Durata de valabilitate a contractului este de la 01.01.2023 – 31.03.2023, iar prestarea serviciilor se va realiza în această perioadă. Prin act adițional, la solicitarea Transgaz, contractul poate fi prelungit cu o lună.
Prestarea va avea loc în baza comenzii ferme a Beneficiarului. Cantitatea contractuală totală de gaze naturale este de 128 milioane mc (15°C), cca 1.370.112 MWh (15°C, 15°C) și poate fi suplimentată cu maximum 25%, prin act adițional, în funcție de nevoile concrete de echilibrare fizică reziduală a SNT. Această cantitate suplimentară va fi livrată în exact aceleași condiții de livrare, calitate și preț ca și cantitatea contractuală inițială.
Termenul limită pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 13 septembrie 2022.
Potrivit documentelor, valoarea inferioară a intervalului, detaliind valoarea estimată, și anume 1.079.615.921,36 lei reprezintă valoarea estimată a achiziției pentru cantitățile ce se vor achiziționa în baza contractului sectorial, fără eventualele suplimentări. Valoarea superioară a intervalului detaliind valoarea estimată, și anume 1.349.519.901,70 lei reprezintă valoarea estimată cuprinzând o eventuală suplimentare a contractului sectorial cu 25% a cantități de servicii, printr-o clauză de revizuire.
Prețul total al contractului sectorial se poate modifica, fără organizarea unei noi proceduri de atribuire, ca urmare a recalculării cantității de servicii necesare, în limita cuantumului reprezentând 25% din prețul total al Contractului, cu respectarea formulei de determinare a prețurilor unitare prevăzută în caietul de sarcini.
Evaluarea propunerilor financiare în ceea ce privește încadrarea în valoarea estimată a contractului se va realiza în raport cu valoarea inferioară a intervalului, respectiv valoarea de 1.079.615.921,36 lei.
Nicu, în același comunicat din anul acesta nenea Transgazu’ mai spune:
„România îşi poate asigura tot consumul de gaze din producţia internă în această perioadă. Consumul nu este mai mare de 20-21 de milioane de metri cubi pe zi, iar producţia poate ajunge la 23 de milioane de metri cubi. Important este să aducem gaze din import din alte surse pentru a umple depozitele, astfel încât la toamnă, la începutul sezonului rece, să avem în depozite 3,2 miliarde de metri cubi”, a mai afirmat Sterian.”
Pe de-o parte opresc spndele că nu se arde cît scot, iar pe de altă parte importă ca să umple depozitele.
Cred că oamenii nu pot să-și închipuie că cineva de la stat poate să-i prostească și să-i fure în halul acesta.
@Calin:
Parerea mea e ca daca a fost consum scazut trebuia sa se produca in continuare si sa se adauge la stocuri, ca altfel la iarna vom face frigul. Sau chiar asta se doreste?
Trangazu/Sterian, aprilie: „Zilele trecute, în perioada de Paşti, consumul de gaze al României a fost de 13-14 milioane de metri cubi pe zi, foarte redus, iar Romgaz a fost nevoit să închidă anumite sonde şi să-şi reducă producţia, din cauza cererii mici.”
.
Păreri?
‘ De răsul curcilor ‘, în August ‘au realizat’ că nu au echilibru pe conducte, probabil doar pe cele de intrare cu preț mai piperat; nenea directorul general a fost invitatul Davosului în acest an.
Cumparam direct de la rusi sau prin intermediari?
Hai syktyr! Iar îl veți deranja pe vecinul! Apropetar de conducta cartierului. Propetar de un amărât de Aston Martin! Ntz! Ntz! Nu îi putem deranja vânătoarea. Nici călătoriile! S’avem pardon!
Iar umblă cu cioara vopsită; ce-i aia echilibrare? de ce nu vorbesc românește?
Cred că-i vorba de a avea gaze pe țeavă cîte se ard.
„Echilibrarea operațională reprezintă acțiunile pe care OTS (operatorul de transport și sistem) este obligat să le întreprindă astfel încât:
a) cantitatea de gaze naturale prognozată a fi existentă în SNT la finalul zilei gaziere D să se încadreze în limitele optime de funcționare ale SNT, așa cum sunt stabilite prin procedurile operaționale ale OTS și publicate pe pagina sa de internet.
b) să compenseze până la sfârșitul zilei gaziere D dezechilibrele dintre intrările și ieșirile din ziua gazieră respectivă în scopul exploatării viabile din punct de vedere economic și eficientă a sistemului național de transport .
Cam tarziu . Acum pretul e mare. Il vor plati palmasii romani.