Șeful CNAIR tremură: nu va putea face suta de kilometri de autostradă

România a pus în funcțiune anul aesta 38 de kilometri de autostradă și pănă la finele acestui an ar mai putea avea încă 20 de kilometri. În total sunt 58 de kilometri de autostradă, departe de ținta impusă de premierul Viorica Dăncilă șefului Companiei de Autostrăzi, Narcis Neaga, de 100 de kilometri terminați. „Anul acesta, noi trebuie să terminăm 100 de kilometri de autostradă. Pe 31 decembrie, şeful CNAIR trebuie să vină şi să-mi spună: ‘Avem cei 100 de kilometri de autostradă’. Dacă zice ‘nu-i avem’, pleacă acasă. Deci avem un act semnat, am promis acest lucru, trebuie să-l facem”, a declarat Dăncilă la Antena3.
În aceste zile, sunt aproape gata două loturi din autostrada Târgu Mureș – Turda și pe ieșirea din București a autostrăzii A3. Cele două loturi din Ardeal au împreună 13,7 kilometri. Primul, situat între Ungheni și Ogra, este construit de Strabag SRL și Straco Group SRL. Are lungime de 10,11 kilometri și costă 251,35 milioane de lei fără TVA. Al doilea lot se întinde între Ogra și Iernut. Are 3,6 kilometri, este construit de Geiger Transilvania SRL și Wilhelm Geiger GmbH & Co. KG și costă aproape 70 de milioane de lei fără TVA. Cei 13,7 kilometri vor fi legați de DN14A printr-un sens giratoriu provizoriu în lipsa nodului de la Iernut, care va fi gata în vara anului viitor. “Girația provizorie este ultima șansă de inaugurare în 2018 a celor două loturi de 13,7 km între Iernut, Ogra și Aeroport Târgu Mureș. Problema este că această variantă creează o situație periculoasă când se pune bariera, șoferii fiind nevoiți să aștepte 10-15 minute, formând cozi care se vor întinde pe autostradă. Apare așadar riscul de accidente, mai ales în condiții de vizibilitate slabă (noapte, ceață) și/sau aderență scăzută (ninsoare, polei) combinate cu neatenția și imprudența șoferilor”, scrie Asociația Pro Infrastructura pe pagina de Facebook.
La București, este aproape gata bucata de 3,3 kilometri de pe autostrada București-Ploiești, care intră în Capitală. Celor 3,3 kilometri li se adaugă alți 3,2 kilometri deja construiți dar care nu puteau fi utilizați. Astfel, șoferii vor putea ieși de pe aceastră autostradă în Șoseaua Petricani, nu de pe Șoseaua de Centură, așa cum se întâmplă acum. Cei 3,3 kilometri au fost construiți de grecii de la Aktor împreună cu românii de la Euro Construct Trading ’98 iar valoarea lucrărilor a fost de 129,18 milioane lei fără TVA.
Rețeaua națională de autostrăzi ajunge la aproximativ 784 kilometri. Cu cei 20 de kilometri în plus, vom trece de pragul de 800 de kilometri de autostradă.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4578 Articole
Author

6 Comentarii

  1. nu tremură, dă-l dracu’ de terorist, are palton şi căciulă de zibelină, e omu’ lu coldea…

  2. daca marea specialista in autostrazi a zis 100km, executarea! mai este timp, cca 20 zile, din care 120 lucratoare.

  3. Tremura de ii se rupe!daca ar fi lucrat in loc de 8 ore pe zi,10 ore,eventual si o sambata pe luna,poate ar fi reusit ..dar si ceilalti colegi ,niste nesimtiti,sa nu puna mana,doar sa priveasca..

  4. Una-i construirea și alta-i darea în folosință! Dacă făcea niște tuneluri ieșea mult mai rapid, mai ieftin și mai prietenos cu mediul!

  5. si eu as tremura daca as avea ceva zeci de milioane puse deoparte si ar veni ziua in care nu mai pot pune si altele alaturi

  6. Mai e mult pana departe … abia 800 de km … piana la 3000 km mai sunt 2200 km…
    Executarea mars ..

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.