Airbus şi TAROM, prima reţea de producţie şi comercializare de biocombustibili

Airbus şi TAROM lansează în Europa prima reţea de producţie şi de comercializare de biocombustibili.Centrul acestui proiect va avea centrul în România, scopul fiind acela de a furniza biocombustibil extras din camelină. Partea de management de proiect va fi realizată de o organizaţie nonguvernamentală românească, iar Airbus va activa drept suport pentru implementarea şi obţinerea de avantaje competitive pentru proiectul local de producţie de biocombustibili.

„Acesta este primul proiect european care va reuni fermierii, rafinăriile şi o companie aeriană pentru susţinerea comercializării biocombustibililor produşi”, a declarat Paul Nash, directorul Diviziei de energii alternative.

În prezent, transportul aerian este mai accesibil ca niciodată populaţiei, un număr tot mai mare de oameni beneficiind de acest tip de transport. Acesta generează însă 2% din emisiile de CO2 realizate de om, 80% dintre acestea fiind reprezentate de curse de pasageri mai lungi de 1.500 de km, pentru care nu există alternative viabile de transport.

Aspectele legate de protejarea mediului înconjurător fac parte de mult timp din preocupările companiei Airbus. Cercetările realizate de această companie au arătat că aeronavele moderne pot funcţiona la fel de bine şi dacă utilizează combustibili alternativi

Dacă acest nou tip de combustibil ar fi disponibil în cantităţi suficient de mari pentru ca preţul acestuia să fie rentabil economic, liniile aeriene l-ar putea utiliza curent. Industria aeronautică este în acest moment preocupată să găsească acei combustibili alternativi care să nu necesite modificări tehnice.

Airbus cercetează surse de energie alternativă pentru aviaţie şi estimează că acest tip de combustibili va ajuta la reducerea cu 50% a nivelului emisiilor de CO2 până în 2050 faţă de nivelul din 2005 şi la o creştere „fără emisii” a transportului aerian până în 2020. Orice tip de combustibil alternativ va trebui să poată fi folosit pe aeronavele şi tipurile de motoare utilizate în prezent.

Din punct de vedere tehnic, combustibilul pentru transport aerian (kerosenul) îndeplineşte anumite specificaţii tehnice obligatorii, care îl fac potrivit pentru condiţiile de zbor.

În viitorul apropiat, aeronavele vor avea nevoie de combustibili similari cu kerosenul, în timp ce alte sectoare ale industriei de transport vor putea folosi alternative mai simple, cum este cazul etanolului sau FAME (Fatty Acid Methyl Ester) sau chiar să apeleze la alte variante de alimentare, precum electricitatea sau hidrogenul.

Plantele naturale pot reprezenta o sursă bună de combustibilii alternativi, pentru că absorb CO2 şi îl elimină în timpul arderii. Cercetările se concentrează pe realizarea unor stocuri de materii prime care să nu afecteze sursele de mâncare şi de apă. Variantele de biocombustibil ce prezintă cel mai mare potential ar fi cele care includ microalgele, rumeguşul, camelina, halophytele (cu diferite varietăţi de specii) şi drojdia, dacă se iau în considerare şi diferite tipuri de deşeuri.

Toţi combustibilii utilizaţi în transportul aerian trebuie aprobaţi în prealabil, înainte de a putea fi comercializaţi. Pentru a putea face acest lucru, Airbus a înfiinţat la începutul lui 2008 Planul de combustibili alternativi.

Prima etapă a acestui plan a fost finalizată la 1 februarie 2008, iar faza a doua a planului de biocombustibili se concentrează pe producerea de combustibili alternativi proveniţi din biomasă şi pe sprijinirea comercializării lor.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.