Preşedintele Iohannis, despre protocoalele SRI

Președinția transmite vineri, printr-un comunicat, că CSAT nu a impus încheierea unor protocoale, acordurile fiind realizate la cererea SRI sau a altor instituții, motiv pentru care responsabilitatea de desecretizare a acestora nu intră în responsabilitatea Consiliului Suprem sau a președintelui.

„Prin deciziile Consiliului Suprem de Apărare a Țării sau pentru punerea în aplicare a prevederilor acestora, nu s-a stabilit în mod concret și nu s-a impus încheierea unor protocoale între instituțiile statului român. (…) La nivelul CSAT, au fost aprobate doar direcții de acțiune și măsuri generale pentru prevenirea sau înlăturarea riscurilor și amenințărilor la adresa securității naționale, dispuse în temeiul Legii 415/2002. Prin urmare, Consiliul Suprem de Apărare a Țării nu a aprobat, prin Hotărâri, încheierea unor protocoale între Serviciul Român de Informații și Direcția Națională Anticorupție sau între Serviciul Român de Informații și alte entități ale statului și nu a stabilit, prin prevederile Hotărârilor aprobate, atribuții suplimentare în sarcina acestora. Protocoalele au fost încheiate fie la solicitarea Serviciului Român de Informații, fie la solicitarea celorlalte entități implicate, în baza unor prevederi ale legilor sau regulamentelor proprii de organizare și funcționare”, se arată în comunicatul președinției.

Sursa citată precizează că, în ceea ce privește declasificarea, aceasta se face prin Hotărâre a Guvernului, la solicitarea motivată a emitentului.

„- Declasificarea ori trecerea la un nivel inferior de clasificare este realizată de persoanele sau autorităţile publice competente să aprobe clasificarea şi nivelul de secretizare a informaţiilor respective;
– Informaţiile se declasifică dacă:
a. termenul de clasificare a expirat;
b. dezvăluirea informaţiilor nu mai poate prejudicia securitatea națională, apărarea țării, ordinea publică ori interesele persoanelor de drept public sau privat deținătoare;
c. clasificarea a fost atribuită de o persoană neîmputernicită prin lege.
– Informațiile din categoria secrete de serviciu se declasifică de conducătorii unităților care le-au emis”.

Întrucât Consiliul Suprem de Apărare a Țării nu a emis Hotărâri prin care să impună încheierea protocoalelor, anunță președinția, activitatea de desecretizare a acestora nu intră în responsabilitatea Consiliului sau a șefului statului.

Totodată, sursa citată precizează că o parte dintre protocoalele încheiate între SRI și alte instituții ale statului român au fost deja puse la dispoziția Comisiei parlamentare pentru exercitarea controlului asupra activității SRI, la solicitarea acesteia.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Julieta Tarnovan 4245 Articole
Author

18 Comentarii

  1. Teneriffe, Miami, la ski…….trimite-ti cate mai multe vouchere gratuite catre cele cinsi casci!da-inainte smechere cu minciunile. ce se mai aude cu banii acumulati din inchirierea cascilor luate cu acte false? cat timp mai acceptam noi „potlogariile” voiajorului asta? cati oameni „super-dooper” au iesit dupa meditatiile la fizici cu EL?

    • „Întrucât Consiliul Suprem de Apărare a Țării nu a emis Hotărâri prin care să impună încheierea protocoalelor, anunță președinția, activitatea de desecretizare a acestora nu intră în responsabilitatea Consiliului sau a șefului statului. Totodată, sursa citată precizează că o parte dintre protocoalele încheiate între SRI și alte instituții ale statului român au fost deja puse la dispoziția Comisiei parlamentare pentru exercitarea controlului asupra activității SRI, la solicitarea acesteia.” SCURT, CLAR, LA OBIECT SI LA SUBIECT, CA SA INTELEAGA ORICE IMPARICOPITATA PESEDISTA CARE MUGESTE PE FORUM.

    • MoguluuuuuL la SRIIIIIIIII Mai , pai daca nu prin hotarirea CSAT -ului s-au incheiat protocoalele , atunci ce treaba are cu siguranta nationala !? La fel si mandatele de ascultare si supraveghere pe siguranta nationala sint date ilegale . Mai stiu eu unul care era toata ziua cu interesul national in gura si azi are ceva dosare . aSTA DIN PREA MULT ZEL `PATRIOTIC` .Asa ceva trebuie si pentru cei care au pus la cale protocoalele , calcind in picioare constitutia si legile tarii .

  2. Deci Romania e condusa de securitate din moment ce nimeni nu poate hotarî asupra actiunilor.ei.De-aia in Romania exista un sistem ce nu exista pe planeta, pentru ca alesii sunt niste gunoaie, niste hoti cu dosare, peresedintele fiind un bandit cu mai multe dosare, toate blocate, cum sa nu, de securitatea care i-a luat prerogativele.In acest fel Johanis e un fel de papagal al securitatii.Hai, cenzurati ma securistilor!

  3. Am votat cu „pisicul” lui „băse”,regret că a ieşit „ahăsta” cu casele, dar urgie era şi cu ponta, SAU mai rău cred ca „ahăsta, care; meditaţi,minciuni,…. îl doare în posterior de popor = CA ŞI PE PISICUL LUI băse, POATE, MAI RĂU FĂCEA.-

  4. Atunci e groasa rau de tot. Asta inseamna ca Protocoalele SRI cu PG si DNA sunt ilegale ?! Ilegale…?! V-a iesi panarama mare… cu „Campul Tactic…mare panarama !

    • poate fi dat statul roman in judecata pentru abuz fata de cetateni? sau cit de anemici sa fie cetatenii unei tari precum Romania sa accepte sa fie abuzati si sa mai spuna si multumesc? exista decizii CCR care ar indemna lumea sa puna statul cu botul pe labe…

  5. Va dati seama oameni buni in ce tara traim…auzi..”CSAT NU A IMPUS SEMNAREA DE PROTOCOALE” …Atunci de ce le-a tolerat!? Se pare ca vechea securitate ar fi invidioasa pe cele de acum…de, sec.21…

  6. csat nu a aprobat, dar a tolerat cu bună ştiinţă, adică a fost complice la nenorociri. Pentru ce ţară lucrează csat-ul, asta nu ne spune plăvanul penal din deal…dar împotriva României, fără niciun dubiu….

  7. Lg.CSAT nr.415/2002,art.4/lit.f-CSAT aprobă:
    1. orientările de bază în domeniul rel.intern. privind sec.nat ;2. proiectele tratatelor şi acordurilor intern. în domeniul sec. naţionale sau cu incidenţe în acest domeniu;3. stabilirea de relaţii cu organisme similare din străinătate de către instituţiile şi structurile cu atribuţii în domeniul siguranţei naţionale; -UNDE SUNT ACESTE HOTARARI SI DE CE NU AU FOST PUBLICATE IN M.O ?Deci sunt NELEGALE!
    CF.art.4,CSAT DOAR avizează proiectele de acte normative iniţiate sau emise de Guvern privind securitatea naţională -deci ce act normativ a avut in vedere CSAT in 2005/2006-Lg. nr.51 din 1991-de ce ??
    „Prin deciziile sale, CSAT a stabilit cadrul general strategic de coordonare pe domenii precum combaterea criminalității organizate și a corupției, a contrabandei, combaterea evaziunii fiscale, prevenirea și combaterea terorismului.”
    ACest cadru general”strategic”excede lg.415/2002,NU E PREVAZUT IN LEGE deci CSAT A DEPASIT LEGEA,deci „a coordonat si organizat”alte activitati-cu exceptia terorismului.Ac.depasire,abuz la lege a permis „lupta anticoruptie”,deci statul semimilitarizat cu catuse al DNA si SRI!
    „Prin deciziile CSAT,nu s-a stabilit în mod concret și nu s-a impus încheierea unor protocoale între instit. statului român.MINCIUNA !
    HOTARARILE CSAT SUNT OBLIGATORII SI DECI A CREAT „OBLIGATIVITATE” PT.PROTOCOALELE ILEGALE!

  8. Mie mi se pare ca l-a varful institutiilor exista un dispret pentru lege si drepturile omului colosala, pe KOvesi o doare in cot de constitutie iar CCR o incurca in apucaturile staliniste invatate de la Macovei, securistii se ocupa de orice altceva numai de ce trebuie nu, ce siguranta nationala, ce respectarea constitutiei, ei nu stiau care sa linga talpile ambasadorilor primii, se bateau cap in cap de la lins. Cum sa ajunga oameni de calitate si patrioti in fruntea tarii cand mafia hotara pe cine sa areste si pe cine nu, oare cine l-a invatat pe portocala si altii ca el cum sa falsifice probe daca nu securitatea care asigura culoarul in justitie iar DNA avea grija ca tuturor slugilor ambasadelor straine sa nu li se intample nimic, pentru romani orice era abuz in serviciu, daca venea o firma straina si punea valiza cu dolari pe masa, parchetele si securitatea isi puneau mana la ochi, poate dadeau si sfaturi cum sa ascunda mai bine banii. Cum sa ai incredere in securitate si anticoruptie cand ei sunt primii care incalca legea?

  9. avem deci premisele revocarii lui kovesi? era procuror general cind a facut protocolul… insemna ca de dosarele facute la comun se va alege praful? cei implicati vor fi acum nevoiti sa spuna cam totul…

  10. Deci, CSAT zice ca nu a luat nici o hotarare, nici usturoi n-a mancat. Hai sa zicem, doar zicem, ca il credem pe presedinte. Inseamna ca avem de a face cu un sri complet scapat de sub control, care a recunoscut public prin vocea faimosului de acum general ca ei au „campul tactic” prin justitie. Adica, zicem, ca avem o organizatie, sri, devenita complet ilegala, de factura comunistoido-fascista, care a facut ce a vrut, a ascuns pe cine a vrut, dar mai aales a condamnat pe cine a vrut. Avem deja de a face cu o DICTATURA, a unui serviciu de informatii. Si mai inseamna ca, toate condamnarile unor oameni politici, indiferent daca au fost corecte sau nu, sunt puse acum sub semnul intrebarii. Adica cam toate condamnarile din 2004 incoace sunt pasibile sa fi fost corupte de actiunile agentilor sri in campul tactic, de actiunile mafiote ale procurorilor DNA, sub comanda lui Kovesi, in colaborare stransa si calduroasa cu inregistrarile si consultanta juridica a sri-istilor, si de condamnarile date de judecatori, mai ales gasca de jalnica amintire de la ICCJ in frunte cu cotoroanta agenta sri Livia Stanciu, faimosul ofiter sri de la iccj Ionut Matei, toti discipoli spalati pe creier ai lui Makavei si Basescu. Uite cum o lupta anti-coruptie normala si necesara a fost confiscata si transformata intr-o operatiune de tip mafiot mai tare decat la mafia lui Al Capone aproape la fel ca justitia lui Stalin. Cel mai grav insa ramane nevoia de revizuire a tuturor sentintelor date de ICCJ la dosarele fabricate sau suspecte ca au fost fabricate in laboratoarele Coldea and co. Si inca si mai grav, lupta anti-coruptie a fost dusa in desuetitudine de acesti mafioti stalinisti.

    • Dura analiza…greu de combatut! Macar acum lumea va realiza ce fel de stat suntem…tot e bine…

  11. Noi cetatenii vrem sa avem institutii ale statului care sa ne asigure drepturile cetatenesti dar acest presedinte cu niste acoliti din institutii ori sunt iresponsabili ori indeplinesc interese straine !

  12. Se permit la articolul asta si nu numai comentarii care spun generalitati, COMENTARIILE care spun cu subiect si predicat ce si cum este realitatea in tara ROMANIA, cine sunt vinovati de balamucul nou de dupa ticalosia din dec.’89 sunt CENZURATE ! In rest gargara goala, vorbe, vorbe si iar vorbe ! Sanatate si la multe vorbe goale !

  13. Intrebäri:Un regulament,oricare ar fi acesta,se situeazä deasupra prevederilor legale?O lege poate fi schimbatä,completatä ori abrogatä.Cine abrogä un regulament? In baza la ce? Se poate schimba,completa,abroga un regulament,ordin de ministru/minister prin alt regulament? Dacä un regulament,pe o linie de lucru este strict secret,cum ar fi activitatea lucrätorilor de culegere a informatilor,cine cunoaste dacä in continutul acestuia nu sunt si prevederi ILEGALE/CONTRARE prevederilor Codurilor de Procedurä?Ce ascunde o secretizare?De cele mai multe ori,cel putin o faptä aflatä in afara legii! „N.I. In data de X aflandu-mä in localitatea Y am ridicat de la XX un R.I.intocmit de AG.OX. Acesta informeazä cä la data de — a purtat o discutie cu Xl aflat in baza de lucru.Xl i-a arätat documentul sustras din…In copie. L-a inmanat contra sumei de… Documentul atasat are caracter– Scurgerea de informatii din — este un fapt grav privind siguranta nationala. Am trasat urmätoarele sarcini—. Mäsurile luate sunt—. ” Ce avem ? O informatie,un agent,un culegätor si o persoanä care a sävarsit o faptä penalä.A extras,copiat,vandut un document de importantä deosebitä.In continuare se vor efectua cercetäri in vederea pentru o perioadä de 6 luni,iar acestea nu se vor concretiza intr-un dosar de urmärire penalä. Datoritä unui ofiter superior care considerä inoportunä cercetarea aspectelor.Domnilor studenti la drept dezvoltati speta. Analizati-o LEGAL. Retineti;regulamentul institutiei in sine este strict secret.Angajatii vä trimit la „purtätorii de cuvant”.Nu vor da NICI O DECLARATIE färä aprobare. Asa au semnat la angajare!Eventualele declaratii vor fi date in „limbaj specific”. Continutul lva fi invätat pe de rost. Pentru schimbarea mentalitätii de lucru si buna functionare a societätii civile, DEMILITARIZATI ADMINISTRATIA PUBLICÄ!Interziceti prin legi exacte legendarea functionarilor publici!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.