Avertisment: Se vor majora preţurile noilor maşini

Propusele norme UE de poluare pentru autovehicule, cunoscute sub denumirea Euro 7, vor complica viaţa industriei auto şi vor majora preţurile  noilor maşini, fără a aduce beneficiile asupra mediului pentru care erau menite, a avertizat marţi Asociaţia Constructorilor Europeni de Automobile (ACEA).

Statele membre UE negociază anul acesta propusa legislaţie care va înăspri limitele privind poluanţii care afectează sănătatea, inclusiv oxizii de azot. UE susţine că beneficiile asupra sănătăţii vor depăşi cu mult costurile.

Directorul general al ACEA, Sigrid de Vries, susţine că proiectul de lege este „un prim exemplu” al reglementărilor care vor spori complexitatea şi incertitudinile, în condiţiile în care industria are dificultăţi cu „investiţiile şi deciziile cheie”.

În acelaşi timp, reglementările nu vor aduce beneficiile asupra mediului pentru care erau menite”, a adăugat de Vries.

Unii producători auto susţin că normele Euro 7 îi vor forţa să investească în tehnologia pentru motoarele pe combustie, când ei deja au alocat zeci de miliarde de euro pentru vehiculele electrice cu emisii zero.

ACEA susţine că normele Euro 7 vor aduce doar o îmbunătăţire marginală faţă de actualele standarde, în timp ce vor majora în medie preţurile noilor maşini cu 2.000 euro (2.150 dolari), forţând multe persoane să cumpere modele mai vechi poluante în loc de vehicule noi.

Înaintea reuniunii Consiliului European dedicată competitivităţii, ACEA a cerut un sprijin mai mare, inclusiv subvenţii europene, pentru vehiculele electrice.

„Astăzi, producătorii auto din Europa se confruntă cu o provocare asimetrică. Nu mai suntem în fruntea cursei tehnologice”, a afirmat Luca de Meo, preşedintele ACEA şi directorul general al Renault.

„În acelaşi timp, în condiţiile în care subvenţiile în UE pentru vehiculele electrice cu emisii zero sunt în declin, observăm sprijinul masiv obţinut de concurenţii noştri din China şi SUA”, a adăugat oficialul ACEA.

În 2022, Comisia Europeană şi-a prezentat propunerile cu privire la noile norme de poluare pentru autovehicule, cunoscute sub denumirea Euro 7, care ar urma să intre în vigoare începând din 2025.

Bruxelles ar dori în special ca testele referitoare la emisiile poluante ale vehiculelor să fie mai conforme cu condiţiile reale de trafic şi de asemenea să impună limite cu privire la emisiile de particule provocate de uzura frânelor şi pneurilor, în ideea de a reduce cu 35% emisiile de oxizi de azot ale autoturismelor şi utilitarelor uşoare comparativ cu normele precedente Euro 6.

„În forma actuală, normele de poluare Euro 7 pun în pericol industria auto din întreaga Europă. În acelaşi timp, ele reprezintă un risc pentru locurile de muncă”, a avertizat ministrul ceh al Transporturilor, Martin Kupka.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Author

12 Comentarii

  1. Euro 7! Au fentat normele prntru Euro 4,5,6, etc, si acum joc de glezne!
    Baaa, lasati Euro lui peste prajit, voi ne inchideti termocentralele si chinezii deschid cu 1000 mai multe.
    Ne credeti tampi?

    • Ma Chiș pe euro 7….cu euro 4 pe care l am voi circula pana ruginește tabla sau crapă motorul…pt fraieri exista variante mai scumpe!!!

  2. E ca la așa zisele vaccinuri, beneficiul de a face moarte subită depășește cu mult riscul de a face covrig

  3. Decizia asta va umple in continuare tarile din Estul Europei ( Ungaria, Romania, Bulgaria, Polonia ) cu masini vechi. Acum se vede ca solutia cu masini electrice e o cioaca, infrastructura fiind foarte scumpa si greu de realizat. Plus ca tehnologia pentru baterii e inca insuficient studiata, iar cumparatorii prefera masini hibrid. Deci ACEA are drepate.

  4. Vorbeam cu un prieten si era in limba dupa masini electrice, si imi explica el ce bune sunt comparate cu masinile pe combustie interna, desi bunastarea lui depinde aproape exclusiv de una pe motorina. Degeaba ii desenezi ce impact are sa faci o baterie pe care trebuie sa o schimbi la 10 ani, in ce conditii de sclavagism se face extractia metalelor speciale. Domne, da tu nu vezi ce se scumpeste motorina, benzina si masinile noi? Pai si cine le scumpeste? taxe si impozite impuse de la UE si guverne… scopul lor e sa scumpeasca masinile traditionale pana la paritate cu alea electrice, moment in care sa-ti bata obrazul ca faci alegerea gresita… asta in timp ce in SUA, vezi Tesla-uri cum se incarca de la generatoare pe motorina, si chiar statii intregi alimentate de la generatoare pe motorina sau alimentate din retea de la producatori pe 90% carbune

  5. Toate aceste constrangeri absurde cu euro 7….n si bulectrice sunt impuse din tara licuriciului pentru a sabota industria auto europeana. Industria auto din ameriga e ramasa in urma cu multi ani si nici nu e interesata sa progreseze beneficiind de protectia legilor amerloce. Daca in ameriga motoare v8-v12 de minim 5 litri sunt uzuale in ioropa s-a impus trecerea la motoare in 3 cilindri sub 1 litru pana si la marile firme BMW, Renault, Seat etc adica la motoare de tip Matiz. Ameriga nu o sa treaca pe masini electrice pentru ca nu vrea sa isi distruga fabricile de motoare pe combustibil, adica nu poti purta un razboi cu tancuri si transportoare pe baterie precum jucariile.

  6. Totul este doar nutreț pentru proști! Absolut totul, de la mașinile electrice la panourile solare în masă! Este prea mult de explicat ca să priceapă și prostimea aia care „salvează mediul” și n-am timp și chef! Las să vadă dobiboii cu ochii și buzunarele lor peste 4-5 ani…din păcate trag și eu din cauza imbe cililor!

  7. Se tot zice despre bateriile auto electrice că ar ține 10 ani, iar oamenii înghit asta pe nemestecate. Căt vă țin bateriile la telefoane după 3-4 ani de funcționare? Dar aspiratoarele cu acumulatori, cum mai merg după câțiva ani? Lămpițele solare de grădină, căt mai luminează? De ce se devalorizează oare o maşină electrică atăt de repede? Oare nu pentru că trebuie să dai 15-20.000 USD ca să-i schimbi bateriile? Iar poluarea în procesul de fabricație este teribilă. De aia se fac în China, pt că acolo nu contează. Ce capacitate au bateriile astea? Un litru de benzină are cam 14kWh. Deci echivalentul la aprox 5 litri, şi ceva mai mult la maşinile mai mari şi mai scumpe. Maşinile electrice cu baterii nu sunt o soluție. Ceea ce se urmăreşte de fapt e dispariția maşinilor personale. A tuturor. La început a celor cu ardere internă, iar apoi, după ce vor fi câştigat mult dw pe urma „electrificării” propaganda se va întoarce şi împotriva maşinilor electrice. Şi aşa se va termina toată povestea. Pam, pam!

  8. Apropo de hotararea cu RCA pentru masini, e valabila pentru 6 luni cu prelungire la 9 luni, o capcana in care sunt atrasi proprietarii de masini! De ce? Pentru ca, preturile vor creste ingrozitor si nici serviciile nu vor acoperi nimic din ce prevede polita de asigurare, in plus, practica juridica din Romania pune pe primul loc cetateanul ca pierzator permanent prin asumare a tot ce semneaza sau plateste! Pierzatorul nu va castiga conform practica justitia.ro. Vezi adevaratele rable care circula pe soselele patriei exact ca in egipt, nu stopeaza nimeni circulatia acestor sicrie pe roti pentru ca nu se vrea.

  9. 1)probleme cu range-ul, scade cu varsta 2)fiind mai grele, strazile se strica mai des 3) probleme in operarea la temperaturi scazute, adica acolo unde ai si multi clienti care si le permit (Finland, Norway etc) 4)dupa ce a crescut rata dobanzii (rate hyke- FED, ECB)vanzarile de electrice s-au dus tare in jos, EV=moft cand banii sunt ieftini 5) infrastructura electrica nu face fata (ar trebui miliarde plus timp pt upgrade), s-ar opri curentul des 5) nici bine n-a inceput competitia, ca deja cel mai bun pruducator de EV este asiatic, EU plus US au pierdut deja startul. Tesla la ora actuala este ‘one of the pack’, nu mai este leading 6)cine castiga pe piata carburantilor? Who delivers the crude, adica Russia, Iran, Saudi Arabia. Pt atata lucru se tot promoveaza EVs, ca sa nu mai dai bani la rusi? 7) la motoretele electrice e altfel- nu prea le cumpara nimeni, deci mai putina discutie.

  10. Pai… o Dacia Spring costa 20000 euro si primesti o masina micuta ptr 4 pers (inghesuit) de 45 CP si cu autonomie de 230 km (date de pe site-ul Dacia). Adica ceva mult sub ce a fost un Oltcit.
    Iar daca vrei ceva echivalent macar Dacia Logan, trebuie sa scoti bani cati nu ai si nu face.

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.