afacere frumoasă pentru producători – în special din Italia , dar și pentru cei autohtoni.

The Moscow Times scrie ca într-un bloc cu 14 etaje și cu 98 de apartamente, 70 de familii au votat în favoarea instalării unei bariere. A costat circa 1000 de dolari si apoi încă 1.600 de dolari pentru postul paznicului și încă 600 de dolari lunar pentru plata acestuia, atât timp cât legea prevede ca mașinile pompierilor, salvării și poliției trebuie să poata intra pe aleile respective în orice moment.

Cum fenomenul a luat amploare, au apărut și vociferări din partea locatarilor: de ce sunt obligați să plătească din propriul buzunar pentru bariere și paznic? Consilierii ce-i reprezintă la nivel local au cerut ca primăria să plătească din banii încasați pentru parcare. Directorul unui district din zona centrală a Moscovei a declarat că până la urmă s-a ajuns la concluzia că subvenția nu este o idee strălucită, deoarece locatarii care au plătit deja pentru bariere ar solicita banii înapoi și astfel s-ar crea un haos si mai mare.

Nu este singura problemă. Firmele care instalează bariere promit că vor folosi echipament italienesc, iau banii și instalează bariere rusești și astfel apar o mulțime de plângeri și acțiuni în justiție.

Cum investiția făcută de locatari este destul mai mare, având în vedere în special salariile ce trebuiesc plătite paznicilor, unii moscoviti încep să-și închirieze ”feuda” abia îngrădită. Oamenii oferă șoferilor cu care s-au înțeles câte o cheie de la barieră și primesc în schimb puțin peste 100 de dolari lunar, cu condiția ca la ora întoarcerii acasă cealaltă mașină să fi eliberat locul. O afacere si mai buna este pentru varstinicii care nu mai dețin mașină, însă au rămas în posesia locului de parcare. O tranzacție win-win, pentru că un permis lunar de parcare pe străzile Moscovei ajunge la circa 162 de dolari.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.