
Compania Națională de Autostrăzi a semnat cu Salrom un contract de 92 de milioane lei pentru livrarea de sare ca să fie folosită pe șosele din România, în această iarnă, potrivit datelor din SICAP.
Tot contractul durează șase luni, adică până se sfârșește sezonul rece.
Salrom este compania națională a exploatării sării din România și opereaza mai multe saline, din care cele mai mari sunt Turda, Prahova și Praid.
In perioada de domnie a lui Ceausescu datorita unei comenzi de sare din partea Iugoslaviei s-a interzis raspandirea de sare pe drumuri inclusiv cele nationale. Inaintea mezinului Nicu prim secretar la Sibiu a fost o idioata numita Elena Nae. Intamplarea a facut ca datorita unei conjuncturi meteorologice intr-o iarna sa avem o ploaie care a transformat aproape tot judetul Sibiu intr-un patinoar. Poleiul a paralizat pentru cateva zile intreg traficul de pe drumuri. Au fost sute de fracturi osoase. Oamenii mergeau la serviciu si apoi acasa pe genunchi si palme (asa zisul patru labe). Elena Nae a convocat de urgenta o intrunire sa gaseasca o solutie. Raspunsul a fost „sare” si exista o mare cantitate de sare uzata la tabacarie, sare improprie oricarei alte utilizari. Trebuia insa aprobarea lui Ceausescu personal si madam Nae nu a vrut sa telefoneze. La vremea respectiva lucram la drumurile nationale.
Nu este buna de Mâncat Sarea care se da pe Străzi ! Are Pământ in ea !
Pe sosele ar trebui aruncata clorura de calciu, nu clorura de sodiu (sare de bucatarie). Sper ca baietii astia stiu ce fac. Sarea e scumpa, cuvantul „salariu” vine de la romani care isi plateau oastea cu sare. Ce porc e ala fara sare ?
Probabil de aia a ajuns sarea fina iodata in magazine 5,20 lei. Doar avem munti de sare, nu ?