Nu-i simulare: „Dăm foaia goală!”

Consiliul Naţional al Elevilor acuză, cu ocazia susţinerii simulărilor la Evaluarea Naţională, că metodele de evaluare din sistemul românesc de învăţământ nu se pliază pe nevoile şi interesele actuale şi îi îndeamnă pe elevi să dea foaia goală la testele care se desfăşoară în această săptămână.

”Consiliul Naţional al Elevilor, structura reprezentativă a elevilor din România, doreşte să aducă în atenţia publică (mai ales vouă, elevilor pe care îi reprezentăm) o problemă care este cunoscută tuturor: metodele de evaluare din sistemul nostru de învăţământ nu se pliază pe nevoile şi interesele actuale. De aceea, dar şi pentru a responsabiliza toţi decidenţii care până acum nu ne-au luat în serios, invităm elevii din România să ni se alăture în protestul prin care ne opunem modului în care sunt organizate simulările examenelor naţionale. Mai mult decât orice altceva, o facem pentru generaţiile viitoare, pentru că ele nu trebuie să fie asemenea nouă, o generaţie de sacrificiu, o generaţie de cobai ai Ministerului Educaţiei Naţionale. Modificările nefundamentate din acest an ne fac să refuzăm a fi părtaşi la acest experiment, unde examenele par a deveni un scop, nu un mijloc”, arată Consiliul Naţional al Elevilor.

Reprezentanții Consiliului susţin că simulările nu evaluează competenţele, ci doar cunoştinţele.

”Nu ne vor evalua capacitatea de a gândi critic, ci doar capacitatea de a reproduce informaţiile care ne-au fost dictate la clasă. Simulările au ajuns să fie experimentul ministerului, nu experienţele noastre de învăţare, iar acest lucru ne motivează să ne ridicăm în faţa tuturor acestor nedreptăţi, printr-un protest: fie dând foaia goală, fie scriind tot ceea ce este greşit la sistem, transformându-ne foaia de examen într-un manifest faţă de învăţământul românesc. Dăm foaia goală pentru că schimbările nefundamentate nu sunt soluţia în educaţie: pentru că atunci când regulile se schimbă în timpul jocului, eşti îndreptăţit să ieşi din joc. Itemii de tip obiectiv nu au fost etalonaţi, iar noi, deşi suntem beneficiarii direcţi ai educaţiei, nu am fost consultaţi. Mai mult decât atât, suntem constrânşi să acceptăm schimbările făcute din pix care încep să caracterizeze sistemul de învăţământ românesc”, mai spun aceștia.

Conform elevilor, ministerul vrea nişte cobai, nişte procente dintr-o diagramă şi nimic mai mult.

”Dăm foaia goală pentru a trage un semnal de alarmă înainte să fie prea târziu, înainte să ajungem în punctul critic în care vom susţine simulări de examene naţionale anual, pentru că decidenţii îşi doresc să pună cât mai multă presiune pe noi. Dăm foaia goală pentru că încă o evaluare în clasa a VII-a este nejustificată, când încă nu ne-a fost clarificat de ce am dat-o pe cea din clasa a VI-a, căci încă o simulare nu ne va face nici mai stăpâni pe competenţele noastre, nici mai puţin stresaţi la gândul că ne aşteaptă ani grei, ani în care vom alerga de la un meditator la altul, ani în care, după atâtea examene şi evaluări standardizate, nimeni nu ne va întreba spre ce domeniu vrem să ne îndreptăm”, mai spun reprezentanţii Consiliului Naţional al Elevilor.

Aceştia afirmă că ni vor evaluări mai uşoare, ci evaluări reale.

Ministerul Educaţiei Naţionale organizează, în perioada 11 – 13 martie, la nivel național, simularea Evaluării Naționale pentru elevii clasei a VIII-a (EN VIII), la care participă, în premieră, și elevii clasei a VII-a.

Simularea se adresează celor aproximativ 350.000 de elevi înscriși în clasele VII-VIII la începutul anului școlar 2018-2019.

Calendarul simulării este:

11 martie – Limba și literatura română
12 martie – Matematică
13 martie – Limba și literatura maternă
22 martie – Comunicarea rezultatelor

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

9 Comentarii

  1. Normal ca repetentii din scoli cand vad ca au reusit in viata si politica doar agramatii si repetentii – imita si ei ce vad; deci nu trebuie sa mai inveti, trebuie doar sa urli in strada- ca ceausescu, angie si alti analfabeti si sorosistii rezist te umplu de bani si ziarele scriu despre t5ine. Cand vad ca o NULITATE ca daniletz manipuleaza judecatorii concluzia e una : NU MAI INVATATI, DOAR URLATI UNDE SI CAND TREBUIE

    • Nulitatea dănileț manipulează și elevii (vedeți pagina lui de FB), nu numai pe judecători! Nu-l dă nimeni afară pe ăsta, că încalcă DE DOUA ORI legea? Nu e voie sa faci politică nici în școală și nici la tribunal!

  2. Ce este Consiliul Naţional al Elevilor? Cine-l conduce? Inteleg ca MEN a luat, ca deobicei, masuri anapoda. Fiecare ministru a venit cu initiative ” originale „, iar Abramburica nu face exceptie. Nu inteleg, insa, dece ” sistemul românesc de învăţământ nu se pliază pe nevoile şi interesele actuale „. Care nevoi si care interese? Majoritatea elevilor nu invata, dovada vocabularul limitat, termeni furati din limba engleza, iar la absolvire nu sunt buni decat de salahorie si de pus marfa in rafturi la magazine. Utilizarea internetului nu inseamna nimic daca se limiteaza numai pe facebook si jocuri. Consiliul asta trebuie desfiintat. Sa puna mana pe carte!

    • NU sunt de acord ca trebuie desfiintat. In schim consider ca acest Consiului trebuie sa isi stabileasca revendicari concrete. Vrem asta asta si asta.
      Protestul este generalist si vrea sa fie „anti-sistem” pentru ca e la moda.

      Vrei ceva? spune exact ce vrei. E ca in banc:
      -Iubitule, sunt suparata!
      -De ce?
      -Nu-ti spun!

    • scuze cel de mai sus. Hai ca ne-am prins, acuma ca ministru este o psd-ista, elevii pusi sefi peste copii nostri au primit indicatia pretioasa sa iasa si ei cu un protest ceva…cum ei nu prea mai inteleg textele scrise in limba romana, vor „sa nu mai fie evaluati”, sau sa fie evaluati pe poze – pui un X la poza care ti se pare ca e mai ochei si ai primit o diploma buna pe post de hartie igienica

  3. de cand niste minori fara discernamant sau cu discernamant partial, sau care repeta ca papagalii fraze din filme – vorbesc in numele a milioane de copii, inclusiv cei de clasele 0-4, si mai ales in numele parintilor ? care acestia sant „reprezentanti legali” prin lege de stat, nici macar asociatiile de parinti nu reprezinta „toti” parintii din romania – Si cum de, din toti profesorii din romania, nici macar unul, nu are ceva de spus, nu are curajul sa conteste prostiile unor elevi pusi sefi chiar de ei ? dar despre meditatiile (simulari private) nefiscalizate de stat, date de profesori ce au de spus cei de la noul „UTC” ? – aberatii fara limita…

  4. Ceva, undeva, un sambure de adevar exista. Elevii sunt evaluati doar daca au memorat, daca stiu toate metodele de rezolvare, daca stiu ani din istorie, evenimente, materie, materie si iar materie. Intr-un final multora nu le dam nici macar diploma de BAC si, la noi fara BAC esti ca si cum nu ai avea scoala. Nu gasesti un loc de munca decent si pleci in afara. Acolo, ei stiu ca omul nu se ia dupa diploma ci dupa calitati, talent, indeletnicire, meserii. Important omul sa fie cu bun simt si harnic. Te invata ei tot, iti dau tot ce trebuie si pentru ei produci milioane si milioane de euro, iar Romania pierde, enorm. Aici trebuie sa vedem. Competente. O tot molfaie unii cu analfabeti, analfabeti functionali etc. Bunicul meu nu stia sa scrie, insa era un om foarte practic, harnic. A fost in cel de al doilea razboi, decorat, a fost membru PCR, decoarat cu clasa muncii I, apoi l-ea predat carnetul rosu, a fost toata viata sef de echipa in mina/subterna, un adevarat lider. Oamenii se bateau sa fie in grupa lui. Toti munceau deoarece stia ca si el se zbate pentru ei. Eu il am in minte ca un om integru, drept si intelept, un adevart exemplu de viata. Oamenii nu sunt doar ceea ce vor unii sa creada.

    • Da, dar asta e o simulare a Evaluarii care se va da in vara sau la anul.Daca elevii ar fi evaluati dupa alte criterii, atunci ar urla si mai tare parintii si elevii.Astia sunt doar niste pusti plini de ifose, care au fost acaparati de gruparea #rezist si care nu s-au pregatit pt. acest examen, fie el si formal, fara consecinte asupra rezultatelor scolare. Ca trebuie reformat sistemul si investit masiv, ca sa corespunda e de dorit, dar si greu de realizat din lipsa de fonduri.Nici gruparea asta #rezist, ajunsa la putere, n-ar putea face prea mult si in termen scurt.In plus, ca sa gandesti, sa dobandesti competente, trebuie sa ai si cunostinte.Cand nu stii lega 2 cuvinte intr-o fraza, cam greu cu gandirea critica la noi.Si sunt multi dintr-astia.Ma confrunt cu ei zi de zi.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.