Coloană uriașă la granița noastră cu Ungaria. Care-i motivul

Şoferii de camioane sunt nevoiţi să aştepte câteva ore pentru a ieşi din ţară prin Punctul de Trecere a Frontierei (PTF) Nădlac II, joi, din cauză că Ungaria nu are suficient personal de control, coloana de automarfare fiind de aproximativ cinci kilometri.

Potrivit aplicaţiei „Trafic online” de pe site-ul Poliţiei de Frontieră, la Nădlac II sunt deschise doar trei artere de control pentru traficul greu, pe sensul de ieşire. „Trafic intens – număr mare de automarfare prezente la verificările de frontieră pe sensul de ieşire din ţară. Lipsă personal din partea autorităţilor de frontieră maghiare”, transmite aplicaţia.

Conform sursei citate, se aşteaptă cel puţin 210 minute pentru efectuarea formalităţilor de ieşire.

La Nădlac I (DN 7), se aşteaptă 90 de minute, iar la Vărşand tot 90 de minute.

Pe sensul de intrare în România, cel mai aglomerat punct pentru traficul greu este tot Nădlac II, unde se aşteaptă 70 de minute, fiind invocat acelaşi motiv al lipsei de personal din partea ţării vecine.

Luni, preşedintele Asociaţiei Patronale a Transportatorilor „Europa 2002” (APTE 2002), Adrian Pop, declarase, pentru AGERPRES, că Ungaria este responsabilă de „crize” create „în mod artificial” la frontiera cu România.

„Ungaria, în mod artificial, creează crize la intrarea în ţară dinspre România pentru că nu alocă suficient personal pentru control la frontieră. De aici rezultă cozile de camioane care se formează zilnic”, spunea Adrian Pop.

El mai declarase că „nu trebuie să se renunţe nicio clipă la lobby” pentru integrarea în Spaţiul Schengen, arătând că pierderile companiilor din domeniul transporturilor de mărfuri sunt cuprinse între 18 şi 22% din cifra de afaceri din cauza blocajelor de la frontieră, în timp ce şoferii profesionişti preferă să se angajeze la companii din Ungaria pentru a evita să stea chiar şi 10 ore la graniţă.

APTE 2002 este cea mai mare organizaţie a transportatorilor de mărfuri din vestul ţării, reprezentând circa 2.200 de companii din domeniu care au peste 15.000 de camioane.

Foto Arhivă

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 4
Author

14 Comentarii

  1. Hai sa fim seriosi. La ce coruptie exista in porturile romanesti, nu vom vedea Schengen prea curand.

  2. Coloana gigantica, se vede din Cosmos „Ungaria, în mod artificial, creează crize la intrarea în ţară dinspre România pentru că nu alocă suficient personal pentru control la frontieră”” Sa stergem Ungaria de pe harta rutiera ..care ai o guma?..
    P.S. Siktir Olanda!

  3. Dar cozile la granița cu Ukraina nu le vedeți?…contrabandisti lui Bode…

  4. vo da hunii la urucucu cum vor ei, traiasca Hungaria, ardevar focu da tatari. Cum intrati in „europa” cum e politia cu geana pa voi. Camas an fasolea voastra de tatari spurcati de teleorman.

    se va ridica un zid, ardevar focu, si no sa intrati voi asa usor in „europa”.

  5. „nu vom vedea Schengen prea curand.”

    Noi DA, tu NU !

  6. Ăsta-i un articol că să ne inervați pă unguri, sau pe Schengen?
    Astă vară la Nădlac2 erau cozi de tiruri de câte 7-8 km pe ambele sensuri la tiruri și, timp de așteptare de 1 oră la coadă de 1.5 km pentru restul.
    De fapt, nicio schimbare în peisaj față de ultimii 3-4 ani.
    Așa că ce?

  7. Daca ati citi presa maghiara, zilnic v-ati lovi de articole care au ca subiect neregularitatile descoperite in vama Nadlac. De cand cu contrabanda si traficul de persoane, ungurii sufla si in iaurt. La noi e un obicei multisecular ca intotdeauna altii sa fie de vina pentru orice. Dealtfel situatiae din vama Nadlac e asa de zeci de ani, ca sa nu mai vorbim de cum incearca transportatorii nostri sa fenteze sistemul de taxe din Ungaria. Poate un articol cu pricina? 🙂

  8. …și premierul bucălat . În pandemie ungurii îi lăsau pe români la vreo 5 km de vamă(la stația Trianon) cu valize și bagaje pe care le cărau în spinare ca animalele. Acum, premierul noștri bucălat i-a chemat pe olandezi să ne verifice (la poponeață) că suntem curați și uscați ! Voi nu vedeți că suntem un popor cu dizabilități ?

  9. Asa e la shengen-eala! Noi va vrem si voi, ori ne blocati ori refuzati, ca deh, suntem in heuropa!

  10. Cozile se fac la întrarea în tara din cauza CANTARULUI!!
    Vameșii nu au nici o vina
    Timpii de așteptare sunt mult peste cele menționate mai sus

  11. Dar de cozile de la vama Giurgiu – Ruse nu spune nimeni nimic. La Ruse sa stat și 18 ore in coada pe sens.Pt o cursă București – Salonic – București de aproximativ 1400km se pierdea 5- 6 zile.

  12. Gardianule doar vb aiurea ai dreptate pe ieșire din tara ,mă refer la camioane dar pe intrare în tara cine face coada ,îți spun eu autoritățile române și cele două cantare antice care s-au montat cu 6 luni in urma ,trebuie sa treci cu 5 km la oră pe ele în timp ce în afara te cântăresc din mers pe autostrada ,sunt doua dar se mai strica cate unul și atunci vă imaginați ,ieri am așteptat pe ieșire 7 ore și pe intrare 5 ore ptr a efectua o cursă încărcare și descărcare la mako adică total km pe teritoriul ungar 30 de km , poftim informatii concrete , vor face autoritățile ceva . Mai mult la granite pe ieșire sunt vameși turci ptr a ajuta dar degeaba nu se vrea sa fie mai bine

  13. Sunt si 12 km de coada. Se așteaptă chiar10 ore. Este bataie de joc. Se iese de multe ori doar pe 2 porți.

  14. Bătaie de joc sunt șofer de tir si stau săptămânal câte 6 sau 7 ore sa trec in Ungaria Nesimțire își bat joc de noi de ani de zile !!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.