×
×
Noi
Citite
Recomandate
Ultima oră
Actualizat acum 19 minute
24 Ore
7 Zile
30 Zile
24 Ore
7 Zile
30 Zile
Data
Sâmbătă, 24 iunie 2017, 16:46
EUR (€)
-0.0242 ↘
4.5673 RON
USD ($)
-0.0191 ↘
4.0905 RON
• • •
Certificat de urbanism cu cântec
Autostrada de la țară

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a emis în regim de urgență certificatul de urbanism pentru tronsonul de autostradă A3 Gilău-Mihăiești, la cererea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), deținută de Ministerul Transporturilor, care vizează un teren situat în județul Cluj, în intravilanul şi/sau extravilanul localităţilor Viştea, Nădăşelu, Şardu, Sînpaul, Mihăieşti şi Topa Mică, din comunele Gîrbău şi Sînpaul ce urmează a fi traversate de acest sector al autostrăzii.

CNAIR a solicitat documentul pentru că pentru proiectarea tronsonului s-au folosit hărți mai vechi de anul 1970 în care cartierul Sinistrați din localitatea Șardu nu apărea, conform Bihon. „Având în vedere importanţa deosebită pe care acest sector de autostradă o are atât pentru dezvoltarea judeţului Cluj, cât şi pentru întreaga regiune, am analizat şi semnat, în regim de urgenţă, această solicitare. În acelaşi timp însă, am acţionat în aşa fel încât să fie adoptată soluţia care generează cele mai mari beneficii şi care presupune cele mai mici inconveniente pentru locuitorii din zonă şi pentru comunităţile clujene vizate” a declarat Alin Tişe.

Certificatul de urbanism semnat de preşedintele Consiliului Judeţean Cluj solicită şi impune o serie de condiţii, precum cele referitoare la: relocarea traseului autostrăzii de la km 12+200 până la km 15+080 înainte de intrarea în satul Şardu, între sat şi DN1F (există spaţiul necesar), în scopul evitării traversării printre case, deoarece proiectarea s-a făcut utilizându-se hărţi mai vechi de anul 1970, în care cartierul Sinistraţi nu apărea; se solicită ca în Proiectul Tehnic să fie prevăzută o zonă de servicii la km 17+800, zonă care în Studiul de Fezabilitate apare ca parcare de scurtă durată; se va asigura continuitatea tuturor drumurilor de acces la terenurile agricole, păduri şi păşuni de pe o parte pe alta a autostrăzii, astfel încât activitatea şi locuirea în zonele afectate să fie afectate la minim; se va proiecta o distanţă mai mare faţă de case cu minim 10-30 m, în segmentele următoare: de la km 16+200-16+300; km 19+080-19+580; km 20+400 – 20+500; se solicită elaborarea studiilor geotehnice suficient de laborioase pentru a se adopta soluţiile tehnice adecvate.

Tronsonul Gilău – Mihăiești, cu o lungime totală de 18,3 km, va fi construit de Asocierea IMPRESA COSTRUZIONI GIUSEPPE MALTAURO SpA – S.C. VIAPONTE ROM S.R.L. Tronsonul va asigura legătura cu sectorul 3B Mihăieşti – Suplacu de Barcău. La km 17+800 este prevăzută execuția a câte o parcare de scurtă durată pe fiecare parte a autostrăzii. Durata contractului este de 18 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare şi 12 luni durata de execuţie a lucrărilor.

Cristian CreţuPublicat Marţi, 07 martie 2017
10141
 | 6
 | 6
+Adaugă
Comentarii
2000
Trimite
Anti
+1
Mai Bocule(comentatorul de dinainte): Esti ultimul idiot din lume. Se VEDE ca esti un mitic din Bucuresti.. Nu avem nici o autostada in Transilvania de Nord ! Deschide ochii daca esti un orb..
Publicat Vineri, 10 martie 2017
+Răspunde
Boc
-2
Eu cred ca este foarte important sa se faca 7km de la Gilau(Cluj) spre Oradea si nu este necesar sa se faca centura Bucurestiului,centrura care trebuie abandonata datorita faptului ca nu isi justifica necesitatea. Totodata cred ca in ardeal se impune ca toate orasele sa fie unite prin autostrazi si chiar dublate iar fraierii din Moldova si Regat sa isi mai puna pofta in cui. De asemenea propun ca toate evenimentele culturale si sportive ale tarii sa se faca pe stadionul din Cluj (ca sa iasa din faliment) sau in noua sala de 7000 de locuri (ca sa nu intre in faliment) deoarece vechia sala de 2500 de locuri se va pastra pentru evenimentele locale.Pentru ca toate acestea sa aiba o continuitate propun ca stadionul National din Bucuresti sa fie demolat ca si stadioanul in constructie de la Craiova iar celelalte stadioane si sali care sunt in stadiu de proiect sa fie abandonate.TRAIASCA SI INFLOREASCA COLABORAREA ROMANO- ROMANA.Bugetul de stat - Pentru unii muma si pentru altii ciuma.
Publicat Miercuri, 08 martie 2017
+Răspunde
abcdef
+5
Cum adică, se proiectează conform unor hărți din anii 70 la o masă de birou? De ce nu se fac imagini din drone si la fața locului vizite personale ale viitorilor proiectanți, și pe baza acestor informații să se facă proiectul definitiv? Ăștia proiectează din fotoliu conform unor hărți neadevărate!!!!
Publicat Miercuri, 08 martie 2017
+Răspunde
dan @ abcdef
+1
Apropo de harti,exista-intre Turda si Cluj-urmele stravechiului drum roman(marcat de "borne"dintre care una se pastreaza inca-la muzeu,plus o copie in centrul Turzii-care consemneaza cate mii de pasi sunt intre Potaissa si Napoca);acel drum,spun cei care l-au cercetatat,urmeaza un traseu nu numai ceva mai scurt decat actuala sosea ,ci si mai sigur ,pe un teren mai stabil;pe borna este consemnat anul construirii drumului (108) precum si cine a construit drumul;asa,cam fara utilaje moderne ,cca 1000 de "cetateni romani"(adica "ai Romei")au terminat treaba intr-un an...si,acum vreo 40 de ani ,tancurile unitatii de la Turda puteau inca face aplicatii pe terasamentul respectiv,din care se mai vedeau bucatile de pavaj in forma de piscoturi(vezi "Miliarul de la Aiton");acum...
Publicat Miercuri, 08 martie 2017
+Răspunde
SOBOLANU
+9
ROMANIA ANULUI 2017 SAU MAI BINE SPUS ROMANIA ANULUI 1907!!!!!!
Publicat Marţi, 07 martie 2017
+Răspunde
escu
+12
Tot cu mafioții construim? Firmele românești au intrat toate pe poarta penitenciarelor, sub comanda DNA? Ia vedeți, poate trece tot prin terenuri mișcătoare, dar mai cu seamă pe la băieții deștepți, care au cumpărat între timp terenuri pe traseul viitoarei bucățele de autostradă.
Publicat Marţi, 07 martie 2017
+Răspunde
Recomandate
Topul datornicilor, secret fiscal
Publicat acum 8 ore şi 42 minute
Pierdem o resursă inestimabilă: oameni
Publicat acum 17 ore şi 16 minute
Schimbări majore în factura la energie
Publicat acum 23 ore şi 15 minute
Centrul Atenţiei
alarm off
Fotografiile bunicilor
25 articole/ Actualizat Duminică, 18 iunie 2017
alarm off
NUMAI DOUĂ ÎNTREBĂRI
130 articole/ Actualizat Vineri, 23 iunie 2017
Radu Ulmeanu

A existat şi până acum disciplină de partid la PSD, dar Dragnea a transformat partidul, cu ocazia moţiunii de cenzură împotriva propriului guvern, într-o adunătură de oameni captivi.

Radu UlmeanuPublicat acum 20 ore şi 5 minute