Beijingul acuzat din nou că a blocat o navă în Marea Chinei de Sud

Filipinele a acuzat duminică Garda de Coastă chineză că a încercat să blocheze o navă guvernamentală filipineză care aprovizionează cu combustibili bărci de pescuit, al doilea astfel de incident în apropierea unui atol din Marea Chinei de Sud în două săptămâni, relatează AFP.

Aceste incidente s-au petrecut lângă atolul Scarborough, controlat de China, dar asupra căruia Manila şi Beijingul îşi dispută suveranitatea.

Nava filipineză, BRP Datu Sanday, aproviziona cu combustibil pescarii din apropierea atolului când a fost hărţuită de o ambarcaţiune a Gărzii de Coastă chineză şi de alte trei nave chineze pe 22 februarie, a anunţat Garda de Coastă filipineză.

Trei dintre cele patru ambarcaţiuni chineze au ajuns la 100 de metri de prova navei Datu Sanday, a anunţat ea într-un raport despre incident, menţionând, de asemenea, blocarea transponderelor navei şi alte „manevre periculoase”.

„În pofida acestor manevre, căpitanul navei BRP Datu Sanday a demonstrat abilităţi maritime excelente şi a reuşit să evite încercările de blocaj”, a declarat Jay Tarriela, purtătorul de cuvânt al Gărzii de Coastă filipineze pentru probleme legate de Marea Chinei de Sud.

Cu o săptămână înainte, Garda de Coastă filipineză anunţase că această navă a avut o altercaţie similară în zonă.

Atolul Scarborough – un lanţ de recife şi stânci – reprezintă un motiv de tensiuni între cele două ţări după ce China a preluat controlul asupra sa în 2012. Beijingul a desfăşurat de atunci ambarcaţiuni de patrulare despre care Manila afirmă că hărţuiesc navele filipineze şi îi împiedică pe pescarii filipinezi să intre în laguna sa bogată în peşte.

Ziarul chinez Global Times a scris sâmbătă pe reţelele sociale că Garda de Coastă chineză a respins Data Sanday în momentul în care „când nava a intrat ilegal în apele adiacente insulei chineze Huangyan”, folosind numele chinezesc al atolului.

Atolul Scarborough se află la 240 de kilometri vest de principala insulă a Filipinelor, Luzon, şi la circa 900 de kilometri de cel mai apropiat punct din China continentală, Hainan.

Anul trecut, confruntările dintre China şi Filipine din cauza recifelor revendicate de ambele ţări au condus la coliziuni, iar nave chineze care au tras cu tunuri cu apă asupra navelor filipineze.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2

7 Comentarii

  1. Unii mai au sange in instalatie. Apropo, daca Filipinezii trageau in Navele Chineze sau le hartuiau, era bine, ca doar Licuriciu si cu partenerii lui au voie, nu? Speram ca Cotidianul sa fie obiectiv.

  2. Rusii blocheaza navigatia in Marea Neagra.
    Huthy din Yemen blocheaza navigatia in Marea Rosie si Golful Aden.
    Chinezii blocheaza navigatia in Marea Chinei.
    Prosti sunt americanii, englezii si francezii ca nu blocheaza si ei Atlanticul! E vremea lui ,,Fac-ce-vreau-eu”……[Rumburak]

  3. @Vremea lu’…
    Britsii n-au cu ce. Tocmai le facura pana pe spate doua portavioane si alte doua barci se proptira una-n alta la parcarea cu spatele in Bahrain. Poate doar cu ce mai au pe Tamisa sa blocheze Atlanticul. Sau poate pun sticle goale din loc in loc sa nu parcheze altii pe locul lor. Poate yankeii sa mai miste cat de cat. Despre Franta nu vorbesc fiindca intram in domeniul comediei.
    PS Britsii tocmai ce era sa-si dea cu o racheta in cap cand s-o lanseze de pe un submarin. Cazu la doua palme departare. Noroc ca n-avea focoase. Daca insista s-ar putea sa scape vreo racheta pe Londonistan. Saraca Veta I, cred ca deja produce curent.

  4. Diferența între ce scrie în titlu și ce e în articol e mare. Domnule autor doar la știrile pe surse( cu litere mici special) văd asemenea lucruri. Iar despre fapte, acolo în fiecare zi sunt asemenea șicanări. Filipinele au conflicte vechi cu China în acele mări , acum au mai mult curaj că tocmai și-a deschis o bază „licuriciul” acolo. Curând probabil „ și-o iau”, apoi totul se calmează și se reia de la capăt.

  5. Nu pot pentru ca-n ATLANTIC sunt submarinele ATOMICE rusnace ! (un fel de „Deveselu” in megatone subacvatice !)

    🙁 🙁 🙁

    (TREZESTE-TE … se pare ca uiti ca RUSSNACIA are mai mute ATOMICE decat USA 🙁 desi mai saraca fiind = mai putin de pierdut decat BOGATA America intr-o confruntare directa ! Chiar si un razboi in IRAN sau langa CHINA ii OMOARA prin COLATERALITAI TACUTE masselor … DOLLARUL ! 😉 IQ=? Nu-nseamna ca daca despre ceva GRAV nu se vorbeste … nu e fundamental ! 😉 )

    😎😢”NINGE PE FED!”😢😎

    SHALOM ! 😐

  6. „Beijingul acuzat din nou că a blocat o navă în Marea Chinei de Sud”-”Filipinele a acuzat duminică Garda de Coastă chineză că a încercat să blocheze o navă guvernamentală filipineză care aprovizionează cu combustibili bărci de pescuit,!”””ÎNTREB ȘI EU :ÎNTRE „A BLOCAT” ȘI„ A ÎNCERCAT ” EXISTĂ DIFERENȚĂ FAPTICĂ ???…ȘI ALTE ”BIBILICI”::: VASUL GUVERNAMENTAL APROVIZIONA BĂRCI DE PESCUIT -PARTICULARE -DE COMPANII PRIVATE -CĂ-N FILIPINE E CAPITALISM -AȘA CĂ ! -ARD-O FOCUL GAZETĂRIE –! SĂRU-MÂNA D-L CENZOR!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.