Ce ar însemna cu adevărat intrarea României în Schengen

Rezultatul Consiliului UE de Justiție și Afaceri Interne (JAI) de joi privind acceptarea României în spațiul Schengen este deosebit de important și de așteptat de industria transporturilor rutiere din România, având în vedere numeroase beneficii pe care le va aduce intrarea în Schengen atât pentru transportatorii rutieri români și conducătorii auto profesioniști, cât și pentru pasagerii și clienții acestora, respectiv:

– Eliminarea timpilor mari de așteptare pentru camioane la frontierele interne UE pe cale rutieră va reduce poluarea, consumul de combustibil, costurile și întârzierile în lanțurile de aprovizionare

– Eliminarea abuzurilor și timpilor nejustificați de așteptare la controlul pașapoartelor pentru autocare va oferi turiștilor români și străini un tratament civilizat

– Evitarea depășirii timpilor de conducere strict reglementați în UE, de către conducătorii auto români, din cauza timpilor de așteptare în coadă la trecerea frontierei va duce la evitarea sancționării acestora de către autoritățile europene de control, precum și la creșterea eficacității activității conducătorilor auto profesioniști români

– Posibilitatea ameliorării crizei de conducători auto profesioniști prin angajarea conducătorilor auto din țări terțe UE și utilizarea acestor conducători auto în curse internaționale, similar firmelor din țări Schengen. În acest moment conducătorii auto angajați din țări terțe nu pot lucra în UE mai mult de 90 de zile într-un interval de 180 zile.

La 15 ani de la aderarea României la Uniunea Europeană există cozi de zeci de kilometri de camioane la frontierele UE, care blochează activitatea transportatorilor rutieri români și generează poluare, 25% – 30% timp de muncă pierdut pentru conducătorii auto români și întârzieri în livrarea mărfurilor către clienți, afectând lanțurile logistice, procesele de producție și aprovizionarea orașelor și ducând la creșterea costurilor pentru transportatorii rutieri și consumatorii finali.

Anul acesta, la frontierele României din Vest (Nădlac 2, Borș și Petea) se înregistrau cozi de camioane de peste 25 km, iar la toate punctele de trecere a frontierei României cu Bulgaria (Giurgiu, Calafat, Negru Vodă, Vama Veche, inclusiv la cele cu bac/feribot) s-au înregistrat cozi și timpi de așteptare de peste 72 ore. Dacă România ar fi fost în spațiul Schengen, s-ar fi eliminat mai multe probleme întâmpinate până în prezent, iar timpii de așteptare la frontieră s-ar reducere semnificativ pentru transportatorii rutieri români.

Intrarea României în Schengen este o necesitate pentru industria transporturilor rutiere, contribuind la fluidizarea traficului de frontieră și la facilitarea călătoriilor pasagerilor români în spațiul european fără frontiere. Totodată, prin eliminarea blocajelor la frontierele UE, conducătorii auto profesioniști nu s-ar mai confrunta cu timpii imenși de așteptare în camion și ar câștiga o zi conducere, mărfurile ar putea ajunge la destinație mai repede și mai eficient, iar emisiile poluante și consumul de combustibil ar fi reduse și astfel firmele de transport vor suporta costuri mai mici.

Aceste aspecte vor reprezenta un avantaj pentru atragerea investițiilor străine directe în România, ceea ce va duce la o dezvoltare a economiei, a producției, a logisticii și, implicit, a transporturilor. UNTRR a semnalat în numeroase rânduri practicile de control ale părții ungare, care nu fac decât să coboare România pe lista opțiunilor investitorilor străini, care în actualele condiții preferă Ungaria – unde volumul investițiilor străine directe anual a fost și este de 2 până la 4 ori mai mare decât în România. În ultimii 15 ani, Ungaria a atras 170 miliarde de euro investiții străine directe, în timp ce România, o țară de două ori mai mare și cu populație dublă, a reușit să atragă 54,4 miliarde de euro investiții străine directe. În mărimi raportate pe cap de locuitor, Ungaria a atras de 6 ori mai mulți bani per capital în aceeași perioadă. Statele membre colaborează, dar trebuie reținut că se află într-o permanentă competiție pentru atragerea investitorilor și dezvoltarea proprie. Simplul fapt că România a fost primită la masa UE, nu înseamnă că va primi ceva gratis. Statele membre UE sunt precum o națională sportivă într-o competiție europeană sau mondială, fiecare vrea să cucerească primul loc.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 1
Cosmin Pam Matei 4583 Articole
Author

15 Comentarii

  1. Ce mai înseamnă?
    Emigranții ilegali de pe ruta Turcia-Grecia, via Bulgaria, intră ca-n brînză. Dar merită, timpul de așteptare al românilor ce merg la Varna sau Gricopulos va fi mai mic.

  2. …CE LEGĂTURĂ AU ROMÂNIA ȘI BULGARIA CU BALCANII DE VEST??? DUPĂ GEOGRAFIA CU PUNCTE CARDINALE -BALCANII DE VEST SUNT ÎN MACEDONIA,HERȚEGOVINA,ALBANIA,CROAȚIA,SERBIA-IAR LA „ȘEDINȚA JAI DE AZI OSTEREICH-UL VA ZICE :PĂI NU-I VORBA DE VOI? DE CE V-AȚI INFLAMAT-CORIGENȚILOR ? –AȘA CĂ NU INTRAȚI-CĂ NU SUNTEȚI PREGĂTIȚI LA GEOGRAFIE -HA-HA”!!!

  3. „este deosebit de important și de așteptat de industria transporturilor rutiere din România”

    Deci, este important pentru exportatorii care au fabrici in RO si pentru cei care transporta marfuri prin RO ! Adica este important pentru aia aflati spre Vest de granita Romaniei, aia care se auto-sanctioneaza (sinucigasii UE). Ar trebui sa planga aia mari: Renault, Ford, Continental, Pirelli. Lista este lunga rau. Interesant, toata lunga lista tace, nu se revolta cineva impotriva Germaniei ?

  4. Aproape nimic. Foarte puțin pentru omul de rând,.. Doar o oportunitate de a fura și prostitua mai ușor pe occidentali, care scuipă de mult după român..in oricare țară.. Angela a recunoscut in public că ”..e mai bine cu un Sirian, decât cu un român”.. Deci,.evident traficul de carne vie va depăși și va face concurență ONG ului Frontex, care are sarcina de a colecta și aduce in europa imigranți de oriunde..Deci doar beșhinăă de fluture și ceva bifat de politicul fudul și incompetent..

  5. Aproape nimic. Foarte puțin pentru omul de rând,.. Doar o oportunitate de a fura și prostitua mai ușor pe occidentali, care scuipă de mult după român..in oricare țară.. Angela a recunoscut in public că ”..e mai bine cu un Sirian, decât cu un român”.. Deci,.evident traficul de carne vie va depăși și va face concurență ONG ului Frontex, care are sarcina de a colecta și aduce in europa imigranți de oriunde..Deci doar beșhinăă de fluture și ceva bifat de politicul fudul și incompetent..

  6. Nu e justificare cu argumente plauzibile! Exista si alte oribilitati incluse in shengen si nu se doresc aflate de compatrioti! Se arunca la vedere exact ce se vrea aflat, ce se vrea stiut de cetateni, restul va fi trait pe viu de cetateni! La vama si la control aeroport, oricum astepti de dai in balbaiala induferent ca e camion, turist sau masina proprietate! Asta e fenta aruncata intentionat, plasa sau capcana in care sa cadem toti cetatenii din Romania!

  7. Oricum,când hotărăște Ungaria că are 2-3 zile de sărbătoare(de vreo 10 ori pe an),pe acolo nu se trece

  8. Navala mare e in sezon turistic in Bulgaria, Grecia si Turcia tot romanu. Spre Schengen o fi asa numita diaspora. O mica observatie Turcia hulitului Erdogan nici macar in UE si ce dezvoltare economica au. Romania este in UE nu au nici o parte din cat au reusit al de Erdogan, Erdogan care si-a luat gandul de la a fu primiti in UE. Asa ca.

  9. însemna mare lucru. Eu unul, as spune asa, nu suntem agreeati, perfect.
    Cautam alți prieteni egali, destul cu capul plecat.

  10. Numai PROSTI CRED CA INSEAMNA CEVA.Romania chiar ar pierde prin faptul ca mărfurile pe care nu le mai producem ar umple magazinele și jegurile din jermania și Franța ar beneficia mai mult de câștiguri enorme.

  11. doar de camionagii e vorba (I don t give a.)..dar de consecinţele negative cataclismice ale desfiinţătii graniţei de vest, nici vorbă. Stai să vezi munţi de gunoiae importate din ue, venind nestingherite în ţară. Vin gunoaie oricum, dar cănd va fi lber..o să fie un fluviu.

  12. Nu înseamnă nimic!…Nu schimbă viața amărăților din românia, tot asa se moare, tot asa tremură de frig, tot asa se plătesc facturile…
    Normal ar trebui să renunțe definitiv la această mascaradă schengen,mu..europa și NATO…

  13. Majoritatea dintre noi nu stim ce avantaje si dezavantaje are intrarea in Schengen. Din acest articol reiese ca nu merita sa facem multe compromisuri si sa luptam cu inversunare pentru a intra in Schengen. La SCARA MONDIALA sunt doua CURENTE CONTRARII, pentru care se face harmalaie, galagie, tevatura, cotcodaceala. Primul curent si cel mai important este pastrarea mediului natural de viata, prin oprirea poluarii si degradarii mediului de viata. Al doilea curent este construirea de autostrazi, aeroporturi, taierea padurilor, distrugerea vegetatiei, reducerea spatiului de viata pentru celelalte fiinte de pe Glob, cu care suntem in relatii complementare de existenta. Sustinerea concomitenta a celor doua curente contradictorii si provocarea continua de conflicte si razboaie pe Planeta ma fac sa simt ca traiesc pe „Corabia nebunilor”.

  14. @Gututenstaine: Romania, a declarat plavanul cu luxul si nesimtitea la purtator, ca va deveni doar tara de consum, ceea ce si prevede shengen-ul! Daca va ramane doar tara de consum Romania, sa nu credeti ca productia agricola sau de orice din Romania va creste si fi pentru cetatenii romani, sau, romanii, da, romanii vor exporta mai mult si mai usor, din contra, tot investitorii straini din Romania vor avea cale libera la export, la cresteri de preturi si la fonduri europene destinate Romaniei! Se duc toate in ‘au fost odata’!

  15. Deschiderea frontierelor bulgare si romane va duce la schimbarea fluxului migratoriu in Ieuropa. Noroc cu bozgorul Orban care va ridica imediat garduri de sarma ghimpata sa-si apere tara si astfel va opri fluxul prin Bulgaria si Romania. In rest e de bine pt transportatatori, cat si pentru turistul roman, care nu vor mai fi obligati sa astepte cu orele prin frontierele patriei. Adevarul mai este ca in afara de deschidera catre exterior, va urma si o deschidere catre interior, in sensul ca se va intra in Romanica, cu ce vrei si cu ce nu vrei. Incepand de la produse de contrabanda, continuand cu droguri si, ce place cel mai mult unor firme colorate romanesti, deseurile ieuropene. Deci tot ce pare pozitiv are si fateta – sau mai multe – negativa!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.