Asociația Procurorilor: „Cât de serioasă poate să fie o asemenea propunere?”

Asociaţia Procurorilor din România critică propunerile de modificare a legilor justiţiei făcute de parlamentarii Puterii, în special în ce privește Inspecția Judiciară, preşedintele asociației Bogdan Gabor susținând la RFI că „se doreşte în continuare politizarea sistemului judiciar”.

„Un nou pachet legislativ care este făcut fără studii de impact, fără consultarea corpului magistraţilor, fără consultarea corpului avocaţilor, fără consultarea sistemului judiciar, în ansamblul său. Un pachet legislativ propus dintr-o perioadă foarte scurtă şi fixate nişte termene foarte scurte pentru finalizarea lui, ceea ce denotă o lipsă de seriozitate în asumarea unui pachet legislativ atât de important pentru un stat, pentru o naţiune. (…) Se propune introducerea unor invenţii legislative, dacă vreţi. Constat că se propune înfiinţarea unui organism nou, care să aibă o activitate nepermanentă, respectiv aceea de consiliu de integritate a judecătorilor şi procurorilor, care consiliu nu este reglementat în propunerea legislativă. Urmează să se reglementeze într-un act viitor. Păi, cât de serioasă poate să fie o asemenea propunere, în condiţiile în care Inspecţia Judiciară va trebui să fie sub autoritatea acestui consiliu, acestui organism? Noi avem o Inspecţie Judiciară funcţională, vrem să o schimbăm şi urmează să stabilim un conducător al acestei Inspecţii care nu ştim ce va avea de făcut. Cum va fi el numit, cine va face parte din acel organism, ce atribuţii va avea, cui va trebui să răspundă? De ce se încearcă experimente total inutile? Se doreşte în continuare politizarea sistemului judiciar. În continuare, se doreşte ca politicul să interfereze cât mai mult în ceea ce priveşte funcţionarea sistemului judiciar”, a declarat Gabor.

Președintele Comisiei parlamentare pentru legile justiției, deputatul PSD Florin Iordache, a anunțat la începutul acestei săptămâni că se dorește „ca inspecția judiciară să fie o instituție autonomă a cărei activitate și mod de perfecționare a activității să fie dat unui Consiliu Național de Integritate al judecătorilor și procurorilor”.

Proiectul modificat prevede:

„Capitolul VII se modifică și va avea următorul cuprins: ,,Capitolul VII: Înființarea și organizarea Consiliului Național de Integritate a Judecătorilor și Procurorilor și Inspecției Judiciare și statutul inspectorilor judiciari
(1) Se înființează Consiliul Național de Integritate a Judecătorilor și Procurorilor, organism reprezentativ, cu activitate nepermanentă a cărui organizare și funcționare se stabilesc prin lege.
(2) Atribuțiile Consiliului Național de Integritate a Judecătorilor și Procurorilor:
a) numește și revocă conducerea Inspecției Judiciare;
b) primește anual raportul de evaluare și activitate a Inspecției Judiciare;
c) formulează recomandări referitoare la activitatea lnspecției Judiciare;
d) înaintează Consiliului Superior al Magistraturii propuneri pentru organizarea și funcționarea Inspecției Judiciare
e) îndeplinește orice alte atribuții stabilite prin lege sau regulament.
(3) Se înființează Inspecția Judiciară ca structură cu personalitate judirică, ce funcționează la nivel național, ca structură unică, cu sediul în municipiul București, prin reorganizarea Inspecției Judiciare din cadrul Consiliului Superior al Magistraturii”.

Aviz pe repede înainte

Camera Deputaților a cerut miercuri CSM avizarea propunerilor legislative de modificare a Legilor justiției, Parlamentul stabilind termen pentru remiterea acestui aviz data de 9 noiembrie, dată până la care ar trebui să consulte judecătorii și procurorii, potrivit unui comunicat de presă al CSM.

Conform sursei citate, în cursul zilei de miercuri, a fost primită la Consiliul Superior al Magistraturii (CSM) adresa Camerei Deputaților prin care s-a solicitat avizarea a trei propuneri legislative pentru modificarea şi completarea Legii nr. 303/2004 privind statutul judecătorilor şi procurorilor, a Legii nr. 304/2004 privind organizarea judiciară şi a Legii nr. 317/2004 privind Consiliul Superior al Magistraturii.

Termenul stabilit de Biroul permanent al Camerei Deputaţilor pentru remiterea avizului este 9 noiembrie, precizează CSM.

„Solicitarea a fost analizată în şedinţa Comisiei nr. 1 – Legislaţie şi cooperare interinstituţională în 1 noiembrie, care a apreciat că este necesară consultarea sistemului judiciar cu privire la propunerile care fac obiectul iniţiativelor legislative transmise spre avizare Consiliului Superior al Magistraturii”, conform sursei citate.

Totodată, Comisia a decis ca exprimarea punctelor de vedere ale instanţelor şi parchetelor să fie realizată, conform legii, în cadrul adunărilor generale. Aceste adunări vor fi convocate de conducătorul instanţei/parchetului/instituţiei, iar opiniile exprimate vor privi numai propunerile care fac obiectul iniţiativelor legislative transmise spre avizare Consiliului Superior al Magistraturii.

„În măsura în care Camera Deputaţilor va stabili un alt termen pentru comunicarea avizului, acesta va fi comunicat ulterior instanţelor, parchetelor, Inspecţiei Judiciare, Institutului Naţional al Magistraturii, Şcolii Naţionale de Grefiei, asociaţiilor magistraţilor şi va fi comunicat publicului”, menționează Consiliul.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Alexandru Visan 3297 Articole
Author

4 Comentarii

  1. dragi parlamentari, ati obtinut toate avantajele posibile, mai odihniti-va. sunteti mai folositori daca stati degeaba.

  2. Ciudata pozitie : cand parlamentarii nu fac nimic, sunt acuzati ; cand vor sa faca ceva (bun sau rau,fiecare cu parerea lui )sunt din nou acuzati !
    Totusi, cum ar fi mai bine ?

  3. Pana cand procurorii nu vor fi scosi din magistratura si pusi acolo unde au fost dintotdeauna, scandalurile si abuzurile din justitie vor continua la nesfarsit. Sau, cel putin, separarea clara a carierei de judecator (magistrat) de ce a procurorului. Printr-o lege stramba, acestia au ocupat pozitii si au avantaje nefiresti intr-o tara cu adevarat democratica! Procurorul nu este egalul judecatorului!!! Aceasta este cheia tuturor scandalurilor legate de Legile Justitiei. Mai mult, s-a ajuns in situatia total absurda in care Parlamentul este acuzat ca face legi!!!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.