Piaţa cosmeticelor pune miză pe apetitul românilor pentru parfumuri

O analiză realizată de KeysFin, companie care oferă servicii de business information şi credit management dedicate mediului de afaceri, pe piaţa cosmeticelor arată că acest segment al economiei a crescut susţinut în ultimii ani, semn că românii sunt tot mai interesaţi de parfumuri, produse de machiaj şi alte cosmetice.

Datele financiare arată că în ultimii ani acest sector a sărit de la 4,2 miliarde de lei în 2009 la 5,28 miliarde de lei în 2015.

„Din datele preliminarii şi luând în calcul creşterea semnificativă a consumului, generată de măsuri de ordin fiscal, 2016 a adus un adevărat record în materie, cifra de afaceri din acest sector depăşind 5,5 miliarde lei”, afirmă analiştii de la KeysFin.

Conform statisticilor, în industria cosmeticelor activează în prezent în jur de 2000 de firme, cu peste 11.000 de angajaţi, care se ocupă cu comerţul cu ridicata şi amănuntul al produselor cosmetice şi de parfumerie. Numărul acestora s-a menţinut constant din 2009 şi până în prezent, semn că piaţa este una bine definită. „Analiza datelor financiare arată că, în ultimii 7 ani, firmele de cosmetice şi parfumerie au insistat pe optimizarea afacerilor, dovadă că profitabilitatea sectorului a crescut de la 207 milioane lei în 2009 la 258 milioane lei în 2015, cu un ascendent puternic în 2016”, consideră experţii KeysFin.

Potrivit acestora, piaţa românească încă nu şi-a atins potenţialul maxim, dacă este să raportăm la pieţele dezvoltate. În România, potrivit unor statistici realizate de jucătorii din domeniu, consumul de produse cosmetice şi de parfumerie este de aprox. 40 de euro/anual/persoană, în condiţiile în care în Franţa este de 4-5 ori mai mare.

Cine decide

Potrivit datelor financiare analizate de KeysFin, în acest sector economic trendul este dat în primul rând de importatori şi de lanţurile de magazine specializate dezvoltate de multinaţionale. Şi producătorii autohtoni au avansat semnificativ în ultimii ani, profitând de noile tendinţe eco, de interesul tot mai mare al românilor pentru produse naturale, de calitate. Statistica arată că, pe segmentul importurilor de cosmetice, principaluljucător din România esteInterbrands Marketing & Distribution SRL, care a raportat, în 2015, o cifră de afaceri de 731,3 milioane de lei. Topul importatorilor este completat, la mare distanţă, de L’Oreal Romania SRL (283,7 mil.lei), Colgate-Palmolive Romania SRL (249,1 mil..lei), Beiersdorf Romania SRL (215,5 mil.lei), Sarantis Romania SA (204 mil.lei) şi Johnson Wax SRL (171,5 mil.lei afaceri în 2015).

La capitolul vânzări cu amănuntul, în magazinele specializate, primul loc este ocupat de germanii de la DM, care au realizat afaceri de 208 milioane de lei. DM este urmată de lanţul Sephora, cu o cifră de afaceri de 162,9 milioane de lei. Clasamentul firmelor cu cea mai mare cifră de afaceri este completat de Millenium Design SRL (121,8 mil.lei), lanţul de magazine de cosmetice Douglas (76,7 mil.lei), Tordai Hair-Cosmetics (36 mil.lei) şi Top Line Europa (29,7 mil.lei).

Ce se cumpără

O statistică recentă arăta că, în prezent, cele mai multe achiziţii de produse cosmetice se realizează din magazinele fizice, urmate de farmacii şi saloanele de cosmetică. Un segment aflat pe creştere este cel al vânzărilor pe internet, care au avansat semnificativ în ultimii 2-3 ani.

„Studiile de consum arată că, în prezent, parfumurile generează cea mai mare cifră de afaceri din această piaţă, urmate de produsele de machiaj şi abia apoi de cele de îngrijire. Este un trend diferit faţă de ţările occidentale, acolo unde produsele de skin-care sunt cele mai vândute. Acest fenomen are legătură cu educaţia şi obiceiurile de consum ale mai multor generaţii. În România, să nu uităm că avem încă generaţii care au trăit în comunism şi pentru care produsele cosmeticele occidentale au reprezentat o necunoscută”, afirmă analiştii.

Potrivit experţilor, lucrurile se schimbă însă semnificativ de la an la an, iar românii se documentează din ce în ce mai mult cu privire la importanţa îngrijirii pielii, fiind tot mai atenţi la ingredientele folosite în produsele cosmetice, la trendurile internaţionale.

„Piaţa va evolua, inerent, către un mix de vânzări similar celui din Occident. Vom asista la creşterea ponderii produselor cosmetice destinate îngrijirii tenului. Cât de repede se va întâmpla acest lucru ţine în primul rând de puterea de cumpărare şi apoi de modificarea obiceiurilor de consum, ca urmare a mediatizării produselor respective”, afirmă analiştii de la KeysFin.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cristian Cretu 866 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.