Cum construiesc autostrăzi „regii asfaltului” în România. O nouă mostră

Constructorii autostrăzii Nădlac-Arad, parte a coridorului IV paneuropean, şi-au dat din nou cu stângul în dreptul. După ce au lucrat la intensitate maximă timp de două luni de zile pentru a rămâne în grafic,muncitorii trebuie să dărâme aproape tot ce au ridicat până acum. Potrivit unor surse din cadrul societăţii Romstrade, care se ocupă de realizarea autostrăzii, citate de aradon.ro, mii de tone de pământ care au fost aranjate şi ridicate pentru a susţine viitoarea autostradă trebuie împrăştiate şi înlocuite cu alt sortiment de pământ.

„Actualul pământ nu se tasează şi se împrăştie singur. S-a încercat tasarea lui de nenumărate ori şi cu nenumărate tipuri de utilaje, dar degeaba. S-a încercat chiar amestecarea solului cu pricina cu argilă, un tip de pământ care , dar tot nu s-a reuşit nimic. Singura soluţie este dărâmarea actualelor movile ridicate din pământul cu probleme şi înlocuirea acestuia cu un alt tip de sol, care poate fi tasat. Dacă se continuă construcţia pe acest pământ, autostrada va fi cu siguranţă compromisă deoarece tipul acesta de sol nu se încheagă”, spun surse de pe şantier, ciate de aradon.ro.

Şantierul acestei autostrăzi a fost inaugurat chiar de către Emil Boc şi de către ministrul Transporturilor, Anca Boagiu. Pe atunci, cei doi anunţau că lucrările trebuie să se desfăşoare conform graficului prestabilit, iar orice întârziere va fi penalizată.

Constructorii promiteau că totul se va desfăşura conform programului şi că segmentul de autostradă va fi finalizat până în 2013, termen la care lucrarea va trebui predată.

Este foarte greu de crezut că termenul va fi respectat, ţinând cont de faptul că lucrarea a pornit din start greşit, iar tot ce s-a realizat în aceste prime două luni va trebuie refăcut în totalitate, scrie sursa citată.

Nu este prima oară când segmentul de autostradă Nădlac-Arad, lotul 1, ajunge în atenţia presei. În luna octombrie, mai mulţi locuitori ai Nădlacului îi acuzau pe constructori că le-au călcat parcelele de teren private şi au început să contruiască pe pământul însămânţat cu cereale. Reprezentanţii Guvernului promiteau la acea dată că situaţia va fi remediată, iar nădlăcanii vor fi despăgubiţi.

Firma Romstrade este o apropiată a actualei guvernări. Cotidianul.ro a informat marți cum în 18 octombrie 2010 ministerul Elenei Udrea a atribuit prin încredinţare directă un contract în valoare de 781.492.374 de lei, fără TVA (180 de milioane de euro), firmei Romstrade, pentru „proiectare şi execuţie lucrări de modernizare şi reabilitare a drumurilor judeţene şi de interes local din judeţele Prahova, Giurgiu şi Ilfov”. Suma colosală de 180 de milioane de euro pe care Udrea i-a făcut-o cadou lui Nelu Iordache pentru trei drumuri amărâte este alocată de la bugetul de stat.

Romstrade aparţine unui prieten al regimului Băsescu-PDL. Este vorba despre afaceristul giurgiuvean Nelu Iordache, cel care deţine şi firma de transport aerian low-cost Blue Air.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Alexandru Visan 3297 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.