Dujardin, marele favorit

Cea de-a 65-a ediţie Premiilor Academiei Britanice de Film, desfăşurată la Royal Opera House, a fost găzduită de actorul, dramaturgul, scenaristul, jurnalistul, poetul şi regizorul Stephen Fry.

„Artistul”, pelicula în alb-negru ce vorbeşte despre decăderea filmului mut, a strălucit în noaptea glamour a filmului britanic luând 7 premii, din 12 nominalizări: cel mai bun film, cea mai bună regie şi cel mai bun scenariu, Michel Hazanavicius, muzică (Ludovic Bource), costume (Mark Bridges), imagine şi, foarte important, cel mai bun actor în rol principal, Jean Dujardin, care i-a avut drept concurenţi pe George Clooney, în ceea ce mulţi critici au numit rolul vieţii lui în „The Descendants”, pe Gary Oldman, în „Tinker, Tailor, Soldier, Spy”, pe Brad Pitt, în „Moneyball”, şi pe Michael Fassbender în „Shame”.

Este a doua oară în istoria franceză a celei de a 7-a arte,â când un actor de dincoace de Canalul Mânecii îşi vede atribuită această distincţie, după Philippe Noiret, în 1990, pentru rolul Alfredo din „Cinema Paradiso” de Giuseppe Tornatore, când acest premiu a ajuns la Paris. Jean-Paul Belmondo, nominalizat de mai multe ori, nu i-a cucerit niciodată pe cei 6.000 de membri ai Academiei Britanice de Film.

Cea mai bună actriţă protagonistă, Meryl Streep

Odată cu decernarea acestui premiu, Jean Dujardin s-a plasat în „pole position” pentru Premiile Oscar. Anul trecut, la Cannes, primea „Premiul pentru cea mai bună interpretare masculină”. Au urmat „Hollywood Film Festival Spotlight Award”, „Las Vegas Film Critics Society Award”, „Women Film Critics Circle”, „London Film Critics Circle Award”, „Australian Academy Award”, „Golden Globes”, „Screen Actors Guild Award”. Locale sau internaţionale, toate festivalurile l-au considerat cel mai bun actor. S-ar părea că Dujardin se apropie de un marele şlem, absolut istoric.

Pelicula „The Artist”, cu un buget de 20 de milioane de dolari şi încasări de 40 de milioane, ceea ce prin comparaţie cu alte producţii nu înseamnă foarte mult („The Help”, în regia lui Tate Taylor, cu Emma Stone, Viola Davis, Octavia Spencer, a avut un buget de 25 de milioane şi încasări de 203 milioane de dolari, iar „The Descendants”, câştigător al Globului de Aur pentru cel mai bun film, avându-i în distribuţie pe George Clooney, Shailene Woodley, Amara Miller, cu un buget de 20 de milioane a reuşit încasări de 43 de milioane), a fost şi ea câştigătoare la Globurile de Aur, SAG, BAFTA. „E ca şi cum «The Artist» ar fi găsit un fel de formulă magică”, exclama Dujardin. „Sunt surprins”, a declarat Michel Hazanavicius, primind „Premiul pentru cel mai bun scenariu” din mâna actriţei Christina Ricci. „Multă lume credea că nu există niciun scenariu. Deci englezii sunt foarte inteligenţi”. Similară a fost şi reacţia compozitorului şi aranjorului Ludovic Bource, care a provocat râsete în sală exclamând: „Uluitor. Ador Marea Britanie”. Muzicianul, care a lucrat cu Alain Baschung, se află acum pe un trend ascendent, dar îi este deosebit de fidel lui Hazanavicius.

Michel Hazanavicius, în centru, cu trofeul BAFTA pentru cel mai bun scenariu original

În 2011, „Discursul Regelui” a primit Oscarul după ce a fost declarat la Londra cel mai bun film, iar Colin Firth s-a ales şi el cu Oscar pentru cel mai bun rol principal masculin după ce luase în aceeaşi lună un BAFTA. La ediţia Premiilor Oscar, din 26 februarie de la Los Angeles, Jean Dujardin, Berenice Bejo, Michel Hazanavicius, Thomas Langmann sunt în cursă pentru 10 statuete. Un triumf pentru întreaga echipă de la „Artistul”, considerată cea mai bună echipă a anului!

Aşa cum era de aşteptat, Meryl Streep a fost recompensată drept „cea mai bună actriţă în rol principal” pentru „Doamna de fier”, în defavoarea Tildei Swinton („We need to talk about Kevin”), Violei Davis („La Couleur des sentiments”), Michelle Williams („My Week with Marilyn”) şi Bérénice Bejo („The Artist”). Subiectul Thatcher rămâne unul spinos. Înger sau demon, celebra Doamnă nu lasă pe nimeni indiferent nici la 20 de ani după plecarea din Downing Street 10. Meryl Streep a mai primit această recompensă în 1981 pentru rolul din „Logodnica locotenentului francez”. Ea este nominalizată la aceeaşi categorie şi la Premiile Oscar.

Celebrul regizor Martin Scorsese

Meryl Streep, urcând treptele către scenă, şi-a pierdut pantoful drept, asemeni Cenuşăresei la bal.

Christopher Plummer şi Octavia Spencer au luat premiile pentru cei mai buni actori în roluri secundare cu „Beginners”, respectiv „The Help”.

Nominalizată la 11 categorii, pelicula de spionaj inspirată din epoca Războiului Rece, „Tinker, Tailor, Soldier, Spy”, de Tomas Alfredson, a fost considerată „cel mai bun film britanic”, adjudecându-şi şi statueta pentru „cel mai bun scenariu adaptat”, după John Le Carré. Recunoaşterea pentru cea mai bună contribuţie la cinematografia engleză i-a revenit lui John Hurt, iar Premiul „Academy Fellowship” a ajuns la Martin Scorsese. Scurtmetrajul „Pitch Black Heist”, cu Michael Fassbender, actor ignorat în pofida interpretării sale extraordinare din „Shame”, a fost răsplătit la catergoria „Short Film”.

Scenă din Artistul

Premiul pentru cea mai bună scenografie, realizată de Francesca Lo Schiavo împreună cu Dante Ferretti, a fost câştigat de pelicula „Hugo Cabret” al lui Martin Scorsese. Să amintim şi atât de discutatul „La Pelle che Abito” al lui Almodovar, care a obţinut „Premiul pentru cel mai bun film străin”.

Cel mai bun documentar a fost considerat „Senna”, care a câştigat şi Premiul pentru cel mai bun montaj.

Marele absent al serii a fost starul din „Doctor House”, Hugh Laurie, starul internaţional al anului.

Abonează-te acum la canalul nostru de Telegram cotidianul.RO, pentru a fi mereu la curent cu cele mai recente știri și informații de actualitate. Fii cu un pas înaintea tuturor, află primul despre evenimentele importante, analize și povești captivante.
Recomanda
Magdalena Popa Buluc 7431 Articole
Author

Precizare:
Ziarul Cotidianul își propune să găzduiască informații și puncte de vedere diverse și contradictorii. Publicația roagă cititorii să evite atacurile la persoană, vulgaritățile, atitudinile extremiste, antisemite, rasiste sau discriminatorii. De asemenea, invită cititorii să comenteze subiectele articolelor sau să se exprime doar pe seama aspectelor importante din viața lor si a societății, folosind un limbaj îngrijit, într-un spațiu de o dimensiune rezonabilă. Am fi de-a dreptul bucuroși ca unii comentatori să semneze cu numele lor sau cu pseudonime decente. Pentru acuratețea spațiului afectat, redacția va modera comentariile, renunțînd la cele pe care le consideră nepotrivite.