Programul Made in Romania. „Aproape obligatoriu pentru Bursa de Valori Bucureşti”

Programul Made in Romania, „aproape obligatoriu pentru Bursa de Valori Bucureşti”. În ediţia din acest an a programului au fost înrolate 386 de companii, ceea ce reprezintă o creştere de 130% faţă de prima ediţie, a declarat Radu Hanga, preşedintele Consiliului de Administraţie al Bursei de Valori Bucureşti, la Gala de Premiere Made in Romania. 

„Am văzut de-a lungul timpului peste 1.200 de companii care s-au înscris şi au trecut prin acest proiect, companii mici, companii mari, care au intrat în contact cu piaţa de capital prin cele şase ediţii ale proiectului. O parte dintre acestea au venit către piaţă fie cu emisiuni de obligaţiuni, fie cu emisiuni de acţiuni. Altele au intrat în contact cu parteneri şi cu idei care să le ajute să se dezvolte. Una peste alta, vedem un proiect care îşi atinge scopul, acela de a ajuta companiile româneşti să se dezvolte”.

Programul  poate fi comparat cu o anticameră care pregăteşte companiile pentru drumul care le aşteaptă 

”Putem compara Made in România cu o anticameră care pregăteşte companiile pentru drumul care le aşteaptă, într-un context complicat. Dacă ne uităm la ultimii 15 ani, putem spune că am văzut cam tot ce se putea vedea. Am văzut o criză financiară în 2008-2009, am văzut după aceea o criză a datoriilor suverane care a lovit inclusiv o parte din ţările din Uniunea Europeană, am văzut criza lanţurilor globale de aprovizionare către anul 2000, am văzut criza medicală generată de COVID. Acum vedem un conflict la graniţa României. Cred că putem spune fără să greşim că acum suntem foarte conştienţi de impredictibilitatea mediului în care ne mişcăm”, a spus Radu Hanga.

Dacă ne uităm la poza mare vedem de câţiva ani o nouă tendinţă care înseamnă o încetinire, dacă nu chiar un recul al procesului de globalizare 

„Vedem o tendinţă de regionalizare. Învăţăm termeni noi, nu, de risking, atunci când vorbim de sud-estul Asiei, friendshoring, nearshoring, termeni pe care acum 5-6 ani nu-i aveam în dicţionarul nostru. Dincolo de aceşti termeni care sună sofisticat, la nivel global vedem statele uitându-se în mod diferit la propria securitate. Şi aici ne referim nu doar la securitate militară, ci şi la securitatea economică. Şi aici este zona care ne interesează pe noi, ca şi Bursa de Valori Bucureşti. Vedem un interes crescut pentru companiile locale. Vedem o realizare a faptului că la sfârşitul zilei toţi depindem de oamenii şi de afacerile care sunt lângă noi. Vedem faptul că într-un context de criză s-ar putea să depindem mult mai mult unii de alţii decât am fost obişnuiţi. Sigur, asta se pliază foarte bine pe ceea ce facem noi. Aş spune că se pliază foarte bine pe ceea ce fac toate companiile locale care încearcă să dezvolte”, a afirmat  Hanga.

Programul este un etalon de pregătire antreprenorială şi de identificare a companiilor performante în domeniu guvernanţei corporative 

La rândul său, Adrian Tănase, director general, Bursa de Valori Bucureşti, a spus că programul Made in Romania este „aproape obligatoriu pentru Bursa de Valori Bucureşti”.

Bursa de Valori Bucureşti (BVB) premiază marţi cele 15 companii finaliste Made in Romania ale ediţiei a VI-a.

Finalistele sunt Adrem Engineering, Amber Studio, Apidava, Ascendia, Bookster, Chic Bijoux, Croco, Exonia Holding, Farmacia Tei, Fiterman Pharma, Grup Serban Holding, Kinderpedia, Mobexpert, Casa Noastra (QFort) şi Ultragreens.

Trei dintre companii au fost selectate de către public, iar celelalte 12 companii finaliste au fost alese de către juriu.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

2 Comentarii

  1. Imi pare rau ca trebuie sa faultez acest program avberatnberant, in primul rand: ce se mai produce in Romania? Daca produsele romanesti pure sunt scumpe, nu cumva preturile trebuie sa fie mari?, cum pot astia sa minta in asa hal? Made in Romania cu produse din import, adica, se importa, se ambaleaza in Romania cu tiple romanesti si se prezinta ca fiind made in Romania? Sa fim seriosi, vad zilnic asemenea produse, se cunosc doar de cei care au consumat produse straineze catva timp in strainezia, nu si de cetateanul care a stat in tara.

  2. comapnia, aceea cu sediul in Sintesti, ati adaugat-o…?
    e singura multinationala romaneasca care functioneaza repatriind banii in romania
    🙂 🙂 🙂

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.