Înmatriculările de autoturisme noi în Europa au crescut cu 9% în ritm anual în luna aprilie 2016, datorită unor creșteri de două cifre înregistrate pe piețele din Italia și Spania, a anunțat vineri Asociația Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA), potrivit independent.md.
Un număr de 1,318 milioane autoturisme au fost înmatriculate luna trecută în Uniunea Europeană și țările EFTA (Islanda, Liechtenstein, Norvegia și Elveția), în creștere cu 9% comparativ cu 1,210 milioane autoturisme înmatriculate în luna aprilie 2015. ACEA a subliniat că vânzările de autoturisme în Uniunea Europeană au crescut pentru a 32-a lună la rând, atingând “cel mai ridicat nivel înregistrat după luna aprilie din 2008″, precizează ACEA.
Toate marile piețe auto europene au înregistrat creșteri în luna aprilie, în frunte cu Italia unde înmatriculările au crescut cu 18,6%, urmată de Spania (creștere de 10,3%), Franța (7,9%), Germania (5,6%) și Marea Britanie (4,4%). Pe primele patru luni ale anului, piața auto europeană a înregistrat o creștere de 8,3%, fiind înmatriculate 5,251 milioane autoturisme noi în UE și țările EFTA.
În continuare, grupul Volkswagen este lider detașat între companiile cu cele mai mari vânzări, deținând o cotă de piață de 25% în Europa, în scădere totuși cu 1% față de anul trecut.
Pe poziția secundă se situează grupul Peugeot-Citroen, cu o cotă de 10,5%, urmat de alt grup francez – Renault -, cu o cotă de 10,3%.
Cea mai vândută marcă la nivel european rămâne Volkswagen (12%), urmată de Renault (7,3%), Ford (6,9%), Opel (6,4%), Peugeot (6,1%), Audi (5,9%), Mercedes (5,5%), Fiat (5,3%), BMW (5,1%), Skoda (4,5%) și Citroen (3,9%)
Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.