Veste bună pentru românii din provincie

Guvernul cumpără 130 de autobuze electrice pentru mai multe municipii din țară. Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice a lansat o licitație pentru achiziționarea a 131 de autobuze electrice pentru 7 municipii. Cu o sumă totală estimată de 363 de milioane de lei, adică 3 milioane de lei (700.000 de euro) pe autobuz, beneficiarii sunt orașele Iași, Sibiu, Sighetu Marmației, Slatina, Suceava, Tîrgu Mureș și Pitești. Toate autobuzele cerute au o lungime de 12 metri iar furnizorul lor trebuie să amplaseze și stații de încărcare a vehiculelor. Cele mai multe vor ajunge la Pitești.

Defalcat, așa arată licitația: Municipiul Iasi – 20 autobuze electrice de 12 m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de deal – 6 staţii de încărcare rapidă – 20 staţii de încărcare lentă. Municipiul Sibiu – 9 autobuze electrice de 12m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de deal – 3 staţii de încărcare rapidă – 9 staţii de încărcare lentă. Municipiul Sighetu Marmatiei – 7 autobuze electrice de 12m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de deal – 2 staţii de încărcare rapidă – 7 staţii de încărcare lentă. Slatina – 8 autobuze electrice de cca. 12m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de deal – 3 staţii de încărcare rapidă – 8 staţii de încărcare lentă. Municipiul Suceava – 15 autobuze electrice de 12m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de deal – 4 staţii de încărcare rapidă – 15 staţii de încărcare lentă. Municipiul Tirgu Mures – 32 autobuze electrice de 12m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de deal – 10 staţii de încărcare rapidă – 32 staţii de încărcare lentă. Municipiul Pitesti – 40 autobuze electrice de 12m destinate transportului public urban de călători, operabile în condiții de deal – 11 staţii de încărcare rapidă – 40 staţii de încărcare lentă.

Potrivit Caietului de Sarcini, autobuzele electrice vor avea o capacitate de transport de minim 70 persoane, din care minim 29 de persoane pe scaune, plus conducătorul auto. Producătorul poate suplimenta numărul de locuri pentru călătorii din autobuzul electric prin montarea de scaune rabatabile. Aceste scaune rabatabile vor fi amplasate în sectorul pentru persoanele cu dizabilități.

Durata de funcționare trebuie să fie de minim 15 ani iar durata de utilizare fără reparație generală de minim 8 ani. Durata de utilizare a bateriilor electrice de minim 5 ani. Dacă după o lună de zile de încărcare la capacitatea maximă a bateriilor, în condiții de exploatare normală a autobuzelor electrice, capacitatea de încărcare a bateriilor scade sub valoarea de 80 %, valoare rezultată din analiza datelor comunicate prin sistemul de monitorizare a energiei înmagazinate în baterii, ofertantul declarat câștigător va avea obligația de a înlocui bateriile respective în perioada de garanție, în termen de maximum 30 de zile.

Ofertantul va preciza, ca un criteriu de departaje, valorile următorilor indicatori de fiabilitate:

•             Timpul total de imobilizare pentru toate reviziile planificate la un interval de 100.000 km-ore (suma timpilor tuturor reviziilor tehnice planificate la un interval de 100.000 km-ore);

•             Manopera totală aferentă executării tuturor reviziilor tehnice planificate la intervalul de 100.000 km în ore;

•             Consumabilele aferente și alte repere ce sunt specificate în planul de revizii tehnice planificate (euro), care reprezintă valoarea în euro a tuturor consumabilelor necesare efectuării tuturor reviziilor tehnice planificate la un interval de 100.000 km.

Ofertele vor fi depuse până la data de 29 iulie, desfacerea lor urmând să se facă în aceeași zi.

 România va avea circa 465 de autobuze electrice care vor circula în 21 de oraşe, conform datelor actualizate ale licitațiilor în derulare de pe platforma de achiziții publice SICAP. Cele mai multe, respectiv 100, vor fi cumpărate pentru Capitală. În topul oraşelor verzi urmează Braşov şi Timişoara, cu câte 44 de autobuze electrice fiecare.

Achiziții guvernamentale masive de mijloace de transport în comun

Ministerul Dezvoltării Regionale și Administrației Publice din România, în parteneriat cu orașele din România, și cu sprijinul JASPERS, implementează un proiect comun pentru achiziția de material rulant modern cu zero emisii pentru îmbunătățirea transportului public urban și facilitarea tranziției de paradigmă în direcția mobilității urbane durabile. Proiectul este cofinanțat din fonduri europene nerambursabile, prin Programul Operațional Regional 2014 – 2020. Proiectul vizează exclusiv reînnoirea materialului rulant pe rute actualmente în operare, iar în urma analizei nevoilor pentru rutele incluse în proiect, a rezultat următorul necesar de vehicule:

A. Tramvaie de cca. 30 m: 16 bucăți

B. Tramvaie de cca. 25 m: 17 bucăți

C. Tramvaie de cca. 18 m: 62 de bucăţi, din care 49 unidirecţionale și 13 bidirecționale

D. Troleibuze de cca. 18 m: 26 de bucăți

E. Troleibuze de cca. 12 m: 40 de bucăți (dintre care 9 bucăți cu autonomie pe bază de baterii)

F. Autobuze electrice de cca. 18 m pentru condiții de șes: 56 de bucăți

G. Autobuze electrice de cca. 12 m pentru condiții de șes: 51 de bucăți

H. Autobuze electrice de cca. 12 m pentru condiții de deal: 139 de bucăți

I. Autobuze electrice de cca. 10 m pentru condiții de șes: 81 de bucăți

J. Autobuze electrice de cca. 10 m pentru condiții de deal: 70 de bucăți.

De aproximativ doi ani, autoritatea centrală, dar și cele locale au început achizițiile de mijloace noi de transport în comun. Anterior, a fost un deceniu în care nu s-a mai cumpărat nimic. În România, există trei producători de astfel de vehicule: Astra Vagoane Călători Arad – tramvaie, Electroputere VFU Pașcani – tramvaie și BMC Truck&Bus – autobuze. Până acum, contracte au prins Astra și BMC.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Mihai Soare 1056 Articole
Author

3 Comentarii

  1. Am crezut , un moment , ca este vorba de mijloace de transport , concepute si fabricate in tara ! M-am lamurit ! Nu este posibil ! De ce ? Pentru ca suntem un popor inapoiat ! N-avem tehnologie , n-avem proiectanti , n-avem ingineri si specialisti , adica nu avem nimic ! Eh ! Daca ar fi vorba numai de mijloace de transport ! Macar sa ne tinem de agricultura ! dar nici aici nu fabricam cine stie ce utilaje , ingrasaminte , pesticide , etc.!Dar in mod miraculos , aici avem solutii : vindem pamantul arabil al tarii la straini , ca noua nu ne trebuie ? Ce sa facem cu el ? Dragilor, exista cineva in Romania , care sa creada ca Romania merge intr-o directe corecta , ca exista un plan , cat de cat , pe termen lung, pentru progresul tarii ! Dar , nu ! Totul merge sub imperiul intamplarii , al norocului , al momentului , iar filozofia de baza este minciuna de fiecare zi, gogonata si perpetua ! Ia gogoasa neamuleee ! Ia autostradaaaa !

  2. Nu e mare scofala, autobuzele nu polueaza, insa f. poluanta este tehnologia producerii electricitatii.
    Asa ca, masina pe benzina, sau electrica, aceas Marie cu alta balarie…

  3. Este adevarat ce se comenteaza insa eu vreau sa ating alt aspect: in imperiul roman, Roma era capitala si existau privincii, acum orasul din sud nu e roma si nici nu exista provincii, Romania este un stat unitar, provincii sunt doar in capul sudistilor d-le soare.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.