Partea plină a paharului pandemiei

Medicamentele românești s-au vândut mai bine la export în pandemie.

Compania de stat Antibiotice Iași a vândut cu 4% mai mult în 2020 la export, an cuprins de pademia de coronavirus, față de 2019. Astfel, valoarea vânzărilor pe piețele internaționale în anul 2020 a fost de 158,27 milioane lei. Ponderea exportului în cifra de afaceri a companiei a crescut la 46,60% în 2020 comparativ cu 39% în 2019. În anul 2020 pe plan extern Antibiotice a reușit să devină principalul exportator român pe piață Vietnamului, cu o valoare tranzacționată în 2020 de aproximativ 10 milioane dolari, să tripleze vânzările de pulberi sterile injectabile pe piețele din Europa și să-și consolideze vânzările de Nistatina pe piețele din Asia, Australia, America de Nord și Africa.

În anul 2020, valoarea medicamentelor eliberate către pacienții din România a fost de 18,05 miliarde lei (în preț de distribuție), în creștere cu 1,3% comparativ cu anul 2019. În ceea ce privește consumul în cutii, acesta a fost relativ constant la 625,6 milioane cutii. Vârful vânzărilor a fost înregistrat în luna martie; în lunile aprilie și mai s-a înregistrat o contracție majoră a consumului pe toate canalele de vânzare, că urmare a restricțiilor aplicate odată cu intrarea în vigoare a stării de urgență și ulterior a stării de alertă. Acest fapt se explică prin scăderea abruptă a numărului de consumatori în farmaciile cu circuit deschis, dar și a numărului de internări în spitale (de asemenea o parte din spitale cu profiluri și specialități diverse au fost transformate în spitale destinate pacienților infectați cu noul cornavirus). Din luna septembrie, vânzările și-au reluat ritmul, înregistrând un plus de 6,7%, comparativ cu perioada similară a anului precedent. Luna noiembrie s-a remarcat prin cele mai însemnate creșteri ale vânzărilor de după starea de urgență, comparativ cu perioada similară a anului precedent: 16,7% valoric și 10,7% cantitativ, raportat la număr de cutii.

Piață relevanță a produselor din portofoliul Antibiotice (a înregistrat în perioada analizată o creștere de 5,7% (de la 2,3 la 2,4 miliarde lei). În ceea ce privește consumul, acesta a înregistrat o creștere de 4%, fiind eliberate din farmacii un număr de 161,8 milioane cutii în 2020, comparativ cu 155,6 milioane cutii în 2019.

Medicamentele cu prescripție medicală (RX) reprezintă în 2020 o pondere de 50,1% din totalul vânzărilor valorice și 54,6% din totalul consumului de medicamente (raportat în cutii). Acestea înregistrează în perioada analizată o scădere valorică de 1,3%, de la 1,23 în 2019 la 1,21 miliarde lei în 2020 și o scădere cantitativă de 4% de la 92 la 88 milioane cutii.

Produsele fără prescripție (OTC) au înregistrat o creștere valorică de 13,7% (de la 1,06 în 2019, la 1,21 miliarde lei în 2020) și un consum crescut cu 15,6% (de la 63,5 în 2019 la 73,4 milioane cutii în 2020).

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4581 Articole
Author

1 Comentariu

  1. Am scris de anul trecut ca nu am mao vazut oameni cu sacose pline de medicamente din farmacii, dar, sa nu uitam ca medicii sunt obligati sa furnizeze medicamente bolnavilor din listele impuse la consum! Ca nu se mai livreaza gras pe retete, e o schimbare in bine! Cat despre exporturi, am scris si despre profesionistii care produc in Romania, institutul Cercel este cunoscut ca fiind serios dar nu se stia in strainezia ce s-a intamplat cu aceasta institutie!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.