Diversitate și perversitate

La mijlocul anilor 1990, am luptat (cu succes) pentru dezincriminarea homosexualității, respectiv a raporturilor sexuale între persoane de același sex. Era vorba despre abrogarea art. 200 din vechiul Cod penal.

În susținerea poziției mele nu am invocat “drepturile” LGTBQ, întrucât drepturile, în general, își au izvorul în lege, iar nu legea izvorăște din drepturi. Iată de ce aceia care invocă astăzi respectarea unor drepturi nelegiferate greșesc. Așa zisele drepturi la care ei se referă nu constituie un dat prestabilit, ci sunt totdeauna rezultatul unei negocieri între membrii societății; rezultat care depinde de concepția societății cu pricina asupra modului de organizare a conviețuirii membrilor săi, circumscrisă de viziunea lor morală asupra vieții, dar și de raporturile de putere dintre ei (luați individual și în grupuri organizate politicește).

Nu știu câtă putere au grupurile LGTBQ ca să obțină drepturile pe care și le doresc, dar este limpede că există puteri mult mai mari și mult mai tenebroase care le susțin spre a deveni dintr-o minoritate tolerată o minoritate dominantă.

La vremea respectivă, nu am avut în vedere să fac apel nici la argumentul respectului diversității. Acesta se aplică în cazul diferențierii între entități, opțiuni și comportamente situate în același sistem de referință. Vorbim despre diversitate, care este cu adevărat o bogăție, când interpretăm diferit valori comune și când alegem drumuri diferite spre a ajunge la aceleași țeluri. Vorbim despre diversitate când forma este diferă, dar fondul, în ceea ce are esențial, este asemenea.

Ceea ce am avut în vedere, când am pledat pentru modificarea legii noastre penale în sensul amintit, a fost toleranța, ca valoare caracteristică a unei societăți civilizate. Potrivit acesteia, nu am crezut și nici azi nu cred că trebuie să îi supunem la penitență pe unii care sunt altfel decât noi și vor să își ducă viața în conformitate cu identitatea lor psiho-fiziologică aflată în afara sistemului nostru de organizare a existenței, numai pentru că sunt altfel, în măsura în care nu amenință și nu agresează viața noastră, a celorlalți.

Alteritatea de esență trebuie și poate fi tolerată atât timp cât rămâne în intimitate, fără a fi agresivă și militantă, ostentativă și exihibiționistă, prozelitistă, dictatorială sau fundamentalistă.

De pe poziția câștigată în anii 1990 (când am făcut obiectul unor critici severe) și cu autoritatea morală aferentă ei, pot face astăzi public deosebirea între diversitate și perversitate.

Cea dintâi se manifestă ca pluralism afirmat pe baza și în cadrul a ceea ce este natural. Dreptul (ca știință, iar nu drepturile, ca produs al legii) trebuie să descopere legitățile naturii, traducându-le, apoi, în limbaj juridic și transpunându-le în legislație.

Cea din urmă, contestă natura lucrurilor și începe prin a cere punerea semnului egalității între ceea ce este natural și ceea ce este împotriva naturii, pentru a termina prin eliminarea totală a firescului și instaurarea dictaturii anormalității. Căci ordinea publică a normalului și cea a anormalului nu pot sta împreună, așa cum două săbii nu pot intra în aceeași teacă.

Naturalia non sunt turpia – spuneau romanii. Ceea ce este firesc nu este imoral. Per a contrario, ceea ce este nefiresc este imoral. Acesta este un criteriu simplu, clar, minimal și, de aceea, imbatabil pentru a distinge între ceea ce societatea poate admite ca fiind moral și ceea ce nu poate admite cu titlu de regulă a conviețuirii, întrucât este imoral. Trebuie să respectăm diversitatea, dar este imposibil să acceptăm pervertirea legilor naturii, altfel decât în limitele unei toleranțe marginale condiționate.

Pot respecta tot ceea ce este natural. Nu pot decât tolera ceea ce este împotriva naturii, iar asta numai în anumite condiții.

A ne opune menajului comun al unor persoane de același sex ar fi nepotrivit. Ar fi chiar discriminatoriu să facem din sexul celor care își gestionează în comun viața cotidiană privată un criteriu pentru a le refuza protecția în ordinea civilă. De aceea uniunea civilă a acestora poate și trebuie reglementată prin lege, ca un aspect specific al dreptului general la asociere.

A pune pe picior de egalitate familia întemeiată în scopul conservării speciei prin procreere sau care are, cel puțin, potențialul principial al procreării, cu alte tipuri de menaj comun este o absurditate dăunătoare.

Ceea ce vedem că se întâmplă astăzi este o răsturnare a raportului dintre firesc și nefiresc, corespunzător unei ciudate și vinovate răsturnări în raporturile de putere politică.

Aceasta nu înseamnă că partizanii nefirescului sunt mai numeroși sau mai potenți economic, cultural, militar etc decât ceilalți, pe care ar vrea să îi domine. Nu! Ei sunt doar arma perversă pe care o putere ocultă cu caracter global o folosește pentru a arunca omenirea într-o totală confuzie de percepții, concepte și valori, necesară în vederea desființării drepturilor individuale (politice, economice, sociale etc.), precum și a identităților și suveranităților naționale.

Ungaria, Polonia și alții au pornit lupta împotriva perversiunii globaliste, care și-a găsit sprijin politic în UE, prin abuzarea tratatelor. România se plasează de partea involuției globaliste (căci de progres nu poate fi vorba) către promiscuitatea absolută.

Europa socială pare abandonată. Despre coeziunea economică, socială și teritorială la nivelul uniunii, aproape că nu se mai vorbește, deși face parte dintre obligațiile asumate prin tratate. Pandemia Covid 19, dincolo de manipularea ei politică, a scos în evidență precaritatea infrastructurilor critice europene în domeniul sănătății. Apărarea Europei în fața provocărilor demo-culturale ale valurilor migratoare s-a dovedit un eșec total. Din UE pleacă creierele și capitalurile, în timp ce frontierele sale sunt luate cu asalt de purtătorii sărăciei și ai unor culturi străine ce nu au putut fi nici topite într-un creuzet cultural subsumat “visului european” (nimeni nu este capabil să îl definească pe acesta) nici integrate într-un multiculturalism civic apt a concilia diversitatea cu unitatea. UE asistă neputincioasă la proliferarea războaielor în chiar proximitatea granițelor sale și nu este în stare să facă nimic pentru securitatea geopolitică a cetățenilor săi. Aspirațiile, opțiunile și temerile europenilor nu mai interesează pe nimeni. UE plătește orchestra globală (desigur, din buzunarul statelor membre, adică al cetățenilor acestora), dar nu mai comandă muzica.

Și în asemenea condiții, oligarhia eurocrată nu găsește nimic mai bun de făcut decât să lege accesul membrilor la fondurile constituite chiar din banii lor, de adoptarea unor concepții și standarde așa zis comunitare care răstoarnă bazele unei civilizații milenare în numele unui progres constând în negarea firescului și exaltarea a tot ceea ce este împotriva naturii.

Lumea noastră, veche de câteva mii de ani, se sfârșește. Nu știu cât ne vom putea opune acestui destin. Nu avem voie însă să nu încercăm și să capitulăm fără luptă. Iar dacă vom mai aștepta mult, riscul este ca atunci vom dori și noi să protestăm, să nu mai fi rămas nimeni care să ne mai audă.”

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda 33

29 de Comentarii

  1. Exista cercuri inalte care vor reducerea nr oamenilor pe pamant.
    Aducand la putere perversii si currvarii populatia va scade deoarece nr familiilor scade.
    Treaba simpla.

  2. Agenda transgender/transhumanism. Money (mono eye) (moneda materială) sau simbolismul one-eye. Cei doi fuzionează într-unul. Dar de ce fac asta? În general, ei confiscă instrumentele care au cel mai mare potențial de a elibera umanitatea sau le distorsionează (inversează) sau ne sperie (prin programarea fricii) pentru a nu privi mai aproape. Ce adevăr încearcă să ascundă cu această agendă? Combinarea femininului și a masculinului sta la baza întregii creații (adevărata monedă / zeu / creativitate-forță / viață-forță / energie sexuală). Două forțe complementare în univers. Necesare pentru canalizarea forței vitale și crearea unei noi vieți. Ei înțeleg acest lucru doar dintr-o perspectivă materială și vor ca și tu să fii capturat în materie. Dacă sunteți capabil să integrați acest principiu dintr-o perspectivă superioară, veți fi o adevărată autoritate în univers.

    Și dacă te-ai întrebat vreodată cine sunt Ei? Ei sunt paraziții.. deconectați de sursa care dă viață. Dar toți purtăm în noi energii parazite în diferite concentrații.

  3. In Scotia deja scolile au primit tidula prin care copiii de 4 ani isi pot alege sexul, fara ca parintii sa poata sa aiba un cuvant de spus.Altfel, pesemne ca sunt decazuti din drepturile parintesti sau ceva de genul asta. ,,Minunata,, lume noua!

  4. Ceea ce este imoral, este nefiresc.
    Despre ce mândrie vorbesc ei? Mândria de a fi L, G, B, T…? Ce mândrie poate fi asta?
    Din păcate, tinerii pot fi fascinați de spectacolul lor, tinerii neavând echilibrul stabil și dacă părinții vor încerca sa-i influențeze ei vor reacționa cu doza de încăpățânare sau de curiozitate proprie vârstei de aceea aceste manifestări de spectacol sunt profund dăunătoare chiar și celor de 28 de ani (vezi Cîțu) care nu s-au maturizat încă.

  5. Foarte bun articol. O minte cuprinzătoare, de om care a participat la construirea legislaţiei europene, cândva, cu un orizont încă proaspăt, vizionar, în teme în care ceilalţi au orbit, deja, prin subterane, o minte deschisă spre un real, şi nu imposibil, vis al democraţiei europene! Totuşi, un subton fatalist se strecoară în finalul articolului, De aceea, îmi amintesc de titlul unui cântec: „More than this!” (Mai mult decât atât!) şi mă întreb ce a făcut, între timp, firescul legal pentru a opri măcar ceva din cursul persistent al asaltului triumfal al nefirescului ilegal? De secole? De milenii? Ce a făcut lumea firească între timp? Ce a visat? Ce a schimbat? Ce a revoluţionat? Sau doar s-a mulţumit să se admire pe sine, prelung, şi nevigilent, în Pustietatea Oglinzilor?

  6. Ce este moral? O serie de reguli, o conduită admisă în societate.
    Ce este firesc? Ce este firesc pentru ei, este nefiresc pentru mine, ține de individ.
    Dar și eu și ei, trebuie să ne supunem moralei unei societăți. Cine impune ce este moral pentru o societate? Majoritatea. Ce vor să facă ei prin aceste spectacole? Vor să-i pervertească pe tineri, să schimbe majoritatea.

  7. Adrian Severin, profesor doctor, cu drepturile ființa umană se naște! Nu vine nici un licurici care te îndreptățește cu drepturi! Drepturile vin direct de la Dumnezeu! Măsura în care societatea, prin manifestarea ei organizatorică, explicitează dreptul ființei umane prin normă legală reprezintă capacitatea sistemului de conducere de a-și asuma o trăsătură morală. Legea nu este nimic altceva decât o convenție temporară, legea asigurându-și relativitatea prin fluiditatea temporalității. Fără spațiu, timpul nu există, fără drepturi legea este inexistentă. Așteptam, dragă Adrian Severin, să propui un motiv, o năzuință, o necesitate care ar fi în măsură să justifice impunerea unei minorități dominante. Să observi că începând cu trimiterea credinței în inutil, a moralei în desuet și a lui Dumnezeu în derizoriu, mentalul uman este de fapt arat și discuit pentru apariția unui nou tip de adevăr, acela al raportării la conexiunea din rețea. Omul nou, acel om nou pe care-l năzuia și societatea socialistă multilateral dezvoltată, este ținta eficientizării totale a consumului, a forței de producție, a spiritualității neconflictuale. Liberul arbitru nu va putea fi arhivat în bazele de date ale rețelei din simplul motiv că arbitrul va fi reglementat, iar accesul la câmpul posibilităților va fi mutilat prin redefinirea libertății numai ca manifestare a conexiunilor funcționale. H 2 O de ploaie, nu-i așa?

  8. Sexul este un fapt biologic, ambele sexe au anumite trăsături care nu puteau fi schimbate sau ignorate in trecut. Genul este un construct social utilizat de politică, societate și religie, bazat pe caracteristici care sunt considerate a fi stereotipuri pentru bărbați și femei. Cu toate acestea, acum transradicalii au decis ca dacă o persoană nu se potrivește cu stereotipurile lor de gen, atunci se află într-un corp greșit și sunt de fapt trans. Cu cat potențialul unui „instrument” este mai mare să ne elibereze, cu atât este mai greu este vizat și denaturat. Totul prin design. În acest caz, instrumentul este energia sexuală și forța creativă pe care o avem la dispoziție atunci când îmbinăm femininul și masculinul. Ar trebui să fie de la sine înțeles că aceasta care vine este o lume opusă, în care orice lucru firesc, înțelept și bun este treptat submis (inversat) în ceea ce este nenatural, nebun și rău.

  9. Core Gresesti. Apropo, doar 5 % din populatia globului sunt henii. Majoritatea sunt consumatorii,cei condusi,cei care vegeteaza si habar nu au de ce traiesc sau pentru ce. Ce facem, ne lasam pe mana majoritatii? Oare nu elitele sau geniile au ajutat la progresul civilizatiei? De ce sa decida o majoritate inculta pentru mine sau pentru tine? Drepturi avem toti . De la mare la mic. De la majoritate la minoritate. Daca ar fi asa cum zici tu,pai plateste doar tu taxele si impozitele,ca doar tu ai drepturi ,nu? Atata trimp cat si o minoritate ,fie ea de gen,religie,culoarea pielii, platesc aceleasi taxe, au aceleasi drepturi tovarase. Istoria ne-a aratat ce au facut majoritatea pe unde a trecut. Ca na, rasa dominanta, nu? In timp nici nu-i vei mai baga in seama. E doar la moda sa se afirme siei. Erau si inainte,dar nu stiai tu, nu te interesa si se acoperea de catre sistemul comunist.

  10. Uneori ma intreb ce ne faceam noi daca nu exista un Adrian Severin Nepotul Brucanului,care sa dezincrimineze…mai intram ..aia..in Europa !Ce noroc am avut,cum le-am depasit noi pe toate,vorba cantecului :
    „La inceput era sfioasa
    Si ii se parea cam groasa
    Dar apoi s-a invatat…
    etc

  11. Stimate domnule Dr. Severin – nu pot să cred că un om ca dumneavoastră poate fi atât de naiv încât să nu vadă dedesubturile acestui râzboi al tot mai diverselor „diversităţii” împotriva normalităţii şi bunului simţ: Este menit chiar să arunce liantul societăţilor în aer, să învrăjbească pe fiecare cu fiecare şi să facă în cele din urmă toate ţările neguvernabile! Pentru ce? Aşa zisa democraţie şi-a făcut datoria şi trebuie să fie demolată pentru a face loc noii forme de sclavagism (care, nu-i aşa, urmează dialectic după răpusa societate comunistă primitivă). Cu toate că din 90 încoace democraţia aceasta (pe care d-l Ceauşescu o numea profetic „formală”) a tot fost diminuată an de an în numele a tot felul de ţinte nobile (lupta contra terorismului etc.) scoaterea din scenă a resturilor ei ar întâmpina o rezistenţă puternică. Şi atunci s-au inventat diversităţile şi odată cu ele s-a întors pe dos principiul de bază al democraţiei, in care majoritatea trebuie să decidă şi minoritatea să se supună . Urmeaza.

  12. Urmare Aşa au apărut tot felul de grupuri şi grupuscule religioase, naţionale, sexuale, etc. şi un număr extrem de mare de organizaţii obscure, despre care se ştie numai că nu sunt guvernamentale, dar nu ce sunt, ale cui sunt, pe banii şi pentru interesul cui sunt. Toţi aceştia înzestraţi cu o putere financiară şi de teroare socială extraordinară bag ă prostimii în cap ideea că democrație înseamnă teroarea minorităţilor şi sugerează că, atunci când haosul va fi total şi nimeni nu va mai putea fi sigur de nimic, numai o mână providenţială foarte forte va putea salva lumea. La momentul potrivit cei care trebuie să fie „emanaţi” vor prelua puterea absolută. Şi din acel moment gălăgioşii terorişti de azi nu vor mai avea nimic de spus şi vor fi aruncaţi la lada de gunoi a istoriei. Aduceţi-vă aminte cum au ajuns atât naziştii cât şi comuniştii la putere. Chiar nu vedeţi că sunt aproape aceleaşi mijloace?

  13. Asta e Romania anormala a nemtzalaului. Am vazut negrii la mitingul poponarilor. Seful lor cel cu dificultati de vorbire si gandire a spus Ca bucuresteni ce suntem.
    Unde at vazut voi palmieri in Bucuresti sa cresca negrii in ei.

    • Domnule – sasul nostru cu nasul pe sus este mult, mult, mult prea mic ca sa aiba un rol cat de cat decisiv in jocul acesta planetar.
      Johanis este osimpla marioneta oricand intersanjabila! So o stie!

  14. Visul european al românilor s-au concretizat în coșmarul și dementa conducătorilor aleși de softurile dedicate.Asa se explică de ceUngaria, Polonia și alții au pornit lupta împotriva perversiunii globaliste,iar sekuricii de serviciu și mă noutățile active și-au găsit sprijin politic în UElgbt. România capitalistă este captiva clanurilor și flamurilor curcubitacee, deci se plasează de partea involuției globaliste (căci de progres nu poate fi vorba) către promiscuitatea totala!

  15. Conturile acestor organizatori,ale ongistilor ,ale parintilor ,bunicilor,copiilor,daca au case ,b masini,etc.,din ce traiesc.,ca prea sunt infocati.cand sunt proteste pentru drepturile majoritatii si ale lor implicit,nu sunt deloc vocali.Oare de cee?Nu-i plateste nimweni.Nu i-am vazut facand galagie,ca parintii sau bunicii lor au fost aruncati in saci.La lupta voinici,doar pentru niste placeri.pe care vreti sa fie facute vizibil sa le impuneti majoritatii,ca ceva normal chiar de fala.

  16. Dacă n-ai ce f… iei și tu ce găsești, d-aia nu e recomandat să scapi săpunul în pușcării și pe vapoare.

  17. N-am crezut vre-odată că voi considera că mai sunt actuale versurile unui poet cunoscut:
    „Spuma asta-‘nveninată, astă plebe, ăst’ gunoi
    Să ajung’-a fi stăpînă şi pe ţară şi pe noi?
    Tot ce-‘n ţările Normale e smintit şi stârpitură,
    Tot ce-i însemnat cu pata putrejunii de natură,
    Tot ce e perfid şi lacom, tot Rîmnikul, toţi netoţii,
    Toţi se scurseră-‘n Bukale şi formează patrioţii,
    Încît fonfii şi flecarii, găgăuţii şi petrovii,
    Bîlbîiţi cu gura strîmbă sunt stăpînii astei naţii!
    Cîțul este prim-ministru? …nişte răi şi nişte fameni!
    I-e ruşine omenirii să vă zică vouă oameni!
    Şi această ciumă-‘n lume şi aceste creaturi
    Nici ruşine n-au să ieie în smintitele lor guri
    Gloria neamului nostru spre-a o face de ocară,
    Îndrăznesc ca să rostească pîn’ şi numele tău… ţară!”

  18. Vizavi de inițiativa dumneavoastră din 1990 domnule Adrian Severin ați înțeles cum e cu deschisul Cutiei Pandorei. Că nu degeaba înaintași, inclusiv cei din Biblie s-au ferit să-i oficializeze. Au știut că mulți cu asemenea orientare nu se pot stăpâni. Că fiind puțini vor face propaganda ca să-și mărească baza de acțiune intre adolescenți și adolescente numind ipocrit asta iubire. În altă ordine de idei oare la L și G există iubire platonică. “La urmă, o droaie de tipuri nefaste, / Profund imbecile și vag pederaste, / Să-ți strâmbe-n neștire ținuta și graiul, / Și-n uliți să crească alaiul / Vârtej petrecându-te-n cale / Păcate, măscări, osanale. (Tudor Arghezi: Blesteme de George Topîrceanu)”

  19. art 200,insula serpilor,trataul cu ucraina
    -severin e unul dintre cei mai mari CAUZATORI!
    art200:
    „1. Relațiile sexuale între persoane de același sex, săvârșite în public sau dacă au produs scandal public, se pedepsesc cu închisoare de la unu la 5 ani.
    2. Fapta majorului de a avea relații sexuale cu un minor de același sex se pedepsește cu închisoare de la 2 la 7 ani și interzicerea unor drepturi.
    3. Relațiile sexuale cu o persoană de același sex în imposibilitate de a se apăra ori de a-și exprima voința sau prin constrângere se pedepsesc cu închisoare de la 3 la 10 ani și interzicerea unor drepturi.
    4. Dacă fapta prevăzută în alin. 2 și 3 are ca urmare vătămarea gravă a integrității corporale sau a sănătății, pedeapsa este închisoarea de la 5 la 15 ani și interzicerea unor drepturi, iar dacă are ca urmare moartea sau sinuciderea victimei, pedeapsa este închisoarea de la 15 la 25 de ani și interzicerea unor drepturi.
    5. Îndemnarea sau ademenirea unei persoane în vederea practicării de relații sexuale între persoane de același sex, precum și propaganda ori asocierea sau orice alte acte de prozelitism săvârșite în același scop se pedepsesc cu închisoare de la unu la 5 ani.”
    -CARE E PROBLEMA CU TEXTUL DE MAI SUS?!

  20. O asemenea demonstratie , sustinuta si aprobata de Primaria Generala a Capitalei , nu a avut decat un singur scop si anume, incercarea de dezumanizare a oamenilor , prin abaterea lor de la un comportament firesc si indrumarea spre un comportament deviant , pe care nu-l au nici animalele! De ce sustine PG a Bucurestiului , o asemenea tampenie ,este greu de inteles , dar , sigur , este vorba si de obedienta (pupincurism) si prostie! N.B. De cand va tot spune batranul Didos , ca Romania este tara in care orisice magarie este posibila? Ne-am facut din nou, de marmelada, in fata lumii civilizatate! Respect , cinste si onoare (sic!) pentru Nicusor Dan , primul democrat si primul liberalist al tarii ! Sa ne traiasca !

  21. LGBTQ este impotriva legilor dialectice de dezvoltare a societatii, deci va disparea. Nu mai departe, societatea socialista ( dupa propagandistii zilei -comunista) nu respecta aceste legi dialectice si s-a ales praful de ea.

  22. Plecand de la o constatare simpla si anume de ordin lexical, putem spune ca genul neutru este prin definitie atribuit obiectelor, fenomenelor, starilor etc…adica entitatilor lipsite de viata ….
    Asadar, daca cineva isi alege o astfel de incadrare, denota intai de toate o lipsa totala de cunoastere a paradigmei sociale, a raportului firesc intre elementele sale constituente: femeie/barbat…sau filozofice gen: In/Yang (Cercul Tao are 2 culori si doua semisfere…nu e loc ptr a 3-a). Apreciez ca pe fondul unei lipse de cultura si de modele sociale reale (si nu fabricate)..se va putea testa orice pe viitor….

  23. Severin a fost și continua a fi absolut jenant, ca sa folosesc un cuvânt elegant !!!

  24. Cel mai interesant aspect dpdv juridic mi se pare MONOPOLUL EXPERTIZEI pe care si-l aroga activistii lgbt.
    CINE a decis ca disocierea sex biologic – gen se manifesta explicit in copii deja? CINE sunt medicii sau expertii stiintifici, geneticieni, biologi etc. E departe de a exista vreun consens in domeniu, in pofida tavalugului ideologic si a sustinerii financiare uriase pro-choice.
    Acum vreo 2 ani aparuse un studiu semnat de peste 30 de autori – cel mai exhaustiv pana atunci – din care autori 2 erau gay; si care studiu concluziona ca NU exista fundament genetic al homosexualitatii, ergo genul este format cultural – SI NU VREUN IMPULS PERSONAL AL COPILULUI.
    Si mai cumplit mi se pare faptul ca orice studiu statistic relativ la fericirea subiectilor care au decis schimbarea (si carora li se aplica hormoni care fac alegerea IREVERSIBILA) ESTE INTERZIS de aceiasi activisti, care terorizeaza mediul academic si chipurile mor de grija copiilor dezorientati.
    In ultimul timp s-a formatat chiar conceptul de IDENTITATE FLUIDA – se trece la rand prin toate genurile posibile (sau litere), prin urmare nefericirea si frustrarea cronica tin inevitabil de conditia umana.

  25. Mircea, Da neutru, adica creatura umana reificata…Umana, dar fara fiinta.

  26. @caca maca

    Mishteaux are un IQ >145 …si nu se considera deloc genial !
    ce vrei sa zici ?

    🙁

Comentariile sunt închise.

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.