Descurcărețul Umbrărescu, două lovituri în aceeași zi

Afaceristul Dorinel Umbrărescu a va construi 12,24 kilometri din autostrada Transilvania și încă 31,75 kilometri din drumul expres Craiova-Pitești, zis și ”autostrada Ford”. Pentru amabele lucrări va încasa, prin companiile sale, în jur de 1,35 miliarde de lei. Contractul pentru autostrada din Ardeal, în valoare de 680 milioane de lei, a fost semnat azi de către Compania Națională de Autostrăzi (CNAIR) și asocierea de firme UMB – Tehnostrade – SA&PE Construct. Acesta prevede construcția a 12,24 de kilometri între Zimbor și Poarta Sălajului, fiind al doilea lot pe care constructorul îl va lucra după Gilău-Nădășelu. Atribuirea contractului s-a făcut în urmă cu două săptămâni și, contrar obiceiului încetățenit la noi, nimeni nu a depus nicio contestație. Durata contracctului este de 156 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare, 24 luni perioada de execuție a lucrărilor, 120 de luni perioadă de garanție a lucrărilor. „2020 este anul acesta este anul construcției Autostrăzii Transilvania. Vom da în trafic în acest an 25 de kilometri din Autostrada Transilvania, sectoarele Iernut – Chețani și Biharia – Borș. Am semnat contractele pentru proiectare și execuție pentru alți 52 de kilometri din Autostrada Transilvania, Tg Mureș – Ungheni, Chiribiș – Biharia, Zimbor – Poarta Sălajului”, a declarat ministrul Transporturilor, Lucian Bode, prezent la evenimentul prilejuit de semnarea contractului.

Vineri, Umbrărescu a aflat că va mai construi încă un tronon din drumul expres Craiova-Pitești. Este vorba de 31,75 kilometri, între localitățile Slatina – Colonești. CNAIR a anunțat că asocierea de firme românești SA&PE Construct – Spedition UMB – Tehnostrade a câștigat licitația pentru proiectare ași execuția tronsonului 3 al drumului expres DX12 Craiova – Pitești. UMB, care este constructor și pe tronsonul 2, a câștigat contractul cu o ofertă de 670 milioanbe lei, circa 67% din valoarea estimată la licitație.
Durata contractului este de 36 de luni, din care 12 luni perioada de proiectare și 24 luni perioada de execuție a lucrărilor. Perioada de garanție a lucrărilor ofertată este de 10 ani. CNAIR amintește că semnarea contractului de achiziție publică va fi posibilă după expirarea perioadei de depunere a eventualelor contestații si respectiv după soluționarea tuturor contestațiilor/plângerilor formulate în cadrul procedurii de atribuire.

Dorinel Umbrărescu este unul dintre cei mai bogați constructori din țara noastră. Firmele sale au făcut afaceri de milioane de euro, obținând contracte foarte mari în infrastructura rutieră, în special în zona Ardealului. Însă, Umbrărescu are un contract ce prevede finalizarea centurii ocolitoare a Bacăului, prima autostradă din Moldova.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 2
Cosmin Pam Matei 4595 Articole
Author

12 Comentarii

  1. Şi, de ce nu e bine??? V-aţi învăţat ca toate contractele să fie luate de străini şi cum câte un românaş capătă câte ceva săriţi. De ce nu e bine ca românii să câştige??? Important să se achite de obligaţii.

  2. Nu-mi vine sa cred.
    Au cam inceput sa dispara spagile cumva? 670 mil la 31.75 km inseamna cam 4.4 mil euro de km.
    Ia zi bai Monta cum era aia cu 36 mil euro/km de au fugit bancile care incotro.

  3. Este FOARTE BINE ! O firma romaneasca 100% face autostrazi la greu. Felicitari dlui. Umbrarescu.

  4. Umbrarescu, prin firmele lui, a modernizat DN18. Surprinzator, de sase ani drumul este in stare excelenta. Deci, se poate

  5. Un an proiectarea pentru un drum de campie? Inseamna ca securistii astia au doi-trei proiectanti angajati daca se screm un an pentru asa ceva. Dar iau bani de la guvern de parca ar avea doua-trei sute de proiectanti. Este bataie de joc!

  6. Este foarte bine. Daca Umbrarescu construia toate drumurile din tara, astazi eram si noi in randul lumii si aveam autostrazi. E85 Bacau-Bucuresti, 4 benzi, este construit de Umbrarescu. Este perfect si la nu stiu cati ani de cand a fost construit, nu ca drumurile de lut (facute de consortii straine), care se surpa la prima ploaie

  7. Bravo. Ei au făcut și tronsonul de autostradă Soimus-Ilia intr-o zona ff dificilă.

  8. Umbrarescu este cel care, cel putin pana acum, s-a dovedit cel mai serios constructor…
    Nu inteleg insinuarea veninoasa din titlu…

  9. Nu l-a facut laudatul tau ci lucratorii moldoveni. Aia mai erau inca constructori profesionisti din vremea cealalata. Acum sunt afara sau la pensie. La ce salarii le-a dat …

  10. Legați secuimea și orașul, despre care premierul Ungariei a spus la inaugurarea unui monument :Ungaria largită” peste slovaci, croați, sârbi și români, că ingrozitor Kolozsvar a ajuns să se cheme Cluj, de Ungaria prin două autostrăzi. Nu e era destul că există autostrada Cluj-Sebeș iar Sebeșul e legat de Nădlac-Ungaria pe autostradă? Mai trebuia una? De ce nu face domnul Umbrărescu autostrada de Moldova Miercurea Ciuc Iași sau Ploiești-Iași? Cu premier Ludovic Orban, președinte Klaus Iohannis și șef SRI Eduard Hellvic mai poți striga: Hei, SRI și Armata dormiți? Știți că atuncu când s-au electrificat căile fetate din România din motive strategice, Ungaria avându-le electrificate, liniile Arad-Oradea-Satu Mare și Oradea Cluj Napoca nu au fost electrificate??? S-a schimbat strategia națională a României cu intrarea în mucegâitul NATO? Veciini nu mai pot de dragul nostru iar dușmani a devenit Iranul?

  11. Ce avwti cu Umbrarescu? Se pare ca este cel mai corect constructor de lucrari publice din Romania, ca respectare de termene, calitate si garantii! Strainii, pe care ii pupa multi in cur, isi bat joc! De-am putea clona pe Un brarescu, sa nu mai stam la mana strainilor!

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.