Ambasadorul Ucrainei la Bucureşti, Ihor Prokopchuk, a informat că, vineri, urmează să aibă loc consultări tehnice cu partea română în legătură cu lucrările efectuate pe Canalul Bâstroe.
„Au fost o serie de paşi care s-au făcut de ambele părţi în legătură cu activităţile desfăşurate de Ucraina pentru a menţine calea navigabilă. Am stabilit o comunicare oficială între cele două Ministere de Externe. Au fost schimburi de informaţii referitoare la caracterul lucrărilor pe care le-am făcut. Am primit o cerere pentru a măsura lucrările pe care Ucraina le-a desfăşurat, iar această cerere este în lucru. (…) Între timp, este necesar să avem consultări tehnice la nivel de specialişti cu privire la lucrările pe care Ucraina le-a desfăşurat şi sunt foarte încântat să vă spun că aceste consultări vor avea loc mâine”, a declarat ambasadorul, joi, la Parlament.
Potrivit acestuia, întâlnirea „va fi o bună ocazie pentru ca cei implicaţi, profesionişti, care înţeleg, să schimbe informaţii concrete despre lucrările efectuate şi despre următorii paşi”.
Ihor Prokopchuk a precizat că din partea ucraineană consultările vor fi conduse de ministrul Infrastructurii, care va fi însoţit de o echipă multidisciplinară.
„Ne aşteptăm ca şi partea română să participe cu reprezentanţi de la mai multe instituţii abilitate”, a adăugat ambasadorul.
Ministrul Transporturilor, Sorin Grindeanu, a afirmat că mandatul experţilor români care discută vineri cu partea ucraineană pe tema canalului Bâstroe este de a se permite măsurătorile, precizând că nu este foarte important dacă acestea sunt realizate de experţi români, de o echipă româno-ucraineană sau de una independentă, ci este important sădie cunoscute adâncimile la care s-a ajuns pe acel canal.
Sorin Grindeanu a fost întrebat, joi, la Antena 3, dacă mai poate România să măsoare adâncimile de pe canalul Bâstroe sau ce mai poate face în această situaţie.
“În primul rând, cred că trebuie clarificate sau încă o dată spuse câteva lucruri. Primul dintre ele este legat de canalul Bâstroe, care este pe teritoriul Ucrainei, nu se află nici măcar la graniţă, aşa cum se află braţul Chilia cu România. Deci este 100% pe teritoriul Ucrainei. Ministerul Afacerilor Externe, în urmă cu zece zile, a transmis o notă verbală Ambasadei Ucrainei la Bucureşti prin care se cerea să se permită accesul navelor de măsurare româneşti pe cele două braţe pe Chilia şi pe canalul Bâstroe. Este un lucru cert pe care toată lumea îl ştie. Cei de la AFDJ Galaţi, care au în dotare trei nave de acest tip, sunt pregătite în orice moment atunci când colegii din Ucraina vor da acest accept. Nu putem să mergem înainte de a primi un accept de la un stat vecin şi prieten”, a precizat ministrul Transporturilor.
El a anunţat că vor avea loc discuţii la nivel de minister în România şi Ucraina în această problemă.
“Mâine, la ora 11, vor avea loc discuţii. Este o discuţie la nivel de experţi, e videoconferinţă. Din partea Ucrainei delegaţia va fi condusă de un secretar de stat, de la noi vor fi mai mulţi secretari de stat din toate structurile”, a precizat Sorin Grindeanu.
Ministrul a fost întrebat dacă a vorbit cu omologul său din Ucraina.
“Am vorbit şi la începerea conflictului şi am avut nenumărate discuţii, după care am înţeles următorul lucru, dincolo de semnalele publice, comunicările Ministerului Transporturilor din Ucraina, care se aflau pe site-ul ministerului, comunicările portului Ismail către armatori, cum că există anumite adâncimi, trebuie să intrăm pe un canal diplomatic gestionat de Ministerul Afacerilor Externe, iar lucrul ăsta l-am făcut. În acest moment, structurile din subordinea Ministerului Transporturilor care au responsabilitate pe acest domeniu sunt pregătite la nivel de experţi”, a explicat Grindeanu.
Întrebat ce vor solicita experţii români la întâlnirea de vineri cu partea ucraineană, ministrul Transporturilor a răspuns: “Exact ce a cerut Ministerul Afacerilor Externe, şi anume să se găsească o soluţie prin care să ştim în mod exact care sunt adâncimile la care s-a ajuns pe Chilia şi pe Bîstroe. (…) Asta este ceea ce a cerut inclusiv MAE, în nota verbală către Ambasadă şi bineînţeles că păstrăm acest mandat”.
El a mai anunţat că experţi de la Comisia Europeană vor fi prezenţi la discuţii tehnice cu părţile română şi ucraineană.
“Ceea ce vă pot spune în mod sigur este că şi luni şi marţi experţii de la Comisie vor fi prezenţi şi vor avea aceste discuţii tehnice atât cu reprezentanţii români, cât şi cu reprezentanţi din Ucraina. Şi ăsta e un lucru bun. Eu chiar vreau să vă spun că îl consider un lucru bun atâta timp cât vom afla, dincolo de comunicatele oficiale ale Ministerului Transporturilor din Ucraina sau ale portului Ismail, că s-ar putea ajunge la ceea ce ne dorim, să ştim cu exactitate adâncimile pe cele două căi. (…) Mandatul pe care l-am dat colegilor mei de a ajunge într-un final la această decizie, de a se permite măsurătorile, că sunt ele făcută de experţi din România, că e o echipă comună româno-ucraineană, că e o echipă independentă, gestionată, de exemplu, de Comisia Europeană, nu e foarte important. Important e că ştim, într-un final, dincolo de comunicatele oficiale, să ştim adâncimile la care s-a ajuns”, a mai transmis Sorin Grindeanu.
El a mai fost întrebat şi despre faptul că preşedintele Klaus Iohannis a afirmat că ministrul Transporturilor ar fi ştiut din luna octombrie a anului trecut despre aceste lucrări pe canalul Bâstroe.
“Am verificat de vreo trei ori toate aceste lucruri şi nu doar eu, ci şi colegii mei din minister. Nu a existat pe parcursul anului 2022 decât o notificare undeva în luna iulie, sper să nu greşesc, şi pe care o ştiţi în care partea ucraineană notifica următorul lucru, 400 de metri în zona portului Ismail”, a mai precizat Grindeanu.
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.
Minciuna, hoția, trădarea și prostia, fac legea în România, din păcate!
@Livia
E foarte bun circul,sa vada tot romanul pe cine a votat.sa vedem cine si cum (nu) ne apara interesele.sa vada tot romanul ce tradatori de tara sunt in fruntea tarii.sa simtim toti scuipatul ucrainian,ca poate data viitoare o sa stim sa ne ferim de el.
Mai au rost? Sau se fac ca fac? Daca stapanul a decis ce va face acolo, la ce bun circul?
Tov.Zelea ca sa fie ales Preshedinte s-a dat prieten cu tov.Putin shi chipurile el aduce Pacea mult ashteptata de oamenii simpli shi nevinovatzi. Asha a facut shi Hitlerica cu alegerea lui. Dar dupa aceia s-a vazut ca a intrecut bolshevicii kamunizshti, lichidind libertatzi ex.limba pentru minoritatzi, etc., modificind shi el teritorii cum este acest ba stroe,… adevarat dictator, care comparativ cu Putin nu este departe. Rothschild trebuie sa fie mindru de acest pui de drak, iar tov.Putin, care fara acest kal Troyan, ales anume pentru razboi, nu poate spera la refacerea URSS. Dapdv, adevarul ultim este ca el construieshte covorul roshu pentru khazarul lor tov.Putin iar razboiul, asha cum a spus oracolul din Damaroaia, tov.Brucan, va dura shi 20 de ani, conditzia este sa nu se deshtepte celoveky la alegeri, sau la lovilutziile lor maidaneze…SUA va trebui sa cucereasca Europa, ca sa fie jandarmul, iar propaganda asta cu toata lumea sa ajute, dar nu conteaza victimile a mai fost shi cu Hitlerica, chipurile la spartul tirgului au descoperit shi ei Austerlitzul, datator totushi de ghisheft.
Sa vedem cine plateshte daunele, dapdv, trebuie cedata Ukraina la Rusia, care nu mai are bani, asemanator cu milioane de chineji ce se vor da prizoneri, ca este la fel. Pentru visatorii de UE, NATO, etc…, trebuie spus clar ca de pe vremea Romei, Dunarea toata este numai a Europei, asha cum pentru rushi este V olga.
O zi buna.
Con
P.S. Pina shi Rusia a zis ca pe teritorul acela erau romanii shi chiar inca mai sunt, chiar daca le inchide gura.
Stiati ca exista DELTA TISEI???Desigur e o denumire impropie , pt ca e la varsarea in Dunare, nu in mare, dar a fost branduita in timp…
Cautati pe net „sclava Romania” si ” Ucraina Romania, cat la zero ?”
Republica Sovietică Capitalista (!) Ucraineană ne a bagat in seama de capul ei, s au i-au zis nemernicanii si muipropenii da de faca ca (!) Lucrează ?
Nu poate esua o alta nava rostok, dar nu pe bratul sulina, ci pe canalul bastroe? Ati uitat cum ne-au violat ucrainieni cand au blocat bratul sulina??? Nu mai avem chiloti pe noi? Nu mai este nici un patriot in tara? De ruginituri plutitoare nu ducem lipsa!!! Ce mai conteaza negocieri, comisii si alte vrajeli. Sa terminam cu cotcodaceala si sa trecem la fapte.
SCUZE–(ÎI INVITĂ). CE ERA UCRAINA ÎN VREMURILE ACELEA?
DA UNDE VA FI DARUL ȘI DANSUL? ÎN CETATEA ALBĂ SAU ÎN CHILIA? POATE ÎL INVITĂ „PĂRȚILE ” ȘI PE ȘTEFAN CEL MARE ȘI PE LAIOTĂ BASARAB. (1474-1480)
Asta e ca și căsătoria după viol.
Consultari tehnice pe lucrari deja finalizate? Cati pr.osti mai inghit gogoasa asta?
Atita timp cit americanii si cei de la Bruxelles stau in spatele Ukrainei,nu vom putea face nimic.Ukraina va avea permisiunea sa faca tot ce vrea cu acest Canal Bâstroe motivind ca este in folosul si ajutorul Ukrainei si li se rupe lor de restul Deltei romanesti, sau de romani.Cred ca va mai aduceti aminte de Eurovizion ,asa ca in fata Ukrainei trebue doar sa facem ce vor ei.
Ucrainenii: Rămâne cu am stabilit!, am adâncit canalul în scopuri comerciale ca să apărăm Europa și Lumea de invazia rusă. Ucraina nu exclude o eroare ca dronele să confunde podul spre Crimeea cu podul de la Brăila. Românii: România sprijină necondiționat Ucraina. România va cere bani de la UE pentru un studiu care să contabilizeze pierderile ireversibile pentru flora și fauna Deltei Dunării.
Chiar acum pe Canalul Bîstroe e cargoul CHELSEA3, de 136 m lungime și 16 m lățime (se vede cu FindShip).
Doar un GENIU își crede ca o asemenea navă ar întra pe un canal cu adâncimea de 3 metri.?
Interesant,Ukraina are guvern?…ministrul infrastructurii vine cu specialiști !…
Specialiști în ce domenii?…
Consultările tehnice s-au făcut anul trecut. Acum se întâlnesc delegațiile, fac poze împreună, apoi merg la bar și la discotecă unde se distrează pe seama fraierilor. Trădannis știe de ce. Slava Ukrania! Sklava România! Totul pentru front, totul pentru victorie!