Autostrada de la țară

Președintele Consiliului Județean Cluj, Alin Tișe, a emis în regim de urgență certificatul de urbanism pentru tronsonul de autostradă A3 Gilău-Mihăiești, la cererea Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), deținută de Ministerul Transporturilor, care vizează un teren situat în județul Cluj, în intravilanul şi/sau extravilanul localităţilor Viştea, Nădăşelu, Şardu, Sînpaul, Mihăieşti şi Topa Mică, din comunele Gîrbău şi Sînpaul ce urmează a fi traversate de acest sector al autostrăzii.

CNAIR a solicitat documentul pentru că pentru proiectarea tronsonului s-au folosit hărți mai vechi de anul 1970 în care cartierul Sinistrați din localitatea Șardu nu apărea, conform Bihon. „Având în vedere importanţa deosebită pe care acest sector de autostradă o are atât pentru dezvoltarea judeţului Cluj, cât şi pentru întreaga regiune, am analizat şi semnat, în regim de urgenţă, această solicitare. În acelaşi timp însă, am acţionat în aşa fel încât să fie adoptată soluţia care generează cele mai mari beneficii şi care presupune cele mai mici inconveniente pentru locuitorii din zonă şi pentru comunităţile clujene vizate” a declarat Alin Tişe.

Certificatul de urbanism semnat de preşedintele Consiliului Judeţean Cluj solicită şi impune o serie de condiţii, precum cele referitoare la: relocarea traseului autostrăzii de la km 12+200 până la km 15+080 înainte de intrarea în satul Şardu, între sat şi DN1F (există spaţiul necesar), în scopul evitării traversării printre case, deoarece proiectarea s-a făcut utilizându-se hărţi mai vechi de anul 1970, în care cartierul Sinistraţi nu apărea; se solicită ca în Proiectul Tehnic să fie prevăzută o zonă de servicii la km 17+800, zonă care în Studiul de Fezabilitate apare ca parcare de scurtă durată; se va asigura continuitatea tuturor drumurilor de acces la terenurile agricole, păduri şi păşuni de pe o parte pe alta a autostrăzii, astfel încât activitatea şi locuirea în zonele afectate să fie afectate la minim; se va proiecta o distanţă mai mare faţă de case cu minim 10-30 m, în segmentele următoare: de la km 16+200-16+300; km 19+080-19+580; km 20+400 – 20+500; se solicită elaborarea studiilor geotehnice suficient de laborioase pentru a se adopta soluţiile tehnice adecvate.

Tronsonul Gilău – Mihăiești, cu o lungime totală de 18,3 km, va fi construit de Asocierea IMPRESA COSTRUZIONI GIUSEPPE MALTAURO SpA – S.C. VIAPONTE ROM S.R.L. Tronsonul va asigura legătura cu sectorul 3B Mihăieşti – Suplacu de Barcău. La km 17+800 este prevăzută execuția a câte o parcare de scurtă durată pe fiecare parte a autostrăzii. Durata contractului este de 18 de luni, din care 6 luni perioada de proiectare şi 12 luni durata de execuţie a lucrărilor.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.