Câţi kilometri de autostradă ar putea fi gata până la finele lui 2017

Directorul general al Companiei Naţionale de Autostrăzi (CNADNR), Cătălin Homor, susţine că până în 2017 România ar putea termina 260 de kilometri de autostradă astfel încât la finalul anului viitor să avem aproape 1.000 de kilometri. În schimb, noul ministru al Transporturilor, Sorin Buşe, aflat pe şantierul autostrăzii Sebeş-Turda, este mai puţin optimist, susţinând că în acest an nu vor fi cifre spectaculoase. ”Nu ştiu dacă o să fie 1.000 de kilometri, dar o să fim pe acolo. Contăm pe faptul că am deblocat în iunie şantierele, luăm viteză. Nu se va observa mare lucru anul acesta, dar la anul se vor vedea rezultate. Încercăm să accelerăm peste tot, pe toate fronturile. Nu vreau să vorbesc despre câţi km vom avea terminaţi la finele anului. Nu va fi o cifră spectaculoasă, asta vă pot spune”, a declarat Buşe. Potrivit acestuia, multe dintre şantiere au fost blocate, iar procesul de deblocare a fost anevoios. ”A fost greu, pentru că a trebui să deblocăm şantiere şi nu este un proces simplu. Asta înseamnă avize, documentaţii tehnice, discuţii cu constructorii şi multe altele. Sunt implicate multe autorităţi locale şi naţionale. Am discutat mult cu toată lumea. Am discutat la minister, am discutat cu constructorii şi discuţiile nu au fost întotdeauna foarte plăcute. Nu e nici intenţia noastră să reziliem contracte pentru că am pierde timp, dar nici a constructorilor, pentru că ar pierde foarte mulţi bani. Am reuşit să trecem peste toate problemele discutând la obiect şi acum avem şi clauze care să acopere orice alte probleme ulterioare”, a afirmat Buşe, citat de News.ro.

România are în acest moment 711 kilometri funcţionali de autostradă. Luna viitoare, conform lui Buşe, va fi inclus şi tronsonul de 22 de kilometric al autostrăzii Sibiu-Orăeştie, închis în septembrie 2015 din cauza înfiltraţiilor cu apă de sub asfalt. “Lotul 3 o să fie dat (traficului, n.r.) până la sfârşitul lunii septembrie, deci după jumătatea lunii septembrie”, a declarat ministrul Transporturilor, menţionând totodată că “se lucrează în foc continuu”, iar între mijlocul şi sfârşitul lunii viitoare lucrările vor fi terminate pe tronsonul care a fost demolat. Sorin Buşe a precizat că este “esenţial” şi ca traficul rutier să fie deschis în siguranţă. Întrebat dacă mai există “puncte nevralgice” pe lotul 3, între Cunţa şi Sălişte, ministrul Transporturilor a spus că, din câte se ştie, nu, ci doar puncte considerate “minore”. “Mai există puncte pe care noi le considerăm minore, dar suntem acum pe punctul de a negocia şi de a lansa foarte curând, deci vorbesc în următoarele zile, săptămâni, încă o expertiză independentă”, a declarat reprezentantul Executivului.

Până la finele anului viitor s-ar putea să avem gata segmentul de autostradă între Lugoj şi Deva. În prezent loturile 2 şi 3 de pe autostradă au un grad de construcţie de 45,22%, respectiv 60,8%. În momentul când va fi gata acest segment, atunci se va putea circula de la Sibiu până în vestul Europei, via Budapesta şi Viena, doar pe autostradă. Mulţi ani, lucrările au fost întârziate din pricina unor avize de mediu pentru ecoductele destinate trecerii urşilor şi pentru câteva peşteri de lilieci. Lungimea tronsonului între Lugoj şi Deva este de 100 de kilometri.

Tot la finele lui 2017 ar putea fi terminată şi autostrada Sebeş-Turda, cu o lungime de aproximativ 70 de kilometric. Sorin Buşe a spus că lucrarea ar putea fi dusă la bun sfârşit în termenul preconizat doar în cazul care după deblocarea şantierelor lucrările sunt accelerate. În acest moment, dintre cele patru tronsoane ale autostrăzii, niciun lot nu este construit mai mult de jumătate, iar lotul 3, de 24,5 km, este finalizat doar în proporţie de 10,35%.

Pe lotul 4, finanţat cu 470.000 de lei din fonduri europene, directorul de şantier a explicat că lucrările vor fi reluate la capacitatea maximă de luni, cu aproape 400 de muncitori şi 200 de utilaje, în condiţiile în care până acum constructorul a avut mai multe probleme. Lotul patru este finalizat în proporţie de 50%. ”Până acum a tot plouat, dar vom începe lucrările la grinzi, la podul din Aiud şi la podul de peste Mureş. Problemele noastre ţin de plăţi, care înţeleg că s-au rezolvat, am avut probleme cu un stâlp de pe traseu, dar avem autorizare de relocare şi avem probleme la calea ferată la care trebuie pasaj la care începem să lucrăm tot de luni. Dacă accelerăm lucrările, putem termina până în vara lui 2017. În rest este o lucrare frumoasă de care suntem până acum mândri”, a explicat directorul de şantier.

Autostrada Sebeş-Turda face legăturile între A1, care ar trebui să vină de la Bucureşti până la Sibiu şi mai departe spre Nădlac, şi A3, cunoscută ca fiind Autostrada Transilvania sau Bechtel.

Conform Profit.ro, anul viitor vor fi terminaţi şi 47 de kilometri din autostrada Târgu Mureş – Câmpia Turzii, parte din Autostrada A3. Aici, termenul de execuţie este de 12 luni, iar lucrările ar trebui să înceapă în septembrie. Tot de pe A3, sunt şase să se finalizeze în următorul an şi jumătate 30 de kilometri între Suplacu de Barcău şi Borş, parte din A3. Aici a lucrat Bechtel şi în acest moment s-a finalizat 50% din construcţie.
Intrarea în Bucureşti de pe autostrada Bucureşti-Ploieşti, de doar 3 kilometri, ar putea fi gata tot anul viitor. Deocamdată, proiectul este la stadiul de obţinere a avizelor necesare pentru emiterea autorizaţiei de construire, potrivit situaţiei prezentate sâmbătă noului ministru al Transporturilor, care a vizitat mai multe şantiere în zona Capitalei.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Cosmin Pam Matei 4625 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.