Din bugetul public, Flutur îmbogăţeşte ziarele prietenilor săi

Actuala putere se plânge mai mereu că este hărţuită în presă. Nimic mai fals! Regimul Băsescu-PDL şi-a făcut un obicei din cumpărarea bunăvoinţei presei locale şi centrale cu sume imense de la bugetul public sau chiar cu bani europeni. Pedeliştii au devenit experţi în astfel de „cumpărături”, pe care le maschează sub forma unor aşa-zise contracte de publicitate.

Influentul baron PDL de Suceava Gheorghe Flutur este unul dintre cei mai cheltuitori reprezentanţi ai puterii atunci când vine vorba de a cumpăra presa locală. Că e vorba despre publicitatea făcută pentru modernizarea unui drum, pentru o lucrare publică sau pentru unul din programele turistice ale Elenei Udrea, Flutur sare imediat şi deschide robinetul cu bani al Consiliului Judeţean Suceava, pe care îi risipeşte cu nemiluita într-un singur ziar, „Monitorul de Suceava”, publicaţie foarte apropiată de PDL şi de Gh. Flutur.

În 2009, în numai patru luni, în perioada premergătoare alegerilor europarlamentare şi a celor prezidenţiale, CJ Suceava şi Primăria Suceava au alocat peste 330.000 de euro pentru cumpărarea de publicitate în „Monitorul de Suceava”. Suma este imensă dacă ţinem cont de anvergura presei sucevene şi de obiectul contractelor de publicitate – reclamă la lucrări de drumuri, convocări de şedinţe, angajări ş.a. Semne mari de întrebare ridică şi faptul că au existat licitaţii cu o singură firmă, mai exact societatea care editează „Monitorul de Suceava”.

Este vorba despre SC Interpress SRL Suceava, ai cărei acţionari sunt Avram Tiberiu Marcel şi Oancea Paul Valentin (directorul general al Interpress SRL).

Tiberiu Avram este bun prieten cu Gheorghe Flutur, iar legătura sa de prietenie cu acesta a devenit notorie în 2006, atunci când omul de afaceri a refuzat publicarea în „Monitorul de Suceava” a unui editorial al lui Robert Turcescu (la vremea aceea Flutur nu dezertase încă din PNL, iar Turcescu era, ca şi azi, un adversar declarat al PNL) în care baronul de Suceava era criticat dur. Acţionarul principal al „Monitorului de Suceava”, Tiberiu Avram, a încheiat atunci colaborarea cu Turcescu şi a declarat că motivul respingerii materialului acestuia a fost tonul folosit în editorial: „Materialul este de o violenţă rară şi nu intră în politica editorială a ziarului promovarea unor astfel de materiale”. Avram a recunoscut totuşi că are o relaţie de prietenie cu Gheorghe Flutur, pe care îl cunoaşte de când actualul preşedinte al CJ Suceava era şef la Direcţia Silvică Suceava.

Anul trecut, deşi nu au mai fost alegeri, situaţia din Suceava s-a repetat. Ba chiar Flutur a fost şi mai darnic, în special în privinţa „Monitorului de Suceava”, care în 2010 a primit contracte de publicitate de la Consiliul Judeţean şi de la Primăria Suceava, în valoare de 400.000 euro. În septembrie 2010, când a fost chestionat de presa locală (nu de „Monitorul de Suceava”, fireşte) cu privire la avalanşa de bani publici prăvălită de vârfurile locale ale PDL asupra „Monitorului de Suceava”, şeful CJ Suceava, Gheorghe Flutur, a dat nişte explicaţii deloc convingătoare. „Aici s-au anunţat licitaţii, acestea au avut loc, a fost o procedură total transparentă, aşa că nu faceţi legături, şi oricum chiar dacă a participat doar firma care editează «Monitorul de Suceava», totul e legal şi verificat.Consiliul Judeaţean chiar avea nevoie să facă publicitate pentru modernizarea unor drumuri sau a unor lucrări publice. Trebuie anunţată populaţia despre lucrările care se fac pe diverse sectoare, despre eventuale angajări. Deci nu există cheltuieli nejustificate”, a concluzionat baronul PDL de Suceava.

Gheorghe Flutur continuă şi în 2011 să îmbogăţească ziarul prietenului său, Tiberiu Avram. De la începutul lunii ianuarie, „Monitorul de Suceava” a primit deja trei contracte de publicitate de la Consiliul Judeţean Suceava.

În 3.01.2011, CJ Suceava a atribuit un contract în valoare de 5.170 lei, fără TVA, pentru o lună de zile, pentru servicii de publicitate şi promovare a proiectului „Reabilitarea Cetăţii de Scaun a Sucevei şi a zonei de protecţie a acesteia”. Contractul este finanţat din fonduri europene şi singurul ofertant a fost SC Interpress SRL – firma care editează „Monitorul de Suceava”.

Trei săptămâni mai târziu, în 20.01.2011, Gheorghe Flutur dă „Monitorului de Suceava” încă un contract de publicitate, în valoare de 30.300 lei, fără TVA. Contractul se referă la servicii de publicitate şi promovare a proiectului Elenei Udrea „PAŞTELE ÎN BUCOVINA” şi se întinde tot pe perioada a 30 de zile. La fel, „Monitorul de Suceava” a fost singurul ofertant, iar banii pentru acest contract provin din fonduri comunitare.

La doar o zi distanţă, în 21.01.2011, „Monitorul de Suceava” mai primeşte încă un contract de publicitate de la CJ Suceava, în valoare de 3.300 lei, fără TVA, pentru o lună. Contractul, finanţat din bani europeni, se referă la servicii de publicitate pentru proiectul „Modernizarea DJ 177 Poiana Micului – Suceviţa, km 10+000 – 20 +875”. La fel ca şi în celelalte cazuri, la aşa-zisa licitaţie a participat doar firma care editează ziarul prietenului lui Gheorghe Flutur, SC Interpress SRL.

Dorinţa pedeliştilor de a fi slăviţi de presă şi lăcomia lor şi a clientelei lor au ajuns la cote atât de mari încât ei, cei care au bugetul public pe mână, au trecut şi la drenarea banilor europeni, fără a avea teamă sau jenă că Bruxelles-ul, extrem de atent la cum se cheltuiesc fondurile comunitare, ar putea află şi sancţiona încă o dată România din cauza corupţiei. Puţin le pasă celor de la PDL! Important e că PDL şi clienţii PDL trăiesc bine.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.