Liniile 97 şi 133 vor fi comasate, începând de sâmbătă, iar noul traseu va păstra indicativul 97 şi va fi organizat între terminalele „Străuleşti” şi „Bd. Tineretului”, fiind operat cu 23 de troleibuze cu autonomie şi patru autobuze.
Potrivit unui comunicat transmis, miercuri, Asociaţia de Dezvoltare Intercomunitară pentru Transport Public Bucureşti – Ilfov (TPBI) a luat această decizie după recepţionarea unui nou lot de troleibuze Solaris Trollino 12M cu autonomie, pentru optimizarea serviciului oferit, în urma analizării cererii de transport.
Astfel, începând de sâmbătă, noua linie 97 va funcţiona pe traseul „Străuleşti”, Bd. Bucureştii Noi, Calea Griviţei, Bd. Dacia, Str. Traian, Bd. Nerva Traian, Calea Văcăreşti, „Bd. Tineretului”, cu întoarcere pe Calea Văcăreşti, Bd. Nerva Traian, Str. Traian, Bd. Dacia, Piaţa Romană, Bd. Dacia, Str. Mircea Vulcănescu, Str. Gării de Nord, Piaţa Gării de Nord, Calea Griviţei, Bd. Bucureştii Noi, „Străuleşti”.
De la aceeaşi dată, linia de autobuz 133 se suspendă.
„Pe noul traseu, pe sensul spre „Străuleşti”, vehiculele liniei 97 nu vor mai putea efectua staţia Gara de Nord (aferentă fostei linii 133), amplasată pe strada Piaţa Gării de Nord, oprind în staţia Gara de Nord (comună cu linia 182) amplasată pe Calea Griviţei”, se arată în comunicat.
Blestemul ancestral de comasare a ajuns până și la troliebuze!…pe când comasam peștele cu crăciunul!…
Comasarea asta va însemna interval de succedare de 25 minute în loc de 5.
Cred ca cei de la STB inventeaza notiunea de troleibuz AUTONOM. Pe Nerva Traian, pe Traian etc. nu exista linie de alimentare cu curent pentru troleibuze, deci troleibuzele autonome functioneaza numai pe baterii, fara a fi alimentate de la linia de curent in timpul mersului. Dar asta inseamna ca nu sunt troleibuze, ci autobuze electrice. Numai ca ei au dat liniei comasate numarul 97, care este numar de linie de troleibuz. De autobuz este din 3 cifre. Deci STB creaza confuzie cu ce eu cred ca este o mare gafa de ordin tehnic si lingvistic. In mod normal linia comasata trebuia sa fie 133.
Cîți oameni pe zi în cărucior de handicapat ați întîlnit în autobuze. Dar ce vorbesc, într-un an s-ar putea că n-ați văzut unul. Și atunci de unde aberația cu platforma? (poza)
Autobuze, troleibuze, tramvaie făcute înainte de 1989 erau mult mai omenește gândite, făcute, chiar dacă de mântuială și simple. Acuma aproape jumate din scaune sînt cu spatele la mers, întervalul dintre scaune prea mic, suspensile prea moi că de-abia stai în picioare.
Pate cel mai reușit a fost tramvaiul Timiș 2. Am avut norocul să urc într-unul acum poate nici 5 ani.