Consiliul Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC) a admis contestația firmei turce Ictas Insaat și obligă în felul acesta Compania Naţională de Administrare a Infrastructurii Rutiere să reevalueze oferta depusă de aceasta în timpul procedurii de selecție a proiectantului și executantului Variantei de Ocolire Bacău, parte din Autostrada A7 Ploiești-Buzău-Focșani-Bacău-Pașcani.
Decizia CNSC nu este definitivă. Ea poate (și cel mai probabil va fi) atacată în instanțele de judecată de către CNAIR. Compania de drumuri, deținută de statul român prin Ministerul Transporturilor, a anunțat pe 9 august că societățile Spedition UMB SRL și Tehnostrade SRL, controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, vor construi prima bucată de autostradă din Moldova, pentru preţul de 668.330.294,63 lei fără TVA. Semnarea contractului de achiziție publică nu este încă posibiliă până când nu se rezolvă contestația turcilor.
Acordarea contractului firmelor lui Umbrărescu reprezintă încă o încercare a Companiei de Autostrăzi, aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, de a pune pe harta Moldovei primii kilometri de autostradă. Prima mișcare a fost în 2015. În urma unei licitații publice, s-a semnat contractul de realizare a centurii, din care partea estică se suprapune peste autostrada A7, cu firma Eko Inşaat Ve Tic, tot din Turcia. În același an, s-au emis autorizația de construire și ordinul de începere a lucrărilor, dar finanțarea a întârziat, și astfel lucrările au început abia în vara lui 2016. Inițial, porțiunea de autostradă urma a fi realizată ca semiprofil de autostradă la nivel de asfalt (un singur sens asfaltat), dar cu terasament și pentru al doilea sens, acesta urmând a fi adus la stadiu final în cadrul altui contract. Turcii au efectuat descărcări arheologice și au început lucrul la unele structuri, înainte de a cere în primăvara lui 2017 rezilierea contractului din cauza problemelor financiare pe care le întâmpina compania. În acel an, Compania de Autostrăzi a lucrat pentru pregătirea unei noi licitații pentru centura Bacăului, de această dată cu porțiunea ce face parte din A7 proiectată ca autostradă full-profile. Licitația a apărut în Sistemul Electronic de Achiziții Publice în decembrie 2017, după ce documentația fusese respinsă de două ori de autoritatea care controlează achizițiile publice.
Tipii (românii) nu sunt sanatosi la cap? Autostrada care compromite câmpurile de culturi? si nu-i acuza si pedepseste nimenea de-nalta tradare pe initiatorii si conceptorii „proiectului”?
Din pacate unii sunt dusi cu capul rau de tot daca-si imagineaza ca 3 „papusoi” ofiliti si 2 sfecle, pentru nitcai samahoanca, sunt mai importanti decat o cale rapida de acces intre principalele centre urbane din Moldova.