Primul pas pentru plata diferențiată a profesorilor

scoli

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, avut luni o întâlnire cu reprezentanţii sindicatelor din educaţie pentru stabilirea demersurilor în vederea identificării unor criterii pentru salarizarea diferenţiată a cadrelor didactice din sistemul de învăţământ preuniversitar pe criterii de performanţă.

„Astăzi, Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a avut o întâlnire cu reprezentanţii federaţiilor reprezentative la nivel de sector de activitate învăţământ preuniversitar şi superior, Federaţia Sindicatelor Libere din Învăţământ, Federaţia Sindicatelor din Educaţie „Spiru Haret” şi Federaţia Naţională Sindicală „Alma Mater”, pentru stabilirea demersurilor în vederea identificării unor criterii pentru salarizarea diferenţiată a cadrelor didactice din sistemul de învăţământ preuniversitar pe criterii de performanţă”, a anunţat Ministerul Educaţiei într-un comunicat remis presei.

Potrivit sursei citate, în cadrul discuţiei a fost agreată, ca prim pas, constituirea unui grup de lucru format din reprezentanţi ai Ministerului Educaţiei şi reprezentanţi desemnaţi de federaţiile sindicale reprezentative, care să elaboreze proiectul de Metodologie privind salarizarea diferenţiată a personalului didactic pe baza unor criterii de performanţă.

Calendarul de desfăşurare a activităţilor va fi stabilit la prima întâlnire a grupului de lucru, susţine aceeaşi sursă

Întâlnirea are loc în contextul recentelor recomandări ale OCDE privind salarizarea pe criterii de performanţă, precum şi în contextul susţinerii de către premierul Marcel Ciolacu a unei reforme a salarizării.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

18 Comentarii

  1. Este o uriasa prostie ! Asa zisele „performante” le gasesti la clasele cu copii buni. Directorii fac clasele si este regula fomeaza 1,2 clase cu copii buni in functie de rezultatele acestora din scoala primara de exemplu la intrarea in gimnaziu sau din gimnaziu daca este vorba de liceu sau/si in functie de situatia materiala a parintilor. La dau la profii preferati ! Acele clase vor avea performante ! Restul ….pot fi profesorii cat de buni si vrenici daca elevii nu sunt dotati degeaba.

  2. Dezbina și ucide. Asta e ideologie crasa și prostie fara margini. Cum poți compara merele cu perele și apoi sucul din ele cu cel de prune? Criterii de salarizare pentru zeci de discipline școlare. Unele cu
    aderenta la meditații, altele cu vizibilitate în zona beciului educației subpamantene. Invatamantul nu are nevoie de criterii de performanta remunerate, ci de educatori care-si iubesc profesia, elevii și care se dedica trup și suflet actului educational. Și mai are nevoie invatamantul de cadre inteligente, consecvente, cu spirit patriotic, suveranist, autoritare care sa-i facă pe elevi sa înțeleagă ca fluturii se învârt în jurul luminii și nu invers și ca acest act firesc al naturii este numai și numai în beneficiul și interesul viitorului lor și al tarii. Și un lucru foarte important. Profesorii sa-i educe în asa fel încât aceștia sa ajunga ca sa-si dorească sa creeze, sa muncească în tara cu credință in valorile ei și ale lui Dumnezeu.

  3. Trebuie ca afara, teste nationale anuale la fiecare clasa, de la pregatitoare la ultimul an de facultate. Este plin invatatmantul de lichele si de impostori. Daca elevii lor nu promoveaza testele nationale in proportie de 70%, profesorii in cauza sa fie dati afara fara „avertismente”, „iertari”…Terminati cu sporurile de salariu date pe diplome!!! In toata lumea se plateste la ce munca faci si grila de salarizare porneste de la terminarea „bac-ului” adica ultimul an de facultate, diploma de master si doctorat nu conteaza pe nicaieri in grila de salarizare, nici macar in universitati!

  4. PROFESORUL,ÎNVĂȚĂTORUL,EDUCATORUL -LUCREAZĂ CU CLASA. -CU PERFORMERII -LUCREAZĂ ÎN PLUS,ORI DIN PASIUNE,ORI LA MEDITAȚII,ORI PENTRU PROMOVĂRI ! SĂ-ȘI FACĂ DATORIA LA CLASĂ PENTRU SALARIUL NEGOCIAT ! NU AMESTECAȚI PERFORMANȚA CU SARCINILE DE SERVICIU! DAȚI-MI CRITERIUL DE PERFORMANȚĂ:UN DASCĂL ARE 4 COPII CU NEVOI SPECIALE -ȘI REUȘEȘTE SĂ-I ALFABETIZEZE,SĂ-I ADUCĂ LA MINIMELE CERINȚE —UN ALTUL ARE O CLASĂ DE ELEVI CAM PE SPRÂNCEANĂ ȘI „SCOATE 4 OLIMPCI DE NAȚIONALĂ ! CARE MERITĂ –CRITERIUL DE PERFORMANȚĂ?

  5. @DOM PROFESOR. Cinste la amandoi profesorii pe care-i citati. „Performanta” profesorilor inseamna ca 70% din elevi lor au cunostintele necesare sa promoveze clasa cu o medie globala de „7”. Daca madame Deca se gandeste la altceva, atunci nu a inteles de ce tari ca si Canada sunt in top la testul PISA…Sunt in top pentru ca marea majoritate a elevilor sunt pregatiti pentru viata nu pentru olimpiade. Pregatirea pentru viata: Stapanirea limbii tarii pentru o intelegere a regulilor care o guverneaza; Cunoasterea istoriei nationale; Cunoasterea Constitutiei si a drepturilor si responsabilitatilor cetatenesti; Cunoasterea sistemului de taxare si impozitare; O matematica aplicata care sa le permita sa faca o piesa mecanica, sa calculeze un centru de greutate sau o viteza; O intelegere de baza a vietii prin biologie, fizica si chimie aplicate. Par inculti canadienii, dar isi cunosc foarte bine propria istorie. Si daca vor sa stie istorie universala, atunci se duc la studii de specialitate. Nu avem nevoie sa reinventam roata…”Performanta” in starea jalnica a invatamantului romanesc actual inseamna 70% din elevi au cunostinte minime sa se descurce in viata.

  6. Atunci elevii nu promovează! Simplu, nu învață nimeni în locul elevilor. Problema nu este la profesori , ci la elevi și părinți.( Cei din urmă nu se ocupă de ei). Pot elevii să se ducă la ce școli vor, dar ele nu vor învăța pentru ei.
    90,% depinde de elev, nu și de cadrul didactic.
    Este identic că la sport…nu aleargă nimeni în locul tău, la muzică la fel …
    Așa că responsabilitatea este a elevilor, cine nu înțelege lucrul aceasta , vor crește niște adulți iresponsabili.Nici la 30 de ani nu vor munci, că va răspunde întotdeauna cineva in locul lor . Ar trebui să scadă vârsta pentru răspunderea penală până la 6 ani că în SUA.
    Restul, gargară ieftină.

  7. Dacă profesorii tot vor să mai profeseze și după introducerea criteriilor, trebuie să li se ceară nu doar să profeseze gratis, ci să aducă bani de acasă. Abia așa pot fi alungați definitiv.

  8. In toata povestea esecului invatamantului romanesc vina este a adultilor, parinti si profesori la un loc. O conditie a „performantei” este finantarea invatamantului de 6% din buget…asta inseamna reducerea la jumatate a birocratiei, parlamentului, ong (parca erau non-guvernamentale?!?) cheltuielilor militare, eliminarea pensiilor speciale, desfintarea primariilor pentru localitati mai mici de 4000 de locuitori, eliminarea consilierilor la administrarea a tot felul de institutii si institute, reducerea la jumatate a personalului academic ca sa ajungem ca in UE, transformarea pseudo-universitatilor Constanta, Sibiu, Focsani, Suceava, Valcea, etc. in institutele ce-au fost de moase, de sub-ingineri si de profesori de gimnaziu, etc., etc., etc. Dar cine sa ceara si sa faca toate astea? Elevii? Sau noi adultii? Vrem normalitatea? Vrem Europa? Dar cine sa faca ordine? „Statul”? NU! Noi trebuie sa facem ordine incepand prin a respecta pe drum pe ceilalti cetateni si apoi prin a opri hotia iesind la protest ca in Europa, si apoi prin a vota oameni care fac treaba nu amantele coruptiei.

  9. Am impresia ca ,,specialiștii noștri,, care vor gândi aceste criterii de performanta nu au treaba cu predarea, cu activitatea didactica Profesorul lucrează cu elevi care înțeleg în felul lor importanta scolii, a educației. Dacă eu am o clasa de elevi la o școală din mediul rural, elevi care abia vin 3 zile din săptămâna pe la ore și învață doar sa treacă clasa, pentru ca au văzut ca se poate și asa, ce rezultate sa am eu per medie??? Una dintre urmările acestei politici a ,,performantelor, va fi ca nimeni nu o sa mai dorească sa predea la scoli cunoscute ca fiind slabe. Si asa, cei slabi vor fi din ce în ce mai slabi.
    Cat despre politica OCDE, UE și din România, se vede clar ca politicienii
    sunt plătiți după performante. Europa este ,,praf, , România este colonie și asta datorita performantelor politicienilor în frunte cu Ursula și ai ei
    Asa ca ,, marș la sparanghel doamna Deca cu tot cu criterii și cu staful tău de specialiști,,
    Apropos! După bursele date moca pentru medii de 2 și 3, ați găsit o metoda sa luați de la profesori și sa puneți banii înapoi la buget….
    Asta da performanta ce trebuie plătită, chiar premiata.

  10. ce inseamna performantza….oamenii nu sint egali…
    nivelul si complexitatea trebuie sa creasca exponential de la an la an
    toata lumea trebuie sa stie sa scrie si sa citeasca, sa faca ceva socoteli…
    dar nu crezi ca potzi sa scotzi oameni de stiinta din totzi…asca ca cei care nu pot se vor pierde pe drum si se vor apuca de meserii
    degeaba scoti super pompatzi cu asa zisa stiintz prin meditatii daca ei in viata nu sint in stare sa creeze nimic…
    fabrici de inchipuiti cu diplome…sa hraneasca universitatile private…
    voi nu vedeti ca sistemul nu produce valoare in romania…nu produce decit oameni care pot vorbi despre orice dar nu prea stiu despre ce vorbesc…

  11. Criterii de performanță să fie pentru toți cei plătiți de la buget, începând cu președintele țării, altfel e discriminare.

  12. Profesorii cu performante au deja o recunoaștere a muncii lor prin salariul de merit și gradația de merit. Primul înseamnă spor de 10% pe un an și celelalte 20% pe 4 ani. Poate mărite aceste sporuri și date pe câte 2 ani, în condițiile muncii de la clasă.

  13. Ar trebui stabilite niste criterii de performanta care sa nu depinda de atribuirea claselor pentru profesori. Adica daca un profesor primeste clase cu elevi care nu se descurca bine sau foarte bine, cum indeplineste criteriile?

  14. In functie de disciplina predata, e o diferenta mare si in privinta efortului depus pt absolvirea facultatilor pe care le-au urmat profesorii:la istorie, geografie, desen, si altele asemenea este boierie curata , fata de matematica , fizica sau informatica. La fel, si interesul elevilor este diferit, sunt mai interesati, de ex, de informatica,iar la fac. de informatica se intra cu medii peste 9 . La disciplinele pt care interesul elevilor este mic( istorie, geografie , religie etc), si profesorii, practic, se relaxeaza , efortul este redus, predau din amintiri. Salarizarea ar trebui sa tina seama de aceasta, sa se aplice principiul cererii si ofertei.

  15. Este doar aflare in treaba si timp pierdut. Cum analizeaza performanta la educatia sexuala sau la istoria holocaustului (materii nou aparute sau care vor aparea in curand)?

  16. În funcție de ce? DEJA NU MAI SUNT PROFESORI pentru câte posturi sunt în toata tara libere. Cei care vin acum din facultăți sunt forte slab pregătiți. Și încă ceva! Totul se rezuma în orice școală la l. Romana si Matematica. Restul…… Nu contează, asa cred mulți din tara asta. Fuga după premii la concursuri și olimpiade. Restul de copiilor..
    Acești oameni deștepți care vor sa facă,”asta” sunt niște oameni care nu judeca. Nu înțeleg de ce trebuie sa ne comparam cu alte tari? Toți cred ca acolo sunt numai profesori și copii deștepți. Romanu nu înțelege de vorba bună.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.