Varianta ocolitoare a Brașovului, deschisă de la un capăt la altul

De azi se poate circula fără niciun fel de restricții pe tronsonul I al variantei de ocolire a municipiului Brașov. Artera, care face legătura între DN 1 și DN 11, a fost finalizată la 4 ani și 8 luni de la începerea lucrărilor și recepționată, după patru termene de finalizare amânate.

Potrivit reprezentanților Direcției Regionale de Drumuri și Poduri Brașov, un șofer care circulă dintr-o parte în alta a Brașovului, pe ocolitoare, parcurge în jur de 15 minute, față de aproape o oră, cât durează același traseu, prin interiorul municipiului.

Pe Ocolitoarea Brașovului se va circula în regim de autostradă abia de anul viitor

În prezent se poate circula pe tot traseul variantei ocolitoare am municipiului Brașov, însă doar tronsoanele I (legătură între DN 1- Dârste și DN 11 ieșirea spre Bacău) și III (legătură DN 13 – ieșirea spre Tg. Mureș și DN 1 – ieșirea spre Sibiu) sunt complet finalizate, cu două benzi pe sens. Tronsonul II, intermediar, există doar în varianta unui drum cu câte o bandă de sens, acum fiind în lucru, pentru dublare. În aceste condiții, pe întreaga Ocolitoare a municipiului Brașov se va putea circula în regim de autostradă abia în primăvara anului viitor, când este estimată și finalizarea dublării Tronsonului II.

Tronsonul I a fost finalizat la un an după termenul stabilit prin contract

Tronsonul I al Ocolitoarei municipiului Braşov are o lungime de 7,29 kilometri, trei poduri (două poduri peste Timişul Sec şi unul peste pârâul Dîrbav), două pasaje, un nod rutier şi o intersecţie de tip giraţie. Drumul trebuia recepționat încă de anul trecut, însă termenele de finalizarea au fost amânate de mai multe ori. Şi asta pentru că firma austriacă Alpine Bau GmbH, care a câştigat iniţial licitaţia şi a început şantierul în martie 2012 a intrat în insolvenţă şi s-a retras un an mai târziu, când executase în jur de 56% din proiect. Șantierul a rămas în conservare aproape un an, până când contracul a fost scos din nou la licitație. Proiectul a fost finalizat, în cele din urmă, de asocierea dintre Chirulli Andrea Impresa Individuale – Aleandri SPA – Smart Building Project Pasquale Alo SPA, căruia i s-a atribuit contractual pentru o ofertă de 59,56 milioane lei. În total, pentru construirea celor 7,29 de kilometri de drum nou s-au cheltuit 129,68 de milioane de lei.

Întreaga Varianta Ocolitoare a Municipiului Brașov are o lungime de 18,556 kilometri. Pentru construirea ei, Ministerul Transporturilor a obținut o finanțare europeană prin Programul Operațional Sectorial – Transporturi, investiție totală ridicându-se la 332,779 milioane lei. Pentru lucrările facturate până la data de 31 decembrie 2015 cofinanțarea din partea Comisiei Europene a fost de 85%, iar de la 1 ianuarie 2016 asistența nerambursabilă este de 75%, în ambele situații diferența fiind asigurată de la bugetul de stat.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Mihaela Parghel 3 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.