Recepția lotului 3 al Autostrăzii Sebeș-Turda, amânată


CNAIR a amânat recepția lotului 3 al Autostrăzii Sebeș-Turda, care are 12,5 kilometri și se întinde de la Aiud la Decea, o nouă inspecție urmând să fie făcută peste 90 de zile, timp în care constructorul trebuie să remedieze problemele legate de aderență, planeitate și grosime a asfaltului.

Purtătorul de cuvânt al Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), Alin Șerbănescu, a declarat, miercuri, corespondentului MEDIAFAX, că recepția lotului Autostrăzii Sebeș-Turda, care a fost inspectat marți, s-a amânat.

”S-a amânat recepția, au la dispoziție 90 de zile, dar în această perioadă se va ține cont și de starea vremii. Ca atare, în cazul în care vremea nu permite, se dă o extensie de timp, care să acopere perioada în care, să zicem, lucrările ar fi afectate de condițiile meteo, iar după trecerea acestei perioade se va face o nouă inspecție în vederea recepției. Se ține cont de vreme, dacă în timpul acesta de 90 de zile, să zicem că două săptămâni starea vremii este rea și nu se poate interveni, nu se poate intra în amplasament, și se dă o extensie de timp”, a spus Alin Șerbănescu.

Constructorul nu și-a respectat propriul proiect și are de remediat o serie de deficiențe, a spus purtătorul de cuvânt al CNAIR, întrebat de ce nu s-a făcut recepția.

”(Sunt – n.r.) probleme legate de rugozitate, de aderență, excesul de bitum, probleme legate de planeitate, adică existența unor denivelări pe care le-am văzut toți acolo. Probleme legate de soluția aplicată pe pod, pe care nu au respectat-o. Practic, nu și-au respectat propriul proiect. Ei au propus un proiect pentru asfalt și nu l-au respectat. Vorbim de modul în care au așternut asfaltul, care trebuie să aibă cele trei straturi, de bază, legătură și uzură. Cele trei straturi de asfalt trebuie să aibă o anumită consistență și o anumită grosime. Practic, nici consistența, nici grosimea nu sunt cele din proiect. O soluție similară au aplicat pe Lugoj-Deva 1, unde au apărut deja fisuri la suprafața asfaltică. Nu în ultimul rând, faptul că nu au pus acele becuri cu led”, a spus Șerbănescu.

Potrivit acestuia, constructorul și-a manifestat dorința de a semna raportul de inspecție.

”Noi am discutat cu el, nu pot să-i caracterizez reacția, cert este că și-a manifestat dorința de a semna raportul de inspecție, ca atare, reacțiile lui nu contează, ci contează ce prevede contractul și el trebuie să-l respecte, să-și îndeplinească obligațiile contractuale”, a mai spus Șerbănescu, întrebat care a fost reacția constructorului.

Asociația Pro Infrastructură arăta, într- postare pe Facebook, că ”încă o amânare a deschiderii acestui lot de autostradă din motive discutabile este atât o crimă la adresa șoferilor care se deplasează pe drumul național paralel și pe care au loc accidente frecvente, cât și o bătaie de joc față de banul public, existând un risc ridicat de a plăti daune financiare considerabile constructorului pentru această tergiversare”.

Autostrada Sebeş-Turda va avea o lungime totală de 70 de kilometri şi va traversa parţial judeţele Alba şi Cluj, fiind împărţită în patru loturi.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Eugenia Solomon 1416 Articole
Author

3 Comentarii

  1. China construieste cam 7000 km de autostrazi anual,astazi au cca 140.000 km de autostrada fata de SUA care au 77.000 km!Autostrazile din China au mai multi km decat toate autostrazile din restul lumii!Dar si Romania e mandra ,se poate compara in cativa ani cu Rusia care are 800 km de autostrada,inca nu a ajuns boala asta si acolo!

  2. Pro infrastructura sau pro socitati străine . Daca nu este ca in proiect nu se receptioneaza , nu mai zic de faptul ca proiectul ar trebui facut de către CANDR si nu lăsat la indemana străinilor care chipurile reprezinta societati cu traditie in domeniu . Se vede ca in Romania datorita tradariilor de către politicieni si structurile de securitate națională, acest drept de proiectare se traduce prin preturi mari la nivelul cel mai de jos de standarde de calitate , fuserai , personal necalificat si prost plătit si educat , si alte combinatii antiromanesti si antiromani . Daca nu e bun si nu corespunde pana la ultimul surub , soferul roman care de o viată merge ca africanul , nu se supara pentru încă un an doi sau trei domnilor agenti de la pro infrastructura de informatii a intereselor străine .

  3. Se pare că soarta banilor pentru autostrăzi pentru ,, șmecheri de Cluj ” , este pecetluită … ! Suntem în istoria mondială cu sumele enorme , multe miliarde de euro … , băgate în buzunarele colaboratorilor ,, Grupului de la Cluj ” … ! Pe unde trec ăștia , totul se crapă și se surpă … ! Să nu uităm și de centura Clujului care a costat aproape 200.000.000 euro , adică 15.000.000 euro pe kilometru … ! Dacă se însumează sutele de miliarde de euro băgate în Cluj , din 2004 și pînă în prezent , constatăm că obraznicii separatiști au tras peste 10.000.000.000 de euro numai în investiții de infrastructură , ceeace înseamnă cît alocația pentru Moldova și Muntenia , la un loc … ! Este întîmplătr izvorul de civilizație fandosită … , fix la Cluj … ?

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.