Regulă nouă la volan!

Comisiile juridică şi pentru apărare din Senat au dat, luni, raport comun de admitere asupra unui proiect legislativ care prevede că un minor de 17 ani care deţine permis de conducere categoriile B şi BE poate conduce un autovehicul dacă este asistat de o persoană care are permis din aceeaşi categorie de minimum 10 ani.

„Este imperios necesară adoptarea unor măsuri pentru responsabilizarea tinerilor posesori de permis auto. O modalitate de a atinge acest obiectiv este reglementarea conducerii unui autovehicul din categoriile B şi BE de un minor de 17 ani asistat de o persoană care are permis de conducere din aceeaşi categorie de minimum 10 ani, accesul la obţinerea unui permis auto de la vârsta de 17 ani având ca rol principal responsabilizarea tinerilor, în vederea diminuării gradului de teribilism şi a conduitelor iresponsabile”, susţin iniţiatorii, parlamentari PNL, UDMR, USR, PSD şi neafiliaţi, în expunerea de motive la propunerea legislativă pentru modificarea şi completarea Ordonanţei de urgenţă a Guvernului nr.195/2002 privind circulaţia pe drumurile publice şi pentru modificarea şi completarea art.337 din Legea nr.286/2009 privind Codul penal.

Potrivit proiectului, persoana care însoţeşte minorul aflat la volan răspunde în mod solidar în cazul încălcării de către acesta regulilor de circulaţie.

„Persoana care însoţeşte un minor care deţine permis de conducere valabil pentru categoriile B, BE şi conduce un autovehicul răspunde în mod solidar cu minorul aflat în culpă pentru încălcarea de către acesta a regulilor de circulaţie sau, după caz, pentru pagubele produse terţilor ca urmare a producerii unui accident de circulaţie. Considerăm că este o responsabilizare maximă a persoanei însoţitoare care va avea un rol determinat în educaţia rutieră a minorului de 17 ani. Considerăm că un conducător auto care are permis de conducere de minim 10 ani a dobândit destulă experienţă în conducerea unui autovehicul, în respectarea regulilor de circulaţie, dar şi în respectarea celorlalţi participanţi la trafic. Astfel, riscul producerii de accidente de către conducătorul auto începător scade semnificativ odată ce acesta capătă experienţă în trafic”, se explică în expunerea de motive.

Conform proiectului de act normativ, un astfel de sistem în care minorul este însoţit de o persoană cu experienţă în conducerea autovehiculelor există deja în unele state membre UE, cum ar fi Germania, Austria, dar şi în state non-UE precum Marea Britanie şi a avut un impact pozitiv asupra siguranţei rutiere, reducându-se semnificativ numărul de accidente produse de tinerii şoferi, permiţându-le acestora să dobândească experienţă de conducere sub supravegherea unui adult. De asemenea, în aceste ţări este prevăzut că persoana care însoţeşte un minor pe timpul condusului trebuie să aibă permis de conducere din aceeaşi categorie de minimum 10 ani.

Senatul este prima Cameră legislativă sesizată în acest caz.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

3 Comentarii

  1. Să se dea de la 15 ani dreptul de a conduce,iar minorul să fie însoțit de bunica de 85 de ani !Alte probleme nu sunt în țara asta înafara de a da mașini pe mâna copiilor de 17 ani ????Cât de cretini poa’ să fie dobitocii ”legiuitori”??

  2. Minorii nu sunt majori, adica responsabili. Sper sa se opuna Justitia si asiguratorii. Asigurarea pentru daunele create sa se treaca pe conducator, nu pe masina. Masina este doar un mijloc, daca legiuitorii inteleg sensul cuvintelor, altfel legiferam prostie !

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.