Fenechiu a modificat condiţiile pentru privatizarea CFR Marfă

Schimbările aduse pe ultima sută de metri de către Ministerul Transporturilor ar putea atrage printre ofertanţi firme mici, fără legătură cu domeniul de activitate. Licenţa de transport nu mai este obligatorie pentru toţi participanţii la licitaţie. Fenechiu spune că nu se va ajunge la situaţia de la Oltchim.

Pentru privatizarea CFR Marfă, ministerul condus de Relu Fenechiu a impus mai multe condiţii potenţialilor cumpărători. La momentul respectiv, s-a insistat asupra faptul că cei care vor să preia compania trebuie să aibă experiență în domeniul transportului pe calea ferată, dar şi să demonstreze că au posibilitatea să dezvolte compania în viitor, ca acţionari majoritari. Criteriile au fost enunţate separat pentru persoanele fizice care participă în mod individual, pentru persoanele juridice care participă în mod individual, respectiv pentru cei care participă în cadrul unui grup de investitori. Cu o săptămână înainte de expirarea termenului până la care pot fi depuse documentaţiile de participare, ministerul a simplificat condiţiile cerute pentru cea de-a treia categorie.

Astfel că din grupul de investitori pot face parte şi membri care nu au nicio legătură cu transportul de marfă, fiind necesar ca licenţa de transport să fie deţinută „de unul sau mai mulţi membri ai grupului de investitori”. În plus, în anunţul iniţial se solicita ca cel care deţine licenţa de transport de marfă să aibă o cifră de afaceri medie anuală în ultimii 3 ani de cel puțin 30.000.000 de euro. Tocmai în ideea de a atrage un investitor imprtant din domeniu. Acum însă, condiţia poate fi îndeplinită cumulat, de mai multe firme. „Membrii grupului de investitori care îndeplinesc cerința de la punctul ii (deţin licenţe de transport marfă sau a oricărei aprobări în vigoare) vor trebui să aibă, cumulat, o cifră de afaceri medie anuală în ultimii 3 ani de cel puțin 30.000.000 de euro.”

Fenechiu: „Nu vom ajunge niciodată în situaţia Oltchim”

Ministrul Relu Fenechiu a explicat că modificările sunt necesare întrucât dintr-un grup de investitori pot face parte un operator de transport şi o bancă sau un fond de investiţii „şi nu le puteam cere amândurora să aibă licenţă de transport”. „Să nu vă faceţi probleme. Mă ocup personal de chesiunea asta şi nu vom ajunge niciodată în situaţia Oltchim-ului”, a adăugat Fenechiu.

Termenul de depunere a documentaţiei de participare la etapa de precalificare pentru privatizarea CFR Marfă este 8 mai, iar termenul final pentru deschiderea ofertelor şi desemnarea câştigătorului este 20 iunie.

Pentru pachetul majoritar de 51% din acţiunile companiei CFR Marfă, Ministerul Transporturilor a stabilit un preţ de pornire a licitaţiei de 798,05 milioane lei (180 de milioane de euro).

Strategia de privatizare a CFR Marfă a fost aprobată de guvern în data de 6 februarie. La momentul respectiv, premierul Victor Ponta declara că este nevoie de un investitor strategic şi îi transmitea ministrului Relu Fenechiu să aibă grijă ca „procedurile să se desfăşoare bine, să fie în interesul statului român, al celor care lucrează acolo”. „Condiţiile pe care le-aţi pus şi pe care le-am anunţat şi public, licitaţie cu investitor strategic, 10 milioane de euro garanţia, ne scutesc de circ şi de alte evenimente ca cele de anul trecut de la Oltchim. Dar asta nu înseamnă că avem garantat succesul”, declara Victor Ponta.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.