Dacă nu au noroc de locuri de muncă, românii îşi încearcă norocul la slot-machines, supranumite popular păcănele. Iar ţara este împânzită de ele. Conform statisticilor Ministerului Finanţelor, la nivelul întregii ţări erau înregistrate 60.064 maşini deţinute de 455 de firme-operatori. Astfel, la o populaţie de 18.000.000 de locuitori, înseamnă că fiecare 300 de indivizi “beneficiază” de o “păcănea”.
Cel mai mare număr de păcănele este, evident, în Bucureşti, unde sunt declarate 16.973 de maşini operate de 73 firme.
Cele mai multe păcănele, peste 3.500, sunt deţinute de Avraham Barel, cetăţean israelian născut în fosta URSS, operate prin cele două firme ale sale – Max Bet SRL, cu 2.812 slot-machines, şi Max Bet Jocuri Electronice SRL, cu 694 slot-machines.
Conform specialiştilor, cele mai multe slot-machines funcţionează pe bază de algoritmi care produc secvenţe RNG (random number generator) cu perioade practic nerepetabile în următorii 100 de ani. Concluzia specialiştilor: dacă vrei să joci până când înveţi o secvenţă ajungi sigur la faliment şi durează mai mult decât ar avea cineva speranţa de viaţă.
Amatorii de ,,păcănele” încearcă mereu să intre în posesia potului cel mare, chiar dacă ştiu că au şanse foarte mici să câştige. Ca şi în cazul consumului de substanţe, un dependent de jocuri de noroc poate intra în stări asemănătoare sevrajului, dacă îi este restricţionat accesul la jocuri.
Această dependenţă devine un subiect tot mai des întâlnit pentru psihoterapeuţi, atunci când persoana simte nevoia de a juca pe sume tot mai mari şi nu se opreşte, cu toate că pierde în repetate rânduri.
Harta păcănelelor
- Alba – 3 operatori cu 463 maşini
- Arad – 11 operatori cu 1.674 maşini
- Argeş – 14 operatori cu 1.396 maşini
- Bacău – 46 operatori cu 1.454 maşini
- Bihor – 17 operatori cu 1.973 maşini
- Bistriţa-Năsăud – 10 operatori cu 1.732 maşini
- Botoşani – 5 operatori cu 616 maşini
- Braşov – 11 operatori cu 944 maşini
- Brăila – 6 operatori cu 460 maşini
- Buzău – 3 operatori cu 297 maşini
- Caraş Severin – 4 operatori cu 240 maşini
- Călăraşi – 4 operatori cu 279 maşini
- Cluj – 19 operatori cu 2.619 maşini
- Constanţa – 17 operatori cu 1.951 maşini
- Covasna – 2 operatori cu 276 maşini
- Dâmboviţa – 3 operatori cu 260 maşini
- Dolj – 16 operatori cu 2.079 maşini
- Galaţi – 8 operatori cu 988 maşini
- Giurgiu – 4 operatori cu 384 maşini
- Gorj – 9 operatori cu 717 maşini
- Harghita – 13 operatori cu 1173 maşini
- Hunedoara – 7 operatori cu 574 maşini
- Ialomiţa – 1 operator 69 de maşini
- Iaşi – 12 operatori cu 1.418 maşini
- Ilfov – 11 operatori cu 3.402 maşini
- Maramureş – 8 operatori cu 534 maşini
- Mehedinţi – 4 operatori cu 531 maşini
- Mureş – 22 operatori cu 3.692 maşini
- Neamţ – 13 operatori cu 1.550 maşini
- Olt – 4 operatori cu 287 maşini
- Prahova – 5 operatori cu 284 maşini
- Satu Mare – 17 operatori cu 1.523 maşini
- Sălaj – 5 operatori cu 585 maşini
- Sibiu – 4 operatori cu 1.077 maşini
- Suceava – 7 operatori cu 1.920 maşini
- Teleorman – 3 operatori cu 249 maşini
- Timiş – 14 operatori cu 1.159 maşini
- Tulcea – 3 operatori cu 229 maşini
- Vaslui – 6 operatori cu 762 maşini
- Vâlcea – 5 operatori cu 787 maşini
- Vrancea – 6 operatori cu 484 maşini
- Bucureşti – 73 operatori cu 16.973 maşini
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.