Podul de la Brăila mai așteaptă

Constructorul podului suspendat peste Dunăre de la Brăila, Webuild S.P.A, și-a luat angajamentul public de mai multe ori ca până la finalul acestui an se va putea circula pe pod între județele Brăila și Tulcea. Din păcate, ritmul de lucru și mobilizarea lasă încă de dorit, ceea ce face ca terminarea lucrărilor la acest obiectiv să fie în întârziere, deși termenul contractual de finalizare era sfârșitul anului 2021, susține reprezentanții CNAIR.

În acest moment nu sunt finalizate nici lucrările de construcție a podului propriu-zis, iar cele de la drumurile de legătură sunt la un stadiu fizic de aproximativ 40%.

Angajamentul antreprenorului a fost să dea în trafic podul suspendat (inclusiv testarea și echiparea) împreună cu aproximativ 11 km din drumurile de legătură la sfârșitul anului 2022.

Chiar cu extensia de timp de 193 de zile acordată pentru finalizarea lucrărilor prin decizia intanței de apel, constructorul este în continuare în întârziere pe întregul proiect. În plus, această extensie (obținută ca urmare a acțiunii în instanță a WEBUILD S.P.A) se poate referi doar la o secțiune a obiectivului (partea de pod) și nu la întregul contract.

CNAIR așteaptă motivarea instanței pentru a putea stabili exact ce presupune extensia de timp în cauză.

Situația litigiilor dintre CNAIR și Webuild S.P.A în cadrul contractului Proiectare și execuție „Pod Suspendat peste Dunăre în zona Brăila” este următoarea:

– Un număr total de 21 de dosare;
– 9 dintre aceste dosare au fost câștigate de CNAIR SA ( 5 câștigate în primă instanță și 4 definitiv);
– 1 dosar pierdut definitiv de CNAIR SA;
– În celelalte 11 dosare instanțele nu s-au pronunțat în sensul admiterii sau respingerii cererilor.

Informații suplimentare:

– Valoarea contractului: 2.375.159.389,70 lei cu TVA;

– Lungime pod suspendat: 1974,30 m;

– Lungime drum principal Brăila – Jijila: 19,095 km;

– Lungime drum de legătură cu DN22 Smârdan – Măcin: 4,328 km;

– Data semnării contractului: 19.01.2018;

– Termen contractual finalizare: 2021.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Cosmin Pam Matei 4596 Articole
Author

13 Comentarii

  1. Nu va mai crizati,care proiect in Romania a respectat termenul PIF? Chiar nu putem purta o discutie serioasa

  2. —-SĂ-L LĂUDĂM ,SĂ-I MULȚUMIM ACELUI DEPUTAT CE SE LĂUDA CU CÂTEVA ZILE ÎNAINTE CĂ A BLOCAT FIRMELE CHINEZEȘTI SĂ INTRE ÎN „ECONOMIA -care economie-ROMÂNEASCĂ”.VĂ DAȚI SEAMA CE TRAGEDIE TRĂIA „LUMEA ” DACĂ PODUL ERA GATA LA TIMP (POATE CHIAR SE STRIGA :UNDE-S ROMÂNII DIN ROMÂNIA ?”) DAR DACĂ -GRUPURILE 3 ȘI 4 DE LA CERNAVODĂ PRODUCEAU CURENT,ORI BORȘ-CONSTANȚA-AUTOBAHNUL-FUNCȚIONA DE- A ÎNTREGUL???

  3. La un an de zile de la inaugurare din pacate acest pod se va prabusi.

  4. E clar, contractul e secretizat si dosarul s-a pierdut odata cu cheia de la dulap. Ei cum care dulap? Si mai trebuie sa platim si fo cateva sute de meleoane pentru ca am ridicat capul.

  5. Este o lucrare unicat in Romania. Au aparut mereu probleme suplimentare. Lasati constructorii sa-si faca treaba bine chiar cu riscul intarzierilor.S-a vazut unde s-a muncit la hei rup in alte parti ce a ramas in urma: carpeli in fiecare an dupa darea in folosinta a lucrarilor!

  6. Important este ca in final toata lucrarea aceasta de arta sa fie impecabila. Termenele initiale or fi fost stabilite eronat. Graba strica treaba. S-a asteptat 32 de ani pentru acest pod.

  7. Un nou Bechtel ? Intreb si eu…. Zicea Tiriac cu vreun deceniu in urma ca daca ar fi avut el banii care s-au dat pe „studii de fezabilitate”si pe aiurea la „investitorii strategici”( bani praduiti pina atunci) el facea autostrazi de lungimea a de doua ori granitele Romaniei… Cu banii nostri stam cu caciula-n mina ……Aud ? Comentarii ?????

  8. Hai odata!, sa mergem la Tudose acasa ! Ce balamuc pentru un pod la Braila, doar acolo sunt relatiile noastre comerciale!? Asa repede punem botul la nimic !

  9. mirare sa reziste în timp. După câte șpăgi se pretind în RO, cred ca podul este realizat din polistiren.

  10. nu va mai impacientati: antreprenorul isi respecta promisiunile, numai ca a inversat niste cuvinte: da in „trafic suspendat” circulatia podului… oricum, in noul limbaj #progresist de tinichea (mai ceva decat limbajul de lemn anterior), cuvintele nu mai conteaza…
    Slava !

  11. Asa-i cind esti la mana antreprizelor straine, noi nu mai avem, datorita ‘capitalismului” victorios!!

  12. Si care-i noutatea? Ca ne-am obisnuit sa asteptam, sa tot asteptam…

  13. COMUNISMUL SOCIALIST,AL MARELUI IMPARAT ROMANODAC,CIZMARUL TARAN CEAUSES
    CU,A FACUT 2 PODURI,4 BARAJE,1 MIL DE BLOCURI,TOT LITORALUL,1 MIL DE FABRICI SI UZINE-toate cu productii romanesti-4 AUTOSTRAZI,FARA STRAINII HOTI SI PUTUROSI. SI,SI A PLATIT TOATE DATORIILE TARII. MAI MULT,A LUAT CREANTE DE 5 MILIARDE DE $. ERAM SINGURA TARA DIN LUME CARE NUMAI AVEA DATORII LA HOTII SI EXCROCII DE CAPITALI
    ST. TRAIASCA PCR,RSR,ROMANIADACIA.HUO,HUO,AZMERINILOR CRIMINALI SATANISTI

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.