World Vision România: Admiterea la liceu creează inechitate

World Vision România susţine că posibilitatea ca liceele să-şi organizeze propriile concursuri de admitere, introdusă în noul pachet de legi ale educaţiei, va adânci inechitatea deja existentă în rândul copiilor şi solicită să existe acelaşi sistem de admitere la liceu pentru toţi elevii, iar diferenţierea nivelului să se facă prin construirea unor subiecte de examen care să evalueze competenţele prevăzute în profilul absolventului.

Într-un comunicat transmis vineri, organizaţia precizează că, potrivit statisticilor, în România peste 40% dintre copii sunt deja supuşi riscului de sărăcie şi excluziune socială şi Ministerul Educaţiei nu a făcut publică o fundamentare bazată pe studii sau exemple concrete de bună practică pentru acest sistem de dublă evaluare.

„Ideea în sine, a unui dublu sistem de evaluare, arată că există o neîncredere cu privire la rezultatele măsurate în urma Evaluării Naţionale de la finalul clasei a VIII-a”, mai susţine sursa citată.

De asemenea, World Vision România consideră că schimbarea pragului de la 90% la 60% dintre locuri pentru care liceele pot organiza concurs de admitere nu este decât o încercare de ameliorare a inechităţilor pe care le-ar putea crea un sistem dublu de admitere prin repartizarea în urma rezultatelor de la Evaluarea Naţională şi admiterea în urma unui concurs susţinut de licee.

World Vision România mai transmite că, în urma consultărilor realizate în vară, 70% dintre cadrele didactice au afirmat că, în cazul în care colegiile naţionale sau liceele îşi vor putea organiza propriile examene de selecţie, elevii din mediile dezavantajate nu vor mai avea aceleaşi şanse de admitere în cadrul acestor unităţi de învăţământ. Aceeaşi poziţie au avut-o şi 44% dintre elevii chestionaţi, în timp ce 37% au afirmat că vor avea aceleaşi şanse, iar aproape unu din cinci elevi (19%) nu şi-au exprimat opinia.

Organizaţia mai susţine că un studiu OECD, realizat în 40 de ţări, arată că tendinţa la nivel internaţional este chiar renunţarea la orice fel de examen de admitere la liceu şi concentrarea pe evaluarea de la clasă a competenţelor elevilor.

„În aceste condiţii, World Vision România solicită să existe acelaşi sistem de admitere la liceu pentru toţi elevii (cu excepţia unităţilor de învăţământ profesionale şi vocaţionale), iar diferenţierea nivelului să se facă prin construirea unor subiecte de examen care să evalueze competenţele prevăzute în profilul absolventului astfel încât să departajeze corect elevii. Suplimentar, propunem ca evaluarea acelor competenţe specifice de care un elev are nevoie pentru a face faţă la un liceu, să fie făcută prin analiza portofoliului educaţional al elevului – prevăzut, de altfel, în lege ca un element cheie în monitorizarea educaţională a copilului”, arată sursa citată.

În privinţa examenului de Bacalaureat, World Vision România susţine forma actuală din proiectul de lege.

„În plus, World Vision România salută decizia Ministerului Educaţiei de-a acorda o mai mare importanţă evaluării competenţelor de limbi străine”, mai menţionează sursa citată, adăugând că este nevoie de o investiţie prioritară în profesionalizarea profesorilor de limbi străine în mediul rural şi periurban/urban mic.

De asemenea, World Vision România solicită ca extinderea programului Şcoală după şcoală la nivel naţional – în special acoperirea integrală a şcolilor dezavantajate – să fie o prioritate a Ministerului Educaţiei pentru combaterea abandonului şcolar.

„Experienţa pe care World Vision România acumulat-o de mai bine de şase ani cu programul Pâine şi Mâine a arătat că serviciile educaţionale şi de consiliere care au loc după şcoală combinate cu o masă caldă şi alte tipuri de sprijin material pentru rechizite şi îmbrăcăminte, cât şi de formare imediată pentru profesori a crescut prezenţa şcolară în mediile dezavantajate cu până la 100%”, se mai arată în comunicat.

Totodată, World Vision România propune ca Ministerul Educaţiei să aibă nouă atribuţie, respectiv să organizeze consultări directe, extinse, periodice sau specifice ale cadrelor didactice, elevilor şi părinţilor, prin chestionare, interviuri, dezbateri, inclusiv prin colaborarea cu organizaţiile societăţii civile, în pregătirea actelor normative şi a politicilor publice în domeniul educaţiei.

World Vision România, care face parte din World Vision International, prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume, este o organizaţie care desfăşoară programe de educaţie, intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului.

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a prezentat, luni, într-o conferinţă de presă, proiectele noilor legi ale educaţiei.World Vision România susţine că posibilitatea ca liceele să-şi organizeze propriile concursuri de admitere, introdusă în noul pachet de legi ale educaţiei, va adânci inechitatea deja existentă în rândul copiilor şi solicită să existe acelaşi sistem de admitere la liceu pentru toţi elevii, iar diferenţierea nivelului să se facă prin construirea unor subiecte de examen care să evalueze competenţele prevăzute în profilul absolventului.

Într-un comunicat transmis vineri, organizaţia precizează că, potrivit statisticilor, în România peste 40% dintre copii sunt deja supuşi riscului de sărăcie şi excluziune socială şi Ministerul Educaţiei nu a făcut publică o fundamentare bazată pe studii sau exemple concrete de bună practică pentru acest sistem de dublă evaluare.

„Ideea în sine, a unui dublu sistem de evaluare, arată că există o neîncredere cu privire la rezultatele măsurate în urma Evaluării Naţionale de la finalul clasei a VIII-a”, mai susţine sursa citată.

De asemenea, World Vision România consideră că schimbarea pragului de la 90% la 60% dintre locuri pentru care liceele pot organiza concurs de admitere nu este decât o încercare de ameliorare a inechităţilor pe care le-ar putea crea un sistem dublu de admitere prin repartizarea în urma rezultatelor de la Evaluarea Naţională şi admiterea în urma unui concurs susţinut de licee.

World Vision România mai transmite că, în urma consultărilor realizate în vară, 70% dintre cadrele didactice au afirmat că, în cazul în care colegiile naţionale sau liceele îşi vor putea organiza propriile examene de selecţie, elevii din mediile dezavantajate nu vor mai avea aceleaşi şanse de admitere în cadrul acestor unităţi de învăţământ. Aceeaşi poziţie au avut-o şi 44% dintre elevii chestionaţi, în timp ce 37% au afirmat că vor avea aceleaşi şanse, iar aproape unu din cinci elevi (19%) nu şi-au exprimat opinia.

Organizaţia mai susţine că un studiu OECD, realizat în 40 de ţări, arată că tendinţa la nivel internaţional este chiar renunţarea la orice fel de examen de admitere la liceu şi concentrarea pe evaluarea de la clasă a competenţelor elevilor.

„În aceste condiţii, World Vision România solicită să existe acelaşi sistem de admitere la liceu pentru toţi elevii (cu excepţia unităţilor de învăţământ profesionale şi vocaţionale), iar diferenţierea nivelului să se facă prin construirea unor subiecte de examen care să evalueze competenţele prevăzute în profilul absolventului astfel încât să departajeze corect elevii. Suplimentar, propunem ca evaluarea acelor competenţe specifice de care un elev are nevoie pentru a face faţă la un liceu, să fie făcută prin analiza portofoliului educaţional al elevului – prevăzut, de altfel, în lege ca un element cheie în monitorizarea educaţională a copilului”, arată sursa citată.

În privinţa examenului de Bacalaureat, World Vision România susţine forma actuală din proiectul de lege.

„În plus, World Vision România salută decizia Ministerului Educaţiei de-a acorda o mai mare importanţă evaluării competenţelor de limbi străine”, mai menţionează sursa citată, adăugând că este nevoie de o investiţie prioritară în profesionalizarea profesorilor de limbi străine în mediul rural şi periurban/urban mic.

De asemenea, World Vision România solicită ca extinderea programului Şcoală după şcoală la nivel naţional – în special acoperirea integrală a şcolilor dezavantajate – să fie o prioritate a Ministerului Educaţiei pentru combaterea abandonului şcolar.

„Experienţa pe care World Vision România acumulat-o de mai bine de şase ani cu programul Pâine şi Mâine a arătat că serviciile educaţionale şi de consiliere care au loc după şcoală combinate cu o masă caldă şi alte tipuri de sprijin material pentru rechizite şi îmbrăcăminte, cât şi de formare imediată pentru profesori a crescut prezenţa şcolară în mediile dezavantajate cu până la 100%”, se mai arată în comunicat.

Totodată, World Vision România propune ca Ministerul Educaţiei să aibă nouă atribuţie, respectiv să organizeze consultări directe, extinse, periodice sau specifice ale cadrelor didactice, elevilor şi părinţilor, prin chestionare, interviuri, dezbateri, inclusiv prin colaborarea cu organizaţiile societăţii civile, în pregătirea actelor normative şi a politicilor publice în domeniul educaţiei.

World Vision România, care face parte din World Vision International, prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume, este o organizaţie care desfăşoară programe de educaţie, intervenţie umanitară de urgenţă, dezvoltare şi advocacy, punând în centrul activităţii sale bunăstarea copilului.

Ministrul Educaţiei, Ligia Deca, a prezentat, luni, într-o conferinţă de presă, proiectele noilor legi ale educaţiei.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

19 Comentarii

  1. Exista o mare diferenta intre invatamantul care era inainte de 1990 si catastrofalul invatamant care este la ora actuala.Inainte intradevar se invata carte ,acum doar se joaca de-a invatatul.Legile invatamantului au fost mereu schimbate ,ministrii la fel ,o brambureala si o dezordine totala in acest minister.Cum arata invatamintul inainte si cum arata la ora actuala .Nu mai comentam de libertatile nepotrivite si needucative date elevilor ,sau de lipsa de autoritate al personalului didactic.

  2. World Vision România, care face parte din World Vision International, prezent în aproape 100 de ţări din întreaga lume, este o organizaţie patronata tot de Soros si acolitii lui, care promoveaza egalitarismul si amestecul civilizatiilor, in detrimentul calitatii invatamantului. Din fericire, parerea ONG-urilor sorosiste nu conteaza.

  3. World Vision România, care face parte din World Vision International, este un ong globalist preocupat sa-si imprastie toxinele psihologice si chimice printre copii din lume. Ma refer la otrava ideologiei de gen si la vaccinurile genotoxice promovate de acesti satanisti imbecili care se dau drept crestini evanghelici, un eufemism pentru controlati mental.

  4. Au dreptate, este total inechitabil si pune o presiune mult prea mare pe niste copii de 14 ani. Scopul acestei noi legi nu este in nici un caz sa rezolve din problemele actuale, dimpotriva!

  5. ..CE AU „ĂȘTIA CU ÎNVĂȚĂMÂNTUL DIN ROMÂNIA? ROMÂNILOR FUGIȚI DE „ĂȘTIA ”CA DRACU DE TĂMÂIE! CE SĂ CAUTE NIȘTE LOAZE PUTUROASE ÎN LICEE DE ELITĂ? CARTEA-I CARTE IAR CINE E STRESAT DE EXAMENE SĂ NU LE DEA; EXISTĂ ”YOUTOUBUL”!! W.W.ROMÂNIA CA ȘI ORGANIZAȚIA PĂRINTE 1 ȘI 2(WWINT) PREGĂTESC ,,FUTURE SPARANGEL”S RIPERS!!

  6. Să desființăm învățământul, se poate ajunge GHENERAL DOTTORE cu 4 STELE și citind pe silabe de pe foaie dictarea Li?ice : ăăă…îîî…ăăă.
    Colonia Narginală Eșuată are un VIITOR LUMINOS: badante, sparangheli, „fete” !?

  7. … de BAc si alte studii la ZI, ca nu de aici vine banu’!!!Opt clase maxim, si la treaba: politicieni, invartitori, spagari, hoti si manipulatori; asta-i viitorul!

  8. Invatamantul de dinainte de ’90 nu era mai bun decat acum. Elevii care abandonau scoala erau trecuti ca „plecati din localitate”. La liceul de fitze unde am invatat, probabil si profesorii aveau pile, si cred ca situatia era generala. Invatamantul era tot politizat, directorii, secretarii de partid(evident) si multi diriginti si profesori erau oamenii partidului, interesati de rezultatele colective, sa iasa in evidenta in fata conducerii scolii si org. de partid, si pentru a obtine gradele didactice.Intr-o societate colectivista, individul, fie si copil sau tanar, nu conteaza, diriginta ne-a asezat in banci, unul bun la invatatura cu unul slab. Urmarea a fost ca aia slabi ii sâcâiau la ore pe cei buni, sa le sopteasca raspunsul inainte de a fi ascultati de prof. Corectitudinea la notare era si asta o farsa.

  9. World Vision, filiala Austria, acum vreo 25 de ani, l-a cooptat pe pampalaul de Karl Habsburg, măritat cu Francisca Thyssen, pt o mai buna imagine și pt pacalirea proștilor care sa doneze către organizație. Filiala austriacă era condusa de o familie mic burgheza, care atunci când au crescut fondurile, a început sa trăiască pe picior mai mare. Azi asa, mâine-așa, cei doi au stârnit invidie și s-au văzut popularizati anonim.
    Karl, cel cu bărbia lunga de degenerat urecheat, a fost și el amestecat în scandal(se pare ca lipsa de fonduri a unor vlăstare imperiale și regale este generatoare de idei lucrative), dar a ieșit basma curată.
    Tot felul de faliti, de fripturiști,de oportuniști, de ratați cu gura mare, de activiști in căutare de sine uri, își fac veacul prin „caritativele” astea, care nu mai pot de grija noastră.

  10. Invatamantul comunist era asa cum il descria George Calinescu pe Titu Maiorescu :

    o inteligenta puternic mediocra.
    Din aceasta cauza nu a performat, per ansamblu, in competitia tehnologica.

    Cel de dupa Lovilutie a fost tembelizat continuu, planificat.

    In totala NESIMTIRE a tuturor Partidacilor, scursi ca ciulamaua la putere in 33 de ani.

    Temelia distrugerii comandate a Educatiei a fost SALARIZAREA de SLUGA a Dascalimii.

    ASTA Chestie JEGOASA a selectat implicit indivizi lesinati de foame si astfel dedati la Selectia INVERSA.

    ASTA este BAZA stergerii din Istorie a Romaniei.

  11. #spalare pe creieri dupa #spalare pe creieri spre indobitocire totala…ati observat ca majoritatea fetelor isi epileaza definitiv sprancenele si le tatueaza…? iar baietii sunt oripilati de faptul ca au par, iar majoritatea dintre ei se epileaza, tot definitiv ? efeminarea si modificarea (in rau) a omului, in curs. scoala a desfiintat competitivitatea. nu mai exista note. nu mi exista – astazi nu stii, stai jos, nota 2! sau esti obraznic, ai 7 la purtare. se lucreaza de 33 de ani la indobitocirea copiilor. ne miram ca avem o natie de sclavi?

  12. Examenele de admitere in liceu sunt o sursa de grave inegalitati: prostii nu vor mai putea intra in liceu ca pana acum…….[Rumburak]

  13. Examenul de admitere in Liceele de top, din toata Tara, ar fi benefic pt ridicarea nivelului de invatare al elevilor care, doresc sa faca ceva bun cu viata lor, altceva decat sa se drogheze, sa bata barurile si carciumile, si sa urce la volan bauti si drogati, sa ucida oameni. Invatarea temeinica si serioasa, avand ca scop admiterea intr-un Liceu de top, ar conduce la nasterea unei categorii de elevi/studenti romani, viitori profesionesti si specialisti, care n-ar accepta coruptia cu doctoratele si diplomele falsificate, practicate de clasa politica romaneasca. Dna. Ministru Deca, tineti-va de aceasta Lege cu examen de admitere in Liceele de top !

  14. Invatamantul pe timpuri era f. bun, am vazut destule ca sa pot spune ca era de clasa mondiala.
    Era bun in ciuda tuturor problemelor, incepand cu carti si terminind cu lucruri simplu de obtinut in alte parti si de nerezolvat aici
    In competitia tehnologica am facut destule, limitarea principala era din sistem si conditii.
    Examenele pe timpul lui Ceausescu au fost cele mai corecte pe care le-am avut.Ma refer la examenele de intrare in liceu si facultate, nu la toate.Evaluarea nationala ar trebui adusa la acelasi nivel.Diluarea valorii chiar de cine ar trebui sa intareasca examenul e de poveste.
    In evaluare ar trebui introduse subiecte cu care sa se faca diferentierea reala, nu e normal sa ai un liceu de admisi diferentiati de un punct, intre noua si zece.Din zece puncte acordate, macar trei ar trebui sa fie pe subiecte dificile, sa poate face selectia si pentru liceele care atrag un numar mare de elevi.

  15. @PAS,

    Invatamantul la Comunisti, TREBUIA sa fie MULT mai bun !

    Am scapat Ocazia ISTORICA de a elimina decalajul fata de Altzii.

    Ne gasea schimbarea regizata de Zmerers MAI pregatiti …

    Adica mai putini Prosti Nativi si ImProstiti …

    In cazul nostru, Zmekers au marit numarul de
    ImProstiti, punand Prostii si Rai peste NOI.

    Prin alegeri, STIIND ca Narozii nu se vindeca de credintza in libertatea alegerilor.

    Chiar de ar fi libere de SOFTURI

    ALESII ar fi bine alesi, sa se aleaga prafuu’ …

    CE se vede, nu numai la NOI.
    SI LA ZMEKERS.

    Diferentza este ca la Zmekers este controlat procesul.

  16. @Contestatar
    Invatamantul si fost mult mai bun.Problema decalajului nu este rezolvabila numai prin invatamant.
    Schimbarea a fost o trecere la capitalism in care noi nu am avut capital(in rest era totul al nostru, aici ne un mare semn de intrebare cum s-a facut tranzitia), in esenta vedem acum rezultatul.

    Ca sa revin la subiect, avem o situtie ciudata, cu doi ministrii consecutivi care sustin examenul delegat la licee,ministerul nu e in stare, dupa propria parere, sa organizeze un examen unic de evaluare la sfarsitul a opt clase.A cui o fi fost idea asta?Vad ca cineva in minister a fost schimbat,nu sunt toti pentru, delict de opinie.Caravana trece…

  17. ideea cu examenul delegat e mai fixa decat ministrii si secretarii de stat.

  18. @easy
    Scoala si organele de partid nu dadeau grade didactice.Erau inspectii si examene,cei care se ocupau cu asta stiau situatia in scoala mult mai bine decat elevii.Chestia cu elev bun pus cu elev „rau” nu a venit de la educatie si invatamant, a venit de la partid si teroretic ar fi trebuit sa se petreaca dupa program , nu in timpul orei.
    @ABCD
    Vad ca ai gasit solutie la problema drogurilor, ai identificat cauza.Evaluarea nationala duce la consumul de droguri.Chiar zilele astea era un OZN prin zona,cred ca au venit sa obtina amanunte, interesul pentru solutie asta a depasit marginile galaxiei.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.