Reducerile mari de preț, ”lipsă de respect față de munca de calitate”

Un mare lanț de magazine din Franţa a început să comercializeze vinul cumpărat de la o casă de vinuri din Bordeaux cu doar 0,96 euro sticla, pentru clienții care dețin un card de fidelitate. Afacerea aceasta a provocat revoltă printre producători, care se văd însă cu mâinile legate, deoarece este vorba de un aspect care le-a scăpat total în momentul negocierii contractului, scrie La Tribune.

O sticlă de vin de Bordeaux urma să se vândă cu 4,80 euro, însă cu o reducere care nu a fost luată în calcul la negocierea contractului, prețul a ajuns la 0,96 euro. Pentru producători s-a depășit o limită, care poate afecta imaginea vinului lor, mai cu seamă că politica acestora a fost menținerea preţului peste 3 euro, linia roșie care îi desparte de vinurile ”ieftine”.

”Condamnăm acest tip de operațiuni care strică imaginea vinurilor de Bordeaux”, explică directorul Federației marilor producători de vin de Bordeaux. ”Investim în fiecare an milioane de euro în comunicare, iar aceasta a distrus toate aceste demersuri. Este o acțiune care dăunează imaginii prețului în ochii consumatorilor”, explică Stephanie Sinoquet, responsabilă pentru marketing la Consiliul Interprofesional al vinului de Bordeaux. Aceasta condamnă acțiunea lanțului de mari magazine. ”Au făcut acest lucru pentru a atrage lumea și au făcut asta cu mai multe mărci importante; în cazul vinurilor a fost Bordeaux”.

”Cum se poate ca o sticlă de vin să ajungă la 0,96 euro când noi ne luptăm să creștem valoarea. Doar materialul solid costa mai mult de un euro pentru fiecare sticlă: sticla, dopul, eticheta, îmbutelierea… Oare trebuie să majorăm prețurile cu 80%? Este vorba de lipsă de respect față de munca de calitate. Ce imagine ne va da lucrul acesta la export? Pe Internet se află totul. Muncim de ani de zile pentru a-i pune pe calea cea bună pe producători și acum totul a fost distrus”, spune Cedric Coubris, reprezentant al producătorilor de vin din departamentul Gironde, acolo unde se află regiunea Bordeaux.

”Operațiunea este perfect legală. Este vorba de sistemul de fidelitate și de premiere, care, deși este condamnabil, și el este perfect legal”, se resemnează unul dintre reprezentanții producătorilor bordelezi.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.