Lovitura verii pentru bucureșteni – se scumpeşte

Cresc prețurile biletelor: de la 1,3 lei la 3 lei la STB, de la 2,5 lei la 3 lei la Metrorex.

O călătorie cu metroul sau transportul în comun terestru va costa 3 lei, iar un bilet comun STB / Metrorex va fi 5 lei.

Pentru suma de 5 lei, un călător va beneficia de o călătorie cu metroul și 90 de minute în transportul în comun terestru.

Un abonament de 24 de ore va costa 8 lei, iar abonamentul comun STB / Metrorex pentru 24 de ore va fi 14 lei.

Noutatea la abonamentele de 24 și 72 de ore este că acestea vor fi chiar 24 de ore de la momentul emiterii. Se elimină noțiunea de abonament „de zi” care, cumpărat la ora 18:00, de pildă, era valabil doar 6 ore din acea „zi”.

Ambele societăți introduc și opțiuni favorabile pentru companiile care doresc să își susțină angajații să folosească transportul în comun.

Vor exista abonamente de o lună, 6 luni și 12 luni. Prețurile lor vor fi de 80 de lei separat pentru fiecare dintre rețele (140 de lei în comun STB / Metrorex), 400 de lei (700 de lei în comun STB / Metrorex), respectiv 700 de lei (1200 de lei în comun STB / Metrorex).

Ambele companii oferă posibilitatea de recuperare a abonamentelor nominale în caz de pierdere. Titularii se pot prezenta cu actul de identitate, iar abonamentele vor fi emise din nou pe numele acestora.

Armonizarea tarifelor la transportul în comun din București implică și o creștere tarifară.

În cazul STB, o călătorie, de pildă, crește de la 1,3 lei la 3 lei (sau 10 bilete pot fi achiziționate cu 25 lei). În cazul metroului, prețul unei călătorii crește de la 2,5 lei la 3 lei.

În cazul STB, aceasta este prima actualizare a tarifelor de călătorie din 2008. Iar la metrou, ultima ajustare a prețurilor a fost în 2014.

Totodată, potrivit estimărilor, încasările suplimentare generate de această măsură se vor reflecta direct în condițiile de călătorie – prin investițiile pe care cele două companii le vor putea efectua.

Atât Ministrul Transporturilor și Infrastructurii, Cătălin Drulă, cât și Primarul General al Municipiului București, Nicușor Dan, îi încurajează pe bucureșteni să opteze pentru un transport în comun terestru și cu metroul. La fel ca în toate capitalele europene, transportul public în comun reprezintă o soluție pentru degrevarea traficului și o alternativă mai puțin poluantă la traficul auto.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

15 Comentarii

  1. In curand 1 EURO biletul! In pret intra si o baie de aburi in autobuze, asa ca nu mai comentati! Spre noi victorii, in intrecerea neo-comunista, tovarasi!

  2. neati ales, aveti ceati votat: gunoaie, sobolani, transport ca la parisu clitorildei (ca pret numai)

  3. Pregatiti-va de o criza economica severa si de lunga durata! Va semana cu cea din ’30. Cei care tipau sa stam in casa si sa respectam, vezi Doamne, regulile, acum un an, vor vedea cat ii va costa prostia lor. Pe unii ii va costa chiar viata. Partea si mai proasta e ca ne va costa foarte mult pe toti.

  4. Deci beletul la tramvai, autobuz si trolebuz, se scumpeste cu 130,77%, abonamentul lunar se scumpeste cu 60%,calatoria cu metroul se scumpeste cu 20%… Ce zice BNR , cică inflația 5% pă an. La energia electronică și gaze preturile cresc cu 25%, emobiliarii au crescut pretul chiriilor și ei cu 25%, urmează creșterii de preturi la benzină și motorină. Din toamnă trai ieuropean nenică, cu sechestrarea în casă ,că tulpina Veta se retrage din activitate si îi va lua locul tulpina Geta. Cei cu salarii mici vor face foamea din toamnă și astia reprezintă 60-70% din angajati.

  5. Pai ce ,bre? Nu v-au semnalizat nea Klausica,nea Mucecea si gasca de pitigoi sa va luati biciclete nu cu mult timp in urma cand se trageau prin Bucale??Nerecunoscatorilor.E ceva de vis sa iesi din casa nespalat cu lunile,gunoaile te ,,incanta,,vizual si olfactiv la fiecare colt de strada,sobolani mari cat pisicile la fiecare pas cu pas,capuse,tantari,roiuri de musculite care se tin lipca dupa fundurile mucecenilor..Inaltator,bre.O adevarata capitala euriopeana.Da sa fiti mandri dragi muceceni ca in Bucale,nea Klausica tine un congres cu invitati de marca in dealul Cotrocenilor despre problemele Europei.Hi..hi..hi..Rominia euriopeana,Rominia norr-maa-laaa,Rominia lucului binee fecut.Pas cu Pas.Nu uitati ,,dragii miei,romanii miei,,PeeSeeDee e vinovat.Jooos psd.Jooos ciuma rosie.Ghinion.

  6. Niste Banditi Comunisti Capitalisti .

  7. Criza economica severa care va veni si care va dura cativa ani, va avea o componenta inedita si sinistra in acelasi timp, anume populatia activa si vaccinata, cea care ar putea sustine efortul impotriva colapsului economic total, isi va reduce numarul datorita unui fenomem ciudat: vor disparea precum baloanele de sapun din cauza infarcturilor inexplicabile si… „fara legatura de cauzalitate cu vaccinul primit”.

    Va mai amintiti cu a fost in timpul celui de-al doilea razboi mondial?… bineinteles ca nu, nu mai e mai nimeni care sa-l fi trait – cei nascuti in 1940 aveau maximum 4 ani -, ei bine, cam ca in timpul razboiului va fi, daca nu chiar mai rau.
    Dumnezeu cu mila!

  8. La ce salarii bastane primesc miticii din satul cu miniștri, eu le-aș face biletul la metrou cel puțin 10 lei/ călătorie digitala. Asta că sa se învețe minte sa mai fie capitaliști! Succesuri Nicușor! Te pup pe suflet!

  9. CDR-ul vine intotdeauna si cu Inflatia la dreapta sa.

    Tinerii frumosi si liberi e posibil sa nu-si aminteasca de ea.Poate unii erau plecati atunci sau erau prea mici si bogati sa le pese.

    Sa ne amintim cursurile valutare, nivelul somajului si inflatia din perioada CDR 1.0.

    CDR 2.0 vine cu aceleasi minunatii ca si versiunea 1.0.,dar pe rit nou.

    In nemernicia mea, visez din nou la painea de 15 mii de lei.

    La TV vorbesc de aderare la zona euro.
    Vise taica.

    Catu oricum nu va fi lasat sa taie cheltuielile bugetare, deci la iarna sa ne pregatim de ce e mai rau.

  10. Aveți ce ați votat nici cu „ciuma roșie” nu era o sfârâială dar ăștia sunt și mai ai dracu decât toți.
    Să mărești tu tariful in condițiile in care troleibuzele parca sunt cuptoare de aragaz și cu mers de melc pe rute unde viteza este importantă, Gara de Nord, troleibuzul 96, fara aer condiționat, cu geamuri care se deschid cam 20 cm , esti într-o saună.Nici nu mă mir că mulți utilizează transportul cu auto personal,acum vor fi și mai multe mașini în trafic.

  11. Scumpirea energiei electrice la livrare, scumpirea transportului in comun, scumpirea gazelor, cresterea taxelor, privatizarea si deci scumpirea serviciilor medicale, pai cum sa nu-ti placa in capitalism? In sfarsit, dupa 50 de ani, vedem si romanul cum e sa fii liber sa platesti aberant de mult pentru servicii care erau aproape gratis in anii comunismului.
    Laolalta cu imprumuturile pe spatele si pe seama populatiei, sume aberante de zeci de miliarde, toate sunt masuri luate recent, de specialistii si expertii romani, la sfatul susurat in urechile lor de specialistii si expertii Harvard.
    Oricine are trei clase observa ca in modelul de mai sus:
    1) Americanii nu vin cu niciun ban (romanii naivi poate au crezut ca intrarea in NATO le va aduce investitii americane masive, insa in afara de armament, mai nimic)
    2) Romanul de rand plateste tot, absolut tot din „miracolul economic” propus de specialistii si expertii americani.
    3) Este imposibil sa se alcatuiasca un plan de tara, un proiect pe termen lung dupa asemanarea planificarii de stat comuniste, care, desi investea in industrii poluante si ineficiente, macar avea o portanta in timp, un plan, o logica, o directie.
    4) In caz de colaps absolut logic datorat acestor politici economice de tip capitalism de jaf, ghici ciuperca oare cine va plati oalele sparte.
    Hai, ca e frumos in capitalism. Esti liber ca pasarea cerului sa fii dator vandut si sa-ti cumperi propria energie electrica la pret de aur de 24 K.
    Doar asta au vrut toti romanii in ’89, nu-i asa?

  12. In provincie un bilet de bus pe distante mai mici decat in „Bucale” este de ani de zile e 2 lei,

  13. Eram in centrul unui oras, fie trecuse o masina de la salubritate, fie nu stiu din ce motiv, pt ca nu se vedea vreun sac de gunoi si totusi in aer era un misor neplacut, dar care a disparut dupa zece minute cat a durat intrarea intr-un magazin si traversarea intersectiei prin acelasi loc. Se pare ca bucurestenii sunt deosebit de incantati de atmosfera plina de gunoaie si derivate…Le place altfel ar fi reactionat. Iar pretul biletelor nu este mare in comparatie cu venitul locuitorilor, in tara biletele sunt mai scumpe la un nivel de trai scazut.

  14. Parca trebuia sa incurajam transportul in comun, sa-l facem mai atractiv pentru a descongestiona orasul de masini si poluare. Daca o calatorie cu tramvaiul ajunge sa coste cat una cu masina personala, plus aglomeratie/mirosuri/caldura/praf, geniul Plicusor va reusi performanata sa aduca si mai multe masini personale pe strazile unui oras deja sufocat. Felicitari taranilor de Bukale care au votat granitura de competenti neomarxisti, in frunte cu Plicusor si Cruella. Si-i merita pe deplin!

  15. Bucurestenilor ciocul mic! Traiti inca pe banii provinciei! Totul este subventionat pe spatele provinciei!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.