Aeroport nou în București! Primarul Daniel Băluță dă detalii

Reprezentanţii Primăriei Sectorului 4 au transmis că edilul Daniel Băluţă şi cei de la Consiliul Judeţean Giurgiu vor semna, în câteva zile, primele documente pentru construirea unui aeroport în zona de sud a Capitalei. 

„Cel mai nou proiect de infrastructură pe care-l vom derula în sudul Capitalei, menit să echilibreze decalajul major de dezvoltare între nordul şi sudul oraşului este cel privind construcţia unui aeroport internaţional, pe care comunitatea noastră îl va realiza împreună cu Consiliul Judeţean Giurgiu. Asocierea dintre cele două instituţii va căpăta, în cursul săptămânii viitoare, şi forma documentelor legale, iar în următoarea lună vom avea posibilitatea să semnăm inclusiv realizarea studiilor de prefezabilitate şi fezabilitate”, a declarat Daniel Băluţă, potrivit unui comunicat al Primăriei Sectorului 4.

Aeroportul care urmează să fie construit în sudul Bucureştiului va fi unul internaţional, mai mare decât cel mai nou construit în România, cel de la Braşov, întrucât ar urma să deservească un număr mai mare de judeţe, cu o populaţie mai mare.

De asemenea, va fi proiectat atât cu terminale pentru pasageri, cât şi cu unele speciale pentru transportul de marfă, în condiţiile în care, pe ambele direcţii, Aeroportul Otopeni este suprasolicitat în acest moment.

„Împreună cu autorităţile statului şi după studiile de specialitate vom decide unde este locul potrivit. M-ar bucura foarte mult să fie un aeroport de talia Aeroportului Otopeni. Dacă nu reuşim să-l facem atât de mare, măcar două treimi din ceea ce înseamnă Aeroportul Otopeni. Ce este însă foarte important este faptul că aceasta va fi o investiţie publică, a statului român, şi va rămâne în proprietatea statului român”, a mai precizat Băluţă.

Edilul Sectorului 4 a mai explicat că îşi doreşte să fie create mai multe locuri de muncă în comunitate.

„Este o certitudine pentru noi toţi cei care trăim în Sud, că viaţa noastră trebuie să crească din punct de vedere calitativ şi să facem tot ce ne stă în putinţă să atragem cât mai multe investiţii, pentru că aici, din păcate, nu s-a investit. Visul pe care îl am este acela de a crea mult mai multe locuri de muncă bine plătite pentru oamenii din comunitatea noastră şi nu numai. Bucureştiul merită un astfel de tip de dezvoltare, pentru că în noua anvelopă nu mai încape şi trebuie o investiţie de calitate în acest sens. Aici vorbim cel puţin despre zona de Sud, despre Berceni, despre Popeşti Leordeni sau Jilava, pentru că este singura cale prin care să putem obţine o capitală de nivel occidental. Şi sunt convins că în următorii 10 ani, prin proiectele pe care le dezvoltăm, prin extinderea magistralei M2 de metrou, prin magistrala M4 – Gara de Nord – Gara Progresul, pe care, în scurt timp, o vom scoate la licitaţie şi prin investiţiile care se derulează în judeţul Giurgiu şi în judeţul Ilfov, aceste proiecte vor fi atinse. Este un moment al faptelor şi mai puţin al vorbelor. De aceea veţi vedea în următoarele săptămâni că toate demersurile legale vor începe şi se vor derula rapid şi transparent”, a completat Daniel Băluţă, potrivit sursei citate.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Author

11 Comentarii

  1. A cumparat teren prin interpusi si il mananca palmele sa faca un ban si gura lui,expropierea sa traisca
    Baluta e prea mic pentru aeroport,dar vrabia ‘malai’ viseaza

  2. Metrou la Boc, Aeroport la Băluță. Are balta pește. Dar nu pentru uzine de fier beton, ciment, asfalt, electrocasnice, săpun, haine, încâlțăminte, ferme, mâncare ci de unde să trimitem tineri români mari frumoși, vaccinați, școliți și calificați la munci de căpșunari, cules sparanghel, îngrijit neputincioși orice refuză să facă nativii din țările vestice.

  3. A devenit o manie,…după tatuaje,câini, droguri,acum a venit rândul aeropoartelor…mă mir că ciobanul din pipera nu-si face aeroport!…
    Vom avea mii ,zeci de mii de aeroporturi în românia,…
    Băi boule, tu ai BMW, mercedes, curve, dar ai aeroport?…
    Nu…!
    Vezi ,eu am unul…hai marș…
    Asa se va discuta cât de curând prin colonie…

  4. Va ramane un studiu de sertar si atat. Aeroporturile nu se fac in zone unde mai exista alte doua care fac fata traficului. Bucurestiul cu 1,9 milioane de locuitori nu este Londra sau Paris cu 3-4 aeroporturi la 11-13 milioane de locuitori si zone metropolitane bine dezvoltate cu infrastructura. Poate peste 100 de ani! Viseaza si Baluta ca sa se simta mare si tare !

  5. A mai incercat unu’tot pe langa Canalul Bucuresti Dunare si l-a gabjit urgent DNA la „sugestia” „partenerului” strategic : ar fi fost un aeroport necontrolabil dinspre Ambasada . Ambasada poate controla doar 2 : Baneasa si Otopeni .

  6. A cui mai e afacerea asta? Cati sug financiar din afacereca parandarat? Si, cate viloaie se vor construi sau finaliza in timpul lucraror la acest aeroport? Se practica cu brio in Romania lucrului bine facut prost pas cu pas.

  7. pe forum harghielenii, jefuirea bugetului național s-ar putea sa inceteze.

  8. Baluta este un papagal. Daca si-a luat ca reper coshmelia din Brasov ce se vrea aeroport international (!!!!!?????) atunci aeroportul sau va fi un moft electoral. Bucurestiul trebuie sa construiasca un nou aeroport demn de o capitala mai ales ca are banii necesari cu conditia sa nu-i mai dea pentru investitiile unor puturosi (ca metroul Bocului). De ce papagalul pesedist nu a luat ca model noul aeroport din Istambul? Turcia stie ca in viitorul imediat noua lume a afacerilor se va muta din Europa in aceasta zona a orientului vecina Bucurestiului

  9. Furiciune de bani ! Spalatorie de bani si de creier……de gaina !

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.