Umbrărescu pune primii kilometri de autostradă în Moldova

Companiile Spedition UMB SRL și Tehnostrade SRL, controlate de omul de afaceri Dorinel Umbrărescu, vor construi prima bucată de autostradă din Moldova, și anume varianta de ocolire a municipiului Bacău.
Compania Națională de Austrăzi a anunțat rezultatul procedurii de atribuire a contractului „Proiectare și Execuție Varianta de Ocolire Bacău” și au fost transmise adresele de comunicare a rezultatului procedurii către toți ofertanții. Ofertantul desemnat castigator este Asocierea Spedition UMB SRL – Tehnostrade SRL, având preţul de 668.330.294,63 lei fără TVA, și un punctaj total de 100  puncte, din care 60 de puncte pentru componenta financiară și 40 de puncte pentru componenta tehnică. Semnarea contractului de achiziție publică va fi posibiliă dupa soluționarea eventualelor contestații/plângeri formulate în cadrul procedurii de atribuire. Durata contractului cuprinde 6 luni perioada de proiectare, 30 luni perioada de execuție a lucrarilor și o perioadă de garanție de 84 de luni. Realizarea contractului presupune proiectarea și execuția lucrărilor de construire a 30,8 km de drum nou la standarde europene, din care 16,269 km la profil de autostradă.
Acordarea contractului firmelor lui Umbrărescu reprezintă încă o încercare a Companiei de Autostrăzi, aflată în subordinea Ministerului Transporturilor, de a pune pe harta Moldovei primii kilometri de autostradă. Prima mișcare a fost în 2015. În urma unei licitații publice, s-a semnat contractul de realizare a centurii, din care partea estică se suprapune peste autostrada A7, cu firma Eko Inşaat Ve Tic din Turcia. În același an, s-au emis autorizația de construire și ordinul de începere a lucrărilor, dar finanțarea a întârziat, și astfel lucrările au început abia în vara lui 2016. Inițial, porțiunea de autostradă urma a fi realizată ca semiprofil de autostradă la nivel de asfalt (un singur sens asfaltat), dar cu terasament și pentru al doilea sens, acesta urmând a fi adus la stadiu final în cadrul altui contract. Turcii au efectuat descărcări arheologice și au început lucrul la unele structuri, înainte de a cere în primăvara lui 2017 rezilierea contractului din cauza problemelor financiare pe care le întâmpina compania. În acel an, Compania de Autostrăzi a lucrat pentru pregătirea unei noi licitații pentru centura Bacăului, de această dată cu porțiunea ce face parte din A7 proiectată ca autostradă full-profile. Licitația a apărut în Sistemul Electronic de Achiziții Publice în decembrie 2017, după ce documentația fusese respinsă de două ori de autoritatea care controlează achizițiile publice.
Dorinel Umbrărescu a fost ani la rând în topul celor mai bogați români, ajugând ca în anul 2014 să aibă o avere estimată la 400 milioane de euro. Firmele sale aveau afaceri de milioane de euro, obținând contracte foarte mari în infrastructura rutieră. În 2017, de exemplu, companiile lui Umbrărescu au încasat cei mai mulţi bani de la Compania de Autostrăzi, pentru lucrări efectuate în Transilvania.
Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4557 Articole
Author

4 Comentarii

  1. Sa se tot duca! Pe cand o „lista negra” a firmelor care nu mai au dreptul sa presteze in Romania pentru tzepuirle lor trecute? Pe cand o interdictie oficiala?

  2. Ce-i trebuie chelului ! Autostrazi , sa alerge romanii cu 200 la ora sa se faca zob . Vrajeala asta cu autostrazile e o capcana care v-a infunda poporul in datorii astronomice .Corporatia ROMANIA functioneaza pe imprumuturi din strainatate care trebuiesc returnate de catre Sclavi prin Taxe . Trebuiesc reparate drumurile care sint numai cu firme romanesti cu finantare locala iar penetrarea capitalului strain in tara noastra trebuie frinata cit mai mult . Nu ne vor strainii binele ci sa ne exploateze !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.