Se vând ultimele două vestigii din celebra flotă maritimă a României

CFR Marfă anunță reluarea acțiunii de valorificare a navei ferry-boat Eforie, respectiv scoaterea la licitație a navei ferry-boat Mangalia, ultimele vestigii din celebra flotă maritimă a României.

În vederea returnării ajutorului de stat considerat ilegal de către Comisia Europeană, CFR Marfă se află într-un proces amplu de valorificare a mijloacelor fixe disponibile neutilizate în activitatea de transport feroviar de marfă. În cadrul acestui proces care are că scop maximizarea veniturilor și accelerării procesului de stingere a ajutorului de stat, CFR Marfă reia ședința de licitație pentru nava ferryboat Eforie, urmând că și cea de a două nava deținută să fie și ea valorificată prin licitație, prin intermediul Bursei Române de Mărfuri.

Navele ferry-boat Eforie și Mangalia sunt în conservare, fiind acostate în Dana 108, Portul Constanţa Sud Agigea. Adjudecarea se va face pentru întreagă nava, mijloacele fixe aferente și a combustibililor și lubrifiantilor din tancul acesteia, în condițiile „așa cum este, acolo unde este”.

Procedurile de licitație se vor desfășoară în data de 19.10.2023 pentru nava ferry-boat Eforie, respectiv 26.10.2023 pentru nava ferry-boat Mangalia și se vor desfășura la sediul BRM , începând cu ora 10.

Eforie și Mangalia reprezintă ultimule vestigii al flotei martime comerciale a României, care la data de 1 ianuarie 1990 număra 301 nave, cu 3,5 milioane tone registru brut. Azi, azi cele două sunt epave ancorate în Portul Constanța, și de aproape 15 ani toacă bani fără să producă nimic.

CFR Marfă a intrat în posesia ferry-ului Eforie la începutul anilor ’90, atunci când a înființat Sucursala Ferry-Boat Constanța. Compania a încercat să valorifice comercial nava, prin curse spre Georgia, portul Batumi. Acestea au debutat în 1999, dar după opt ani aceste voiajuri au fost suspendate pe motiv că nu erau profitabile. Din 2008, Eforie a rămas fără clasă, adică nu mai îndeplinea standardele tehnice internaționale de navigație, iar din 2009 se află în conservare, în Portul Constanța.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4595 Articole
Author

8 Comentarii

  1. Unde esti tu Basescule , sa le vinzi si pe astea, ca doar tu stii care este pretul corect dupa ce ai vandut o intreaga flota ?!
    Ar trebui ca vanzarea, intermediata de tine a acestor doua nave, sa fie legalizata la notariatul fiicei tale, dovedita a fi o experta in asemenea tranzactii de pe vremea Gazprom.

  2. Așa vorbiți de celebra flotă de zici că eram cei mai mari pescari din lume.

  3. Azi, azi cele două sunt epave ancorate în Portul Constanța, și de aproape 15 ani toacă bani fără să producă nimic.———-Intrebarea mea ar fi cine se face vinovat pt. ca de 15 ani toaca banii, fara sa produca nimic ? Presupun ca statul roman este unul din vinovati pt. ca nu a fost interesat sa vada ce se intimpla in acest sector ,ca sa poata lua masuri si aceste nave sa poata sa si produca .

  4. Basescu nu si-a facut treaba ca lumea ! Cum de i-au scapat astea de distrugere , sau vanzare la straini ?

  5. @elena popa daca nu sii de ce comentezi aiurea: era flota comerciala! a 3-a flota comerciala ca marime a lumii! si da mai si pescuiam inclusiv in oceanul atlantic

  6. @ elena popa prostu’ 15:29
    Iar ai dat cu mucii-n fasole, FUMeie…😂

  7. dupa rusi, aveam a doua flota oceanica de pescuit. Ca erea mai buna sau mai proasta, asta este alta ciorba. Sii, pentru tovararii ce o tin gaia-maia cu Basescu, nu el a vandut grosul flotei, mai cautati pe la sefii lui de atunci!

  8. pădurene, dar esti tare debil la cunoastere. Bineinteles, antiromân.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.