Un instrument AI prezice când îşi dau demisia angajații

Patronii îngrijoraţi de fluctuaţia angajaţilor sau care îşi pun întrebări despre perioada de timp în care o persoană recrutată va rămâne la noul ei loc de muncă ar putea conta, în curând, pe inteligenţa artificială (AI) pentru a îl identifica pe următorul salariat care ar putea părăsi compania pentru care lucrează.

Un astfel de program informatic a fost dezvoltat de cercetători din Japonia pentru a ajuta firmele să ofere un sprijin specific colaboratorilor lor, cu scopul de a-i descuraja să demisioneze.

Datele angajaţilor, de la prezenţa lor la locul de muncă şi până la informaţii personale, precum vârsta şi sexul, sunt analizate de noul sistem informatic creat de un profesor de la Universitatea Tokyo City cu ajutorul unui start-up local.

Programul analizează, de asemenea, datele asociate foştilor angajaţi care au părăsit compania.

Pornind de la toate aceste date, noul software prezice, în procente, rata de demisie pentru noii angajaţi, a explicat profesorul Naruhito Shiratori.

„Suntem în faza de testare a acestui instrument AI în mai multe companii, creând un model pentru fiecare dintre ele”, a adăugat cercetătorul nipon.

Patronii ar putea utiliza rezultatele furnizate de noul program pentru „a-i sugera salariatului cu risc sporit (de demisie – n.red.) – fără să îi arate rezultatele brute, care ar putea să îl şocheze – că firma este pregătită să îi ofere sprijin, întrucât AI prevede că el ar putea să se confrunte cu anumite dificultăţi”, a mai spus Naruhito Shriatori.

Pentru dezvoltarea noului program informatic, cercetătorii s-au bazat pe un studiu anterior care utiliza AI pentru a prezice tipologia studenţilor din universităţi care sunt susceptibili să renunţe la studii.

Companiile japoneze angajează în mod tradiţional tineri absolvenţi în aceeaşi perioadă în fiecare an, în luna aprilie.

Însă aproximativ 10% dintre noii angajaţi îşi părăsesc locul de muncă în primul an de activitate şi aproximativ 30% în primii trei ani după angajare, potrivit datelor guvernamentale.

Companiile japoneze încearcă tot mai mult să ofere sprijin tinerilor lor salariaţi, pe fondul declinului demografic accelerat în arhipelagul nipon, care creează penurii de forţă de muncă în numeroase sectoare de activitate.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

4 Comentarii

  1. Fleosk! De unde sa prezica AI cand Gheorghe isi gaseste serviciu mai bun in alta parte, sau cand ii vine lui pe chelie sa plece in Spania la cules de papusoi?……[Rumburak]

  2. Duse sunt joburile coprorație de tip manager 1 boierie trai neneacă, manager adjunct, auăleu, la ce oră ies plozii lui șefu’, manager adjunct doi, azi mă cert cu mocofanii ăia de la aprovizionare și-i ameninț că-i trimit în producție, manager adjunct trei, să-i fac raportul lui șefu’ și să-i rezerv un loc la busines class chiar daca achit eu diferența și o cameră cu vedere la mare, cine știe, poate o angajeaza și pe a mea la arhivă și alți lachei asemenea. Nea Alecu le face pe toate gratis, fară bonus, concediu de odihna, medical, fițe etc., numai cu factura la curent și netul plătit la zi.Poate într-ozi nu prea îndepărtată, guvernele…

  3. in Japonia sa-moara-sogunul-daca-nu 😀
    La noi e simplu:
    6 din 10 tineri o sterg in afara,iar „mosnegii” au decis sa ramana acolo..
    asa ca se alege praful de Republica Habarnista

  4. Nu e nevoie de inteligenta artificiala ca sa inteegi ca oamenii pleaca atunci cand au un sef idi ot, cand au un salariu de mi zerie, cand sant batuti prea mult la cap cu marea familie care e firma, cand vad in jurul lor mancatorie si nepotism. Dar pentru cei care conduc unele firme probabil ca este nevoie.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată.


*


Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.