LIVE VIDEO. Se închide o epocă: MiG-21 LanceR

Luni, 15 mai, se retrag definitiv de data aceasta, după 66 de ani de serviciu credincios in slujba aviației militare si a României celebrul avion MIG 21.

UPDATE VIDEO

Pe pistele aerodromurilor militare din Baza 71 Aeriană „General Emanoil Ionescu”, Câmpia Turzii, cât și din Baza 86 Aeriană „Locotenent Aviator Gheorghe Mociorniţă”, Borcea, sunt urmărite de către toti cei interesați ultimele zboruri ale acestor avioane!
Sunt însă sigur ca luni, in urma ultimelor treceri ale acestor avioane de poveste, o lacrimă uriașă cât cerul patriei se va forma si va curge in glia natiei române acolo unde piloții acestor avioane, Davidovici et Comp, si-au vărsat sângele in cei 66 de ani de serviciu credincios
Catalogat după o modă străină de a batjocori un nume si un renume doar din dorința vânzării acerbe a unor știri drept „coșciuge zburătoare”, avionul rusesc este totuși un avion legendar la nivel mondial.
Odată cu aceste ultime avioane se închide o epocă si se deschide una nouă.
Chiar dacă mai tinerele F16 cu doar 25 de ani decât MIG-ul 21, aflate in dotarea actuala a aviației militare romane, vor forma de acum încolo structura de baza a apărării aeriene a țării va mai trece multă apă pe Dunăre până când si acestea vor intra în sufletul si folclorul aviatic al nostalgicilor si iubitorilor de gen
Si pana atunci mergeți care puteți luni ca, cu mic cu mare, sa puteți fi acolo la ultima decolare a unor legende!
Pentru onor intru Gloria Aviației Militare si a României aviatori prezentați arm’! Trece MIG-ul 21!

Cezar Osiceanu 

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 5
Author

18 Comentarii

  1. bine ca nu s-au folosit niciodata in scopul pentru care au fost create…

  2. Scopul este sa se zica. Romania nu mai are MIG 21 care sunt date Ucrainei sa atace pe rysii cu ele.
    Ne-am prins…Va jucati cu focu pe pensii speciale casa vila si masina din banii saracilor. Sa va stea in gat infractorilor.

  3. Doar n-o să dăm vina acuma pe avioanele Mig21 că au devenit matusalemice sub indiferența și prostia celor care au condus Armata Română vreme de trei decenii și jumătate aproape. Cei care au riscat viața piloților români menținând aceste avioane sub limita funcționalului sunt vinovați de trădare de țară. N-o să-i ia nimeni la întrebări însă de la coruptul și slugarnicul Parchet Militar, specializat doar în scoaterea basma curată a liderilor politici și militari care au permis cele mai mari crime în România după 1989. Altminteri Mig21 a fost un avion bun al anilor 60-70 și merită respectul istoric invocat în articol.

  4. Toata Europa arunca vechile F16 la noi in Romania pentru ca ei sa cumpere avioane noi. De asta se ocupa ambasadorii care noooo nu fac trafic de influenta ca astia straini nu e corupti. Corupt e unchiul Ion care a dat o ciocolata la doctorul de familie si procurorii au deschis dosar penal pentru abuz in serviciu, dare si luare de mita si evident spalare de bani!

  5. Simona Maierean (n. 17 aprilie 1984 , Comănești, Suceava, România) este o femeie ofițer de aviație din România, fiind prima româncă ce a zburat cu un avion supersonic. Acest zbor a avut loc pe 13 martie 2009, iar aparatul de zbor a fost un MiG-21 LanceR.

  6. Ce avion de interceptare si lupta se poate construi plecand de la acest Mig. 21 daca tara asta ar fi condusa de oameni vizionari si cu iubire de neam si popor. Motorul trebuie doar reproiectat cu imbunatatirile de riguare avansului tehnologiei in ultimii 60 ani. Fuselalul sa aiba aceeasi gura de aspiratie, aripa din fata sa fi trecuta in spate si cea mica in fata si sa fie dotat cu doua ampenaje verticale inclinate la 20%. Iar pentru a fi nedetectabil radar undele radio sa fie captate print-un dispozitiv electronic si transformate in curent electric. Dar unde nu-i cap si foarte multa tradare de tara, satanistii ce ne conduc dau zeci de miliarde de euro pe arme invechite cumparate de la Satan USA.

  7. Să ne aducem aminte cine a intermediat achiziția de avioane F16 uzate de la portughezi la preț de avioane noi, inflamându-i chiar pe cei de la Pentagon. Care l-au convins imperativ pe Ciucă să cumpere unele noi la același preț. Care ar fi fost comisionul pentru avioanele portugheze vechi și pentru cine, dacă ar fi reușit tranzacția?

  8. Sunt tari in Africa care cumpara si Mig 21, sa incerce armata sa le ofere! Oricum, sa nu fie „transferate” in Ukrania, ca se supara si israelienii care le-au „echipat” cu avionica ultra! PS. F-16 de 45 de ani sunt la fel ca Mig 21!!

  9. România, precum majoritatea țărilor, nu are nevoie de avioane de luptă aeriană. România are nevoie de avioane de sprijin la sol (CAS în eng Close Air Support) ce sînt bune și de poliție aeriană.
    IAR-93, făcut la Craiova împreună cu Yugoslavia, cu motoare noi și cîteva îmbunătățiri, ar fi fost mai mult decît bune.
    PS Aviația ca armă de sine stătătoare e o mare prostie sau o mare diversiune. Aviația trebuie să facă parte din infaterie, să fie spijin al acesteia nu să intre la creație. A se vedea Goring cu lui Luftwaffe la Dunkirk.
    PS 66 de ani!?

  10. mig21 e un fel de tub cu motor(!)
    un fel de aspirator „ceai’ka” cu scaun,
    are niste aripioare putin mai mari decat 1 racheta de croaziera:
    Romania a avut 322 d-alea !!!!!!!!!!!!!!!!!

    Bucăți fabricate 11.496[1]
    (10.645 produse în URSS, 194 în Cehoslovacia, 657 în India)

  11. „CE COMERSANȚI SUNTEM ! NICI MĂCAR PERE PE MERE” MIG-URILE le-am dat la ucraineni pe DEGEABA ȘI CUMPARĂM F-URI TOT DE VÂRSTA MIG-URILOR-BA MIG-URILE AU FOST ȘI MODERNIZATE TOT PE SPINAREA „PROSTITULUI POPOR” . DA AȘA NE TREBE,DACĂ NE-O TRABUIT DULĂPOI ASCULTĂTOR DE „VOCEA AMERICII” SĂ NE FIE1!!!!!

  12. Ziua în care a murit Doru Davidovici, pilotul care a învăţat păsările …
    adevarul.ro › Stil de viață › Cultură
    20 apr. 2021 · La 20 aprilie 1989, locotenent-colonelul Doru Davidovici a zburat pentru ultima oară. Avionul MIG-21, pilotat de Davidovici împreună cu …

    a vazut ozn.uri,
    a scris o carticica (despre 1 statueta sub-pamanteana)
    l-au supra-turrat tovarashii vechiului regim.
    (inca sint mii sau zeci de mii de d-aia)

  13. Tatăl lui, Paul Davidovici, provenea dintr-o familie de evrei săraci. A terminat dreptul la Iași unde l-a avut ca profesor pe Matei B. Cantacuzino, devenind jurist. A fost printre primii diplomați români trimiși în 1948 pentru a înființa Legația română în Israel, după care a revenit în țară.[7] Mama, Etti (născută Benchas), a fost educatoare și traducătoare.[7][8] Cunoștea câteva limbi străine, ultimul ei serviciu fiind la Agerpres unde traducea din germană.[7] (wiki)
    De aici treaba cu OZN-ul și, cu sigurață, alte povești nemuritoare.
    PS Treaba cu săraci e năucitoare. Este din minciuna „oricine dacă învață și e siltor ajunge ce vrea, sus de tot, nu contează familia”: Shakespeare, Napoleon…

  14. Dati Mig-urile 21 lui Daia sa recolteze cartofii cu ele la viteza supersonica !

  15. Explicați-i vă rog lui Gelu. Prin ”mici” reproiectări repatriotice făcea din el un fel de X 15 stealth.

  16. Deci am trait sa vedem cum dam MIG-urile la ucra gratis…sa-si bata in continuare joc de noi cu Bastroe si romanii luati cu arcanul in armata.Cati ucra avem in tara si cate arme si racheti ?Se poate vorbi in romaneste in ucra ?Niciodata .F16 cele mai bune vechituri din Romania.

  17. Am fost pacaliti de americani sa dam aceste avioane pe gratis Ukrainei si sa comandam de la americani avioane noi care costa foarte multi bani.Buna afacere au facut politicienii nostrii !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.