Rușii se laudă cu o mașină inspirată de Dacia Logan MCV break

Uzina de automobile Volzhsky a început producția Lada Largus care se distinge printr-un interior spațios și un portbagaj imens. Ce este Largus, cât costă, dar și alte informații? Citiți un material preluat din NEWS.ru.

Ce este Lada Largus

Producția de Lada Largus a început în Tolyatti în 2012. Cu toate acestea, acest model cu greu poate fi numit rus – a fost bazat pe Dacia Logan MCV break, sau Multi Convivial Vehicle („o mașină pentru toate ocaziile”). Logan MCV a fost creat pe platforma franceză sub simbolul B0, care a fost dezvoltat de inginerii Renault pentru modele bugetare. De exemplu, „căruciorul” B0 a stat la baza binecunoscutului Renault Logan care a fost asamblat la Moscova pentru o lungă perioadă de timp.

În același timp, Lada Largus nu era o copie a Dacia Logan MCV cu plăcuțe diferite. Inginerii noștri au adaptat serios mașina, părțile caroseriei au început să fie ștampilate în Rusia și au apărut piese interioare originale. În plus, Largus a fost rapid transferat de la motoarele franceze la cele rusești.

Mai multe versiuni de Lada Largus au fost produse în Rusia. De exemplu, ați putea cumpăra un break și existau ambele versiuni cu cinci și șapte locuri cu trei rânduri de scaune. Modelul comercial Largus Van nu avea al doilea și al treilea rând de scaune, ci în schimb era un compartiment de marfă (este important ca Largus Van să poată încăpea un europalet standard). A existat și o versiune Largus Cross, care includea un kit de protecție și garda la sol a crescut la 200 mm.

Apropo, în 2021, Largus a suferit o modernizare majoră: mașina a primit un design nou și au apărut noi opțiuni. Dar în 2022, după ce Renault a părăsit Rusia, producția de Largus a fost oprită (în 2023, a fost asamblat un lot de 650 de mașini , dar nu a făcut diferența pe piață). Mai mult, în 2023 s-a decis mutarea producției de Largus de la Tolyatti la Izhevsk. Și acum toate lucrările de reluare a producției modelului au fost finalizate.

 

Cât costă Lada Largus în 2024?

Primele Largus din 2012 au fost vândute pentru doar 349.000 de ruble. Cu toate acestea, în 2024, mașinile costă cu totul alți bani. Până acum, AvtoVAZ a anunțat prețul lui Largus doar în două versiuni:

  • break cu cinci locuri pentru pasageri în configurația clasică – 1.660.000 de ruble;
  • dubă comercială în configurație clasică – 1.670.000 de ruble.

Dotarea este modestă, dar mașina are tot ce ai nevoie: un airbag, aer condiționat, servodirecție și sistem ABS.

Mai târziu, modelele cu șapte locuri vor apărea într-o versiune Comfort mai bogată. Astfel de mașini vor costa 1.760.000 de ruble. Va exista și o versiune Cross, dar va trebui să aștepte.

Ce motor este sub capota?

Până acum, Lada Largus din Izhevsk sunt echipate cu un singur motor – o unitate VAZ pe benzină cu opt supape, cu un volum de 1,6 litri și o putere de 90 CP. Cu. Acest motor este asociat doar cu o transmisie manuală.

Care este mai bine: Lada Largus sau „chineză”?

Nu este în întregime corect să compari Lada Largus direct cu modelele chinezești. În primul rând, pentru că în prezent mărcile chineze nu furnizează Rusiei vagoane break. Cu toate acestea, dacă priviți puțin mai larg, se dovedește că Largus are concurenți. Mai mult, unul dintre ele este produs chiar de compania Lada.

Vorbim despre break-ul Lada Vesta SW, care este ceva mai mic decât Largus. Dar acest model este echipat nu numai cu un motor de 1,6 litri (106 CP), ci și cu un 1,8 litri (122 CP), care este asociat cu o transmisie automată . Prețul Vesta SW este aproape același cu cel al lui Largus – de la 1.639.900 de ruble, iar modelul cu un automat costă de la 1.718.900 de ruble. Versiunea off-road a Vesta SW Cross – de la 1.853.900 de ruble.

 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4

13 Comentarii

  1. motorizari fiabile, cum erau in trecut si la Dacia… care au fost oprite din motive de UE, de CoDoi. Astea sunt masini care tin cu casa si te tin jumatate de viata… cred ca si daca platesti tvaul si importul tot iesi mai bine, un pic mai scump de alternativa din rromania, dar incontestabil mai fiabil si mai ieftin de intretinut

  2. Sa o vândă chinezilor sau indienilor,arabilor,brazilienilor. Celor care sunt dispuși sa cumpere un fake.

  3. Ghro. Ba dar mic în gândire ești. Doar Dacia Lastun a foat 100% românească. Ce înseamnă motor fiabil la tine? Ieșiți nai-bii din bula asta patriotardă. Ai renunțat la un Ford sau un Toyota pentru o ruseasca? Succes!

  4. dom’le
    cand francezii au plecat(…) din Niger
    au distrus totul in urma lor…..

    (sa vezi ce-i asteapta pe francezi…)

  5. Deci SI rusii au o masina facuta de fapt de Renault. Ca si romanii cu „Dacia”… tot un fake cum zice colegul nostru cu mintea cracanata.

  6. Lada Largus este mult diferita din punct de vedere tehnic,fata de Dacia MCV.
    In primul rand,un sistem de injectie modificat pentru a putea face fata,temperaturiilor scazute.O garda la sol mult mai mare(18 cm si varianta cross 21 cm).O suspensie adaptata oentru drumuri proaste,rapoartele cutiei sunt scurte,pt o forta mai mare,climatizarea mult imbunatatita..Si motoarele sunt 1,6 si 1.8 de 106 si respectiv 122 C.P.Asa ca doar caroseria si ceva din bord ar semsna cu Dacia

  7. Un profesionist, dupa ce foloseste o „unealta” de traducere automata, ar trebui macar sa citeasca rezultatul si sa faca corectiile necesare. Vezi ca exemplu urmatoarele: „părțile caroseriei au început să fie ștampilate în Rusia” si „Care este mai bine: Lada Largus sau „chineză”?”

  8. @ale – rromanii se lauda cu Duster care e copie de Nissan Cashcaval, si cu Spring care e made in china

  9. demult, in Nigeria a fost razboiul civil din Biafra, detonat de oligarhii mondiali
    imperialisti ai petrolului.
    Dupa o vreme, au trimis si rusii niste Mig si Suhoi, si i-au rapus pe secesionistii din Biafra.
    Statul nigerian, le-a dat rusilor contracte
    pentru conducte lungi pentru petrol.
    Rusii au comstruit mai multe campusuri pt cazare, recreere, logistica unde au adus si generatoare diesel, de cam 125 kVA
    Prin 1988 am locuit intr-un campuslasat de rusi, aproape de Lagos.
    Intre timp, campusul s-a extins si su tot afus alte generatoare mai mari, americane
    frantuzesti , etc.
    Mereu se defectau, datorita climei.
    Dar, niciodata cel rusesc, care la data aceea avea vre-o 25–30 ani de la instalare.
    Morala : cine rezista la frig, rezista si la caldura !!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.